Gerard, dat kan best zijn die Nationale politie, maar voorlopig is het niet zo ver.
Alle agenten uit regio X zien alleen nog maar de (historische) gegevens uit hun eigen regio X.
Alleen speciale afdelingen hebben toegang (en opleiding) om in de andere systemen van de andere regio's te zoeken: BPS, XPOLL (BVH) Genesys.
Die afdelingen werken niet 24 u per dag. En kunnen niet voor elk wissewasje worden benaderd zoals de dagelijks bevragingen.
Sterker nog: die afdelingen kun je alleen mailen of bellen en niet via porto bereiken.
Althans in mijn regio. Daar heb ik dus lopend opstraat niets aan.
Dan de historische gegevens ingevoerd in regios die niet met XPOL (nu BVH) werkten.
Zoals Haaglanden dat met Genesys werkte. Dat moet elke bevraging in 2 systemen invoeren: in Genesys voor info van vóór 2009 en in BVH voor info van na 2009.
Dus al zou elke regio toegang tot de overige applicaties krijgen dan nog is die dat niet beschikbaar in de overige regio's.
Want data uit regio X ingevoerd ooit in XPOL is in regio Y niet eens oproepbaar ook al werkt en werkte die regio ook al jaren met XPOL.
Zie het maar als brieven geschreven in Word (lees: BVH) of WordPerfect (lees: Haaglanden).
Ik vind ze niet vanuit de verkeerde applicatie (lees: regio).
En als ik ze gevonden zou hebben kan ik ze niet openen met de verkeerde applicatie.
En die dataservers kennen een scheiding per regio.
Los daarvan moet ik het nog zien dat we organisatorisch binnen 4 jaar de Nationale Politie op poten hebben.
En dan komt vandaag Opstelten met het bericht dat we BVH moet afzinken en naar een nieuwe applicatie moeten.
Dan ben je niet dichter bij een oplossing maar juist nog 1 stap verder weg.
Want de politie voert niet alleen IN, die moet ook kunnen zoeken om er gegevens UIT te halen.
Straks moeten we dus in alle regios het supersysteem krijgen en in de ideale situatie moet daar alle historische data VAN ALLE REGIOS in ingevoerd worden.
Zodat als iemand wordt nagetrokken ONGEACHT VANUIT WELKE REGIO alle informatie naar boven komt.