Oke, knippen/plakken en vervolgens 1 reactie op een constatering van mwb en verder niks inhoudelijks.
Ga je er nu ook nog iets van vinden van hetgeen je knipt/plakt of blijft het bij deze 2 bijdragen aan het prikbord?
mzzl,
Frits
Mijn mening is dat een discussieboard bedoeld is om te discussieren over een onderwerp en dat is iets heel anders dan een artikel knippen/plakken en dan niks meer laten horen, uitgezonderd enkele korte zinloze kreten als reactie op…..
Als u een andere definitie heeft sta ik daar voor open en dan zullen we het er over hebben op discussie.startpagina.nl
mzzl,
Frits.
De criminaliteit daalt al jaren; niet alleen mwb kan dus fiks inleveren maar bijna, zo niet alle korpsen. Politieorganisaties zijn rupsjes nooit genoeg die veel geld krijgen maar bij de besteding daarvan te weinig controle ondervinden. Hoeveel kan wel niet op materieel bezuinigd worden en op bureaufuncties (denk eens aan al die voorlichters). Ik meen dat met een sterkte van 45.000 goed betaalde politiemensen de criminaliteit goed bestreden en de orde gehandhaafd kan blijven.
De samenleving kan zelf ook de vraag naar politiezorg verminderen. Als voorbeeld een sterke reductie van sponsoring van voetbal door bedrijfsleven en overheid vermindert voetbalvandalisme en daaraan gerelateerde politieinzet. Met wetgeving kan ook veel bereikt worden: zo leidt draconische drugswetgeving tot een overmaat van politie en dus verspilling van belastinggeld; een doordachte versoepeling van drugswetten tot een geringere behoefte aan politieinzet met evenveel veiligheid voor de maatschappij.
Verkeerscontroles moeten in ieder geval in de huidige omvang, strengheid en systematiek toegepast blijven. Aantoonbaar is immers hun grote bijdrage aan de verkeersveiligheid.
Ik mis de logica van de verminderde sponsoring aan het voetbal dat juist dat het vandalisme zou tegen gaan…. Gezien de rellen de laatste jaren denk ik dat men het in het voetbal redelijk op orde heeft. Men gaat namelijk buiten een stadion vechten en er niet meer in. Dus blijft dat gewoon een zaak voor de politie. Men spreekt tegenwoordig af op (gratis) feestjes en gaat daar de boel verzieken. Is het geen voetbal wat de reden is dan komen ze wel weer met wat anders.
Een verdere versoepeling van de drugswet zou betekenen dat mensen makkelijker aan hun drugs kunnen komen. Van de week toevallig nog een stukje gelezen in de media dat het gebruik van Softdrugs (meen ik me te herinneren) voor meer psychische problemen zorgt dan bij mensen die geen drugs gebruiken. Het is leuk hoor als je de wet gaat versoepelen en daarbij gaat denken dat er dan een stapel agenten kan worden weg gelaten maar, de agenten die je dan weg haald bij het bestrijden van de drugshandel heb je dan nodig voor de opvang van de mensen met psychische problemen. Want ja ook daar is de politie voor.
Ik denk dat we al een hoop kunnen besparen als mensen nu eens niet van die waardeloze meldingen gaan doen bij de politie:
- er ligt een vuilcontainer op straat…. (til hem op en zet hem zelf recht of bel de gemeente)
- de heg van de buurman is te hoog/hij heeft hem te kort geknipt/blaadjes vallen in de tuin/schutting staat scheef etc. etc.
- de papiercontainer op de hoek staat in de brand…. (bel de brandweer niet de politie)
- met oud en nieuw bellen dat je last hebt van vuurwerk ????
- in een uitgaansgebied wonen en op zaterdag bellen dat de muziek te hard staat er te veel rumoer is op straat…..
- bij sneeuwval gaan bellen dat de straat glad is en dat de politie daar iets aan moet doen…..
En zo kan ik nog een heel rijtje meldingen verzinnen die ik mee gemaakt heb en waarvoor de politie moet komen opdraven. Dus als men daar nou eens aandenkt dan kunnen we ons al meer bezig houden met andere zaken dan deze onzin.
Gr.
Starsky79 Schreef:
——————————————————-
.
>
> Een verdere versoepeling van de drugswet zou
> betekenen dat mensen makkelijker aan hun drugs
> kunnen komen. Van de week toevallig nog een stukje
> gelezen in de media dat het gebruik van Softdrugs
> (meen ik me te herinneren) voor meer psychische
> problemen zorgt dan bij mensen die geen drugs
> gebruiken.
Dat is alleen maar goed als het voor problemen zorgt. Het wordt een stuk minder als het problemen veroorzaakt.
Hoe meer geld men in voetbal pompt, des te massaler en vaker het georganiseerd wordt en des te meer politieinzet nodig is. Grote evenementen trekken nu eenmaal sneller relschoppers aan en bieden hun meer gelegenheid desgewenst in de anonimiteit te ontsnappen. Bovendien kan een aanzienlijke politiemacht hun prikkelen tot gewelddadig gedrag. Vandaar: De totale politie-inzet was het seizoen 2008-2009 287.360 uur.. Hetzelfde geldt voor een hoop ander megavermaak, al dan niet gratis. Allemaal heel goed voor de organisatoren en direct betrokkenen maar bij nader inzien niet zo goed voor de samenleving.
Het aantal problematische drugsgebruikers is landen met strenge(re) drugswetgeving groter: door lange gevangenisstraffen (sociale ontwrichting), slecht spul en doordat er minder geld voor hulpverlening resteert.
Politietaken met weinig status of waaraan de politie een hekel heeft (slecht nieuws-gesprekken) laten vallen, lijkt me een slechte manier van bezuinigen.
=====================================================================================================================
K.Hakvoort schreef:
Het aantal problematische drugsgebruikers is landen met strenge(re) drugswetgeving groter: door lange gevangenisstraffen (sociale ontwrichting), slecht spul en doordat er minder geld voor hulpverlening resteert.
=====================================================================================================================
Ja leuk maar ik heb niet gezegd dat de wetten stenger moeten. Maar ook zeker niet versoepelen. Want naar mijn mening is dan de bereikbaarheid van drugs te groot met alle gevolgen van dien.
K. Hakvoort schreeg
Politietaken met weinig status of waaraan de politie een hekel heeft (slecht nieuws-gesprekken) laten vallen, lijkt me een slechte manier van bezuinigen.
De meldingen die ik beschreef hebben idd weinig status bij de politie. Het zijn namelijk meldingen waarvan ik en veel collega;s met mij vinden dat men (de burger) dat zelf ook kan oplossen of waar de burger een andere instantie voor moet bellen. Een hekel heb ik er niet aan alleen bel ik meestal eerst maar eens met een meld(st)er met de vraag wat men nu eigenlijk van ons verwacht.
En slechtnieuws-gesprekken zijn nu eenmaal een taak van ons. En volgens mij moeten wij dat gewoon blijven doen. Ik zou geen andere instantie weten wie dat zou kunnen of moeten doen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?