t is weer raak op buro hoorn

• Hyperactief A-P

Ik kan je op dit moment niet aan de titel van het boek helpen - Gerard -, het archief van het oude prikbord is weg, en ik weet het op dit moment niet waar ik het moet zoeken. Wat betreft het opzettelijk dood maken van een persoon in een politiecel, daar geloof ik zelf ook niet in. Ik doel meer op dood door bepaalde omstandigheden, en fouten bij de doodsoorzaak, of omstandigheden die verder onderzoek uitsluiten. Dus meer een vorm van creatief boekhouden, of onwetendheid. Maar opzettelijk doden, nee, een zeer enkele uitzondering misschien te na gelaten. En onderzoeken blijft altijd werk van anderen. Zoals van de week maar weer eens bleek hoe wetenschappers agressie door vlees naar hun hand kunnen zetten. Misschien een algemene verloedering, daar er vrijwel geen week voorbij gaat of er is wel ergens gerommeld in de marge? Groetjes v Hyperactief A-P.

• KlaasVaak

Als een burgemeester iemand vraagt om zich lasterpraatjes en beschuldingen te onthouden maakt hij niemand monddood.

Er zijn andere wegen om je gelijk te halen.

Wacht eerst een onderzoek af.

Als familie op voorhand roept: het is de schuld van de politie, dan vindt niemand dat het een vooroordeel is…

Als de burgemeester of een of andere agent zegt dat het wel niet de schuld van de politie is dan is dat bij voorbaat een vooroordeel en wordt er iets onder de pet geveegd.

Een ieder blijft verantwoordelijk voor zijn uitspraken.

Je kunt emoties hebben en nauw betrokken zijn maar dat neemt niet weg dat je niet zomaar iets kunt roepen.

Ook niet als je: “Ik vind” er voor zet.

Er zijn advocaten en labs die onderzoek kunnen doen en dan kun je nog een tegenonderzoek gelasten.

Daarna mag je op basis van de resultaten een (gefundeerd) conclusie trekken.

• KlaasVaak

uhhm: onder het kleed geveegd of onder de pet gehouden….:D

• Hyperactief A-P

Als een burgemeester iemand vraagt om zich lasterpraatjes en beschuldingen te onthouden maakt hij niemand monddood. Aldus: KlaasVaak.

Hoi KlaasVaak, ik bedoel in gevallen dat zo'n juridische dreiging ingezet wordt om mensen maar te laten zwijgen, ook al is dat nooit voor buitenstaanders vooraf in te schatten, het blijkt altijd achteraf uit onderzoek.

Er zijn andere wegen om je gelijk te halen. Aldus: KlaasVaak.

Wacht eerst een onderzoek af.

Klopt, maar wat het eerste betreft, zijn er meer wegen voor mensen met veel geld dan die dat niet hebben.

Als familie op voorhand roept: het is de schuld van de politie, dan vindt niemand dat het een vooroordeel is…

Als de burgemeester of een of andere agent zegt dat het wel niet de schuld van de politie is dan is dat bij voorbaat een vooroordeel en wordt er iets onder de pet geveegd. Aldus: KlaasVaak.

Niet mee eens, je scheert nu iedereen over één kam, bij die schietpartij op de Spiegelgracht was ik één van de weinigen die het voor de agent die geschoten had opnam, en zo heb ik wel bij meer geruchtmakende zaken de vooroordelen tegengesproken. Dus wel veel reageerders, maar niet iedereen.

Een ieder blijft verantwoordelijk voor zijn uitspraken.

Je kunt emoties hebben en nauw betrokken zijn maar dat neemt niet weg dat je niet zomaar iets kunt roepen.

Ook niet als je: “Ik vind” er voor zet. Aldus: KlaasVaak.

