Politiechef- PVV tweet

• BennieMak

Inderdaad dan is plotseling rechts-extremisme een mening.

• Planner

Alleen hebben (politie) ambtenaren geen arbeidscontract

• Jobthecop

Ik weet in ieder geval wél dat collega's die het publiek op de hoogte houden van hun vedrrichtingen via twitter, onder streng toezicht, bijna censuur staan van het korps, bang als ze zijn voor negatieve publiciteit. Meermalen zijn er tweets verwijderd op ‘verzoek ’van het korps en één directe collega mocht zelfs geen twitter-account beginnen over zijn werk. Hoezo vrijheid van meningsuiting?

• Starsky79

Wat hebben ze dan?

• - Gerard -

Een ambtenaar is een natuurlijk persoon die is aangesteld in een openbare betrekking om een deel van de overheidstaak te verrichten, mits ondergeschikt aan een hoger gezag. Afhankelijk van hun functie, leggen ambtenaren een zuiveringseed of ambtseed af.

In veel opzichten lijkt de positie van een ambtenaar op die van werknemers die werkzaam zijn op grond van een arbeidsovereenkomst

• Planner

Inderdaad, de positie waarin men werkt lijkt heel erg op die van een werknemer. Maar er is wel een groot verschil tussen een arbeidsovereenkomst en een aanstelling. Een arbeidsovereenkomst is een overeenkomst tussen 2 partijen (werknemer en werkgever), die daar dan ook allebei hun handtekening onder zetten. Een aanstelling van een ambtenaar is echter eenzijdig, de “werknemer” (= ambtenaar) zet daar helemaal geen handtekening onder….

• BennieMak

Dat detail is niet interessant, het gaat het erom dat die vrijheid tot het uiten van een mening blijkbaar aan allerlei mitsen en maren is gekoppeld zoat helemaal geen sprake is van vrijheid. Zoals in dit geval waarin de positie van deze politiechef ter discussie staat (ik neem aan dat zij de bewuste uitspraken heeft gedaan als prive-persoon en niet in de hoedanigheid van politiechef).

• Rob II

Die 14 korpschefs verdwijnen vermoedelijk alleen op papier. Een enkele gaat wellicht met een gouden hnaddruk met FLO maar ik vermoed dat 10 huidige korpschefs een soort (hoofd)korpschef worden en dat de andere korpschefjes een soort fungerend korpschef zullen gaan worden van een deel van de nieuw gevormde regio.