Parkeren opgereserveerde invalide parkeerplaats

• Reja

Je motivering klopt wel, alleen is de regelgeving vreemd op dit gebied. Klaas Vaak legt namelijk uit dat de valide bestuurder die een gehandicapte met een passagierskaart vervoert, de gehandicapte zo dicht mogelijk bij de ingang van het te bezoeken adres helpt uitstappen om vervolgens het voertuig op de invalide parkeerplaats te parkeren. Wat heeft die valide bestuurder daar te zoeken ? De invalide is immers al uitgestapt.

Je kunt deze regeling vereenvoudigen door het verstrekken van een gehandicaptenparkeerkaart. Het onderscheid tussen een bestuurders- en een passagierskaart heeft geen toegevoegde waarde, in beide gevallen wordt er een voertuig waarin een invalide wordt vervoerd geparkeerd op een gereserveerde plek. Voor de eventuele handhaving blijft het daar ook duidelijk en helder.

• - Gerard -

Nou ja … ik heb gezegd wat ik heb willen zeggen, kan er niks anders van maken.

Wat jij schrijft komt bij mij een beetje over als: de politie mag met toestemming OGS gebruiken. En dan zeg jij: vreemde regelgeving, ze hebben toch OGS op die voertuigen geinstalleerd, waarom rijden ze dan niet altijd met OGS.

We hebben dus afgesproken dat de politie met OGS na toestemming mag gebruiken en dat gehandicapten met een bestuurderskaart alleen op een gehandicapten mogen parkeren als ze zelf de bestuurder zijn. Beschikt de gehandicapte over een passagierskaart dan mag er altijd geparkeerd worden op een gehandicaptenparkeerplaats. Vreemde regelgeving? Ik vind van niet en jij vindt van wel. Het wordt er niks anders van en ik denk ook niet dat de overheid deze regelgeving moet aanpassen.

• KlaasVaak

Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens

Hoofdstuk II. Verkeersregels

§ 10. Parkeren

Artikel 26

1.Op een gehandicaptenparkeerplaats mag slechts worden geparkeerd:

a. een gehandicaptenvoertuig, indien het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een gehandicapte;

b. een motorvoertuig op meer dan twee wielen waarin een geldige gehandicaptenparkeerkaart duidelijk zichtbaar is aangebracht, indien het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van de gehandicapte aan wie de kaart is verstrekt, dan wel met het vervoer van een of meerdere personen die in een instelling verblijven, indien de kaart aan het bestuur van die instelling is verstrekt; of

c. indien de gehandicaptenparkeerplaats is gereserveerd voor een bepaald voertuig, dat voertuig.

2.Indien op een onderbord een maximale parkeerduur is vermeld, is artikel 25, tweede lid, van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat de parkeerplaats niet hoeft te zijn voorzien van een blauwe streep.

Tja, en hoe ver rekt het begrip: (…)indien het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van de gehandicapte aan wie de kaart is verstrekt

• Reja

Ik vind het ver genoeg reiken. Verwacht ook niet dat er enige vorm van discussie zal ontstaan over het gebruik als er een gehandicapte bij betrokken is.

• - Gerard -

Je bedoelt, als de foto maar klopt met de persoon die zegt de gehandicapte te zijn. Mij boeit het verder ook niet.

Ik zat vandaag te kijken naar het proces tegen Wilders. Hield het OM een ellelang betoog over artikel 12 procedure en waarom die knakworst van het Hof niet als getuige gehoord diende te worden volgens allerlei wetgeving in het strafboek van strafvordering, Europese wetgeving en jurisprudentie. Ik viel zowat in slaap van dat eentonig gewauwel van de beide OvJ's. ‘De wet biedt er eenvoudigweg geen mogelijkheid voor’, aldus de beide OvJ's Komt de raadsman van Wilders weer aan het woord en rekent in een kleine 5 minuten af met het OM.

:D:D:D

Wilde ik even kwijt …. meer niet.

• KlaasVaak

De vraag is nu juist als de gehandicapte een passagierskaart heeft waaruit dus blijkt dat deze zeer slecht ter been is…

De bestuurder de gehandicapte uit laat stappen op de plaats van bestemming,

en dan de auto op de dichtsbijzijnde gehandicaptenparkeerplaats parkeert en de GPK-P kaart neerlegt,

waarna agent Autodrop de hoek om komt en vaststelt dat de gehandicapte niet in het voertuig aanwezig is,

de bestuurder zegt: die heb ik bij tante Sjaan afgezet, hier om de hoek….

De verklaring kan juist zijn: “het parkeren houdt rechtstreeks verband met het vervoer van de gehandicapte aan wie de kaart is verstrekt”

Het kan zijn dat de bestuurder de gehandicapte alleen bij Sjaan komt ophalen…“houdt parkeren dan nog rechtstreeks verband met het vervoer van de gehandicapte aan wie de kaart is verstrekt”? Hij kan ook elders parkeren, hij is immers niet gehandicapt, en de gehandicapte bij Sjaan voor de deur laten instappen.

Je gevoel zegt: flexibel zijn want je zult maar afhankelijk zijn van die goedwillende bestuurder en zelf dus ernstig gehandicapt.

Maar hoe haal je dan die kaartmisbruikers eruit die de kaart van oma misbruiken?

• Rob

Volgens mij vergeet je 1 toevoeging in een aantal regels.

En wel dat je mag parkeren op bij een parkeerverbod ,gele streep (al dan niet onderbrolen) ect…. MITS je het andere verkeer niet hindert

• m.v.s

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens

> Hoofdstuk II. Verkeersregels

> § 10. Parkeren

> Artikel 26

> 1.Op een gehandicaptenparkeerplaats mag slechts

> worden geparkeerd:

> a. een gehandicaptenvoertuig, indien het parkeren

> rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een

> gehandicapte;

> b. een motorvoertuig op meer dan twee wielen

> waarin een geldige gehandicaptenparkeerkaart

> duidelijk zichtbaar is aangebracht, indien het

> parkeren rechtstreeks verband houdt met het

> vervoer van de gehandicapte aan wie de kaart is

> verstrekt, dan wel met het vervoer van een of

> meerdere personen die in een instelling

> verblijven, indien de kaart aan het bestuur van

> die instelling is verstrekt; of

> c. indien de gehandicaptenparkeerplaats is

> gereserveerd voor een bepaald voertuig, dat

> voertuig.

> 2.Indien op een onderbord een maximale parkeerduur

> is vermeld, is artikel 25, tweede lid, van

> overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat

> de parkeerplaats niet hoeft te zijn voorzien van

> een blauwe streep.

>

> Tja, en hoe ver rekt het begrip: (…)indien het

> parkeren rechtstreeks verband houdt met het

> vervoer van de gehandicapte aan wie de kaart is

> verstrekt

• m.v.s

Helaas, kunnen mensen( vooral a- socialen) parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats

die bij een b.v verzorgingshuis ——particulier terrein staan.

Er is niets aan te doen.

Gehandicapten die in ,t bezit zijn van zo'n kaart moeten ver lopen

—wat 9 van de 10 x niet gaat en dus geen bezoekjes af kunnen leggen,

omdat zoals bovengenoemde maling hebben aan die borden die bestemd zijn voor

mensen met een beperking.

Verzorginghuizen doen hier niets aan.

Zegt wel wat over het beleid.

Daar zou eens wat aan veranderd moeten worden.

Zie dit nergens terug die gereageerd hebben!!