wat vind je er zelf van

• De Enige Echte Fritsie

Ik vind dat een dergelijke uitspraak haaks staat op de wijsheid die je van Buddha mag verwachten.

mzzl,

Fritsie

• LM

Ik weet niet of buddha dat bedoelt, maar het is wel zo dat een bepaalde groep criminelen (dat is nog wat anders dan overlastplegers) lastiger te treffen is dan de gemiddelde burger. Jij vindt het waarschijnlijk vervelend om een bekeuring te krijgen, maar er is een bepaalde categorie mensen die daar echt niet wakker van ligt. Dat is een maatschappelijk gegeven waar de politie niets aan verandert. Ook is er een categorie van gedrag dat niet is te kwalificeren als strafbaar feit. Ik heb mij nogal geërgerd aan dat gedoe rondom de weggepeste homosexuelen in Utrecht. Heel kwalijk uiteraard, maar ik vond wel dat de schuld wel erg gemakkelijk naar de politie werd geschoven. Men vergeet dat “pesten” in het algemeen niet strafbaar is, terwijl het wel hinder oplevert. Dit soort gedrag vraagt om andere oplossingen (voorzover dit helemaal op te lossen valt) of andere wetgeving. Ik hoorde zelf politici zeggen dat deze jongens (soms 13 a 14 jaar oud) maar voor lange tijd opgesloten moesten worden. Ik vraag mij dan af of zo iemand de wet wel kent.

• Peter R

een week geleden is mijn zoon met vriendin in het uitgaans gebied van den haag op de grote markt, het is erg druk, de vriendin van mijn zoon gaat even opzij omdat er een groep mensen langsmoeten, ze staat nog geen meter buiten het terras, en ja hoor daar komt zo'n gluup met één streep en geeft haar een bon van 80.00 euro, hoever kan je gaan om de burger zijn plezier te vergallen, stumpers zijn het.

peter

• rijsbergen

Jij, jou familie of vrienden maken altijd wel veel mee zeg als het gaat om negatieve acties. Kan het zijn dat het niet aan die anderen ligt misschien?

• KlaasVaak

ik zie niet in wat de vermelding van het rangonderscheidingsteken bijdraagt aan de situatieschets

anders dan een vooringenomen antipathie tegen éénstrepers

en daar zie ik dan weer een mogelijk verband

vaak zijn het de mensen die weten dat ze fout zaten

degene die de aandacht op de ander verleggen

• Arie

Anderzijds heb ik het eigenlijk wel gehad met personen die effe de knuppel in het hoenderhok komen gooien en verder niets van zich laten horen in de discussie die zij zelf begonnen zijn….