Regionale Informatie Ondersteuning oid.
Ik ken het alleen als RIO, al die afkortingen ook pfft.
Het lijkt soms de PTT wel.
Die hadden in hun glorietijd een woordenboekje waarin alle afkortingen stonden.
Ja, precies. En hoe gaat dat dan straks, zoals ik dat zie, in de politiepraktijkwereld?
KlaasVaak heeft een smartphone gekregen en denkt: Hé, kan ik Pietje mooi even in de gaten houden. Handig dat Twitter…. even kijken….. Pietje: ‘Follow’…. zo, klaar. Kijk, daar rollen de berichten van Pietje al binnen. Even lezen …. nee, niet echt verontrustend maar ik hou Pietje toch nog eventjes in de gaten….
Dan op de politiemanier.
KlaasVaak zegt, per ongeluk tussen neus en lippen door, tegen zijn directe chef dat hij Pietje via Twitter wil volgen. Zijn directe chef hoort de argumenten van KlaasVaak aan over het waarom hij Pietje via Twiter wil volgen. Er gaat een verzoek vanuit de directe chef van KlaasVaak uit naar de ‘special forces unit’ van de politie die zich volledig, uiterst professioneel, heeft toegelegd op het Twitterverkeer. Deze aanvraag wordt door een stuurgroep in behandeling genomen en beoordeeld. Dan gaat de beoordeling naar evalutiegroep die de beoordeling van de stuurgroep analiseert en legt een plan van aanpak, een budget aanvraag neer … de tijd moet immers verantwoord worden, en stuurt deze vervolgens op naar de korpschef. Na een maand, dat deze bureaucratie allemaal in beslag heeft genomen, geeft de korpschef KlaasVaak na uitgebreid overleg met de OvJ toestemming Pietje via Twitter te volgen. KlaasVaak krijgt de toestemming op zijn bureau met een urenverantwoordigsformulier waarop KlaasVaak op de minuut nauwkeurig moet noteren wanneer en hoeveel tijd KlaasVaak mag besteden aan het volgen van Pietje via Twitter.
KlaasVaak bericht: “Ik heb Pietje al twee weken gevolgd, ben daar 3 weken geleden al mee gestopt …. leverde niets op. Pietje is een prima burger”.
PS … de naam Pietje is natuurlijk een fictieve Twitternaam. Die ‘prima burger’ dat ben ik namelijk zelf….
"De ontwikkeling naar participerende burgers - bijvoorbeeld als Burgernetter, als vrijwilliger bij de hulpdiensten of bij de aanpak van buurtbewoners tegen overlast en onveiligheid - zet de komende jaren stevig door. Ook internet levert daar veel nieuwe mogelijkheden voor, zoals Web 2.0, politieonderzoeken.nl, internetplatforms en twitterende wijkagenten."
Precies wat ik dus steeds zeg, er wordt met geen woord gerept over de mogelijkheden die een smartphone, naast internetten, ook zou kunnen bieden. En ik heb nog geen enkel argument langs zien komen die mij doen overtuigen dat twitterende politieagenten een bijdrage leveren aan de veiligheid op straat.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?