Klopt, maar de wereld zou er naar mijn mening toch een stuk anders uitzien als dat wel meegenomen werd. Bij strafzaken loopt men wel rijkelijk te strooien met ontoerekeningsvatbaarheid, en daar is precies waar je het over heb als wat dan ook in emotie gebeurd. Iemand die ik vind er voor zet, doet het niet in emotie, maar maakt een bewuste keuze.

Er zijn advocaten en labs die onderzoek kunnen doen en dan kun je nog een tegenonderzoek gelasten.

Daarna mag je op basis van de resultaten een (gefundeerd) conclusie trekken. Aldus: KlaasVaak.

Dat klopt, maar is alleen weggelegt voor mensen met een flinke zak met geld, je spreekt al gauw over duizenden Euro's en meer wat er opgehoest moet worden. Groetjes v Hyperactief A-P.

• serine

tja zolang niemand uit kan leggen..hoe het kan dat de jongen zijn sokken doorweekt met bloed waren…maar zijn gympen nog schoon…? en echt doorweekt met bloed..dan zouden zijn schoenen ook rood moeten zijn waneer dat al bij de kroeg gebeurd moest zijn toch?..dat zou al bewijs genoeg moeten zijn om aan te tonen dat er iets niet schort aan het verhaal van de politie…

maar nee daar blijft het bij…burgermeester gaf te kennen dat de zoon een aankalcht wegens smaad of laster (hou mij even ten goede dat weet ik niet meer zo uit mijn hoofd) aan zijn broek zou krijgen waneer ze niet verder hun mond zouden houden.. nou die aanklacht heeft zoon lief te pakken…maar so far niks meer gehoord. ondertussen gebeurd er weer zon incident op dat zelfde buro…wat de zaak van zoonlief natuurlijk alleen maar ten goede zal komen..laat ze maar lekker verder rossen en beuken daar op die cellen…ze kunnen het immers niet eeuwig onder de mat blijven schuiven toch?

een nadeel mijn zoon raakt volledig in de stress waneer hij politie ziet rijden…hij rijd inmiddels zelf auto heeft de leeftijd van 18 berijkt en kwam van de week naar mij toe en zij mam volgens mij heb ik hulp nodig van een psych..want zodra ik politie zie raak ik helemaal op stress…uit pure angst dat ze mij moeten hebben. (nou duim ik maar dat ze dat niet aan zijn rijgedrag gaan zien en hem om bijzonder rij gedrag aan gaan houden…met alles wat daarop kan volgen..)

gelukkig heb ik wel voldoende pegels om er een Goeie advokaat op te zetten…dus wat dat betreeft zal ik mij zeker niet af gaan laten schepen door de burgemeester..die overigens zijn dochters bij de mijne op school heeft gehad..en dat dan ook wel zal weten…

het is gewoon niet pluis daar…en het is de laatste plek waar je moet wezen…dat is het altijd al geweest..maar dit soort zaken gaan gewoon te ver.want als je daar geweest ben is het risico gewoon aanwezig dat je beland op een andere plaats waar je eigenlijk niet zou moeten wezen…het ziekenhuis.

• mwb

serine Schreef:

——————————————————-

> tja zolang niemand uit kan leggen..hoe het kan dat

> de jongen zijn sokken doorweekt met bloed

> waren…maar zijn gympen nog schoon…?.

Dat kan iedereen die al eens met de politie in aanraking is geweest en in een cel heeft gezeten uitleggen.

Het stukje “zolang niemand kan uitleggen” klopt dus simpelweg niet.

Zou het misschien zo zijn dat je de uitleg niet wil horen, en alleen maar verhalen wil horen die je verhaal bevestigen?

Of bent je echt geïnteresseerd voor een uitleg?

Iedereen die een cel ingaat moet zijn schoenen uit doen.

Van alles wat er vervolgens in een cel gebeurt, zijn op die persoon sporen terug te vinden, maar niet op de schoenen.

• Hyperactief A-P

Ik kan er niet over oordelen serine, maar wat heeft jou zoon dan met die situatie te maken, want dat begrijp ik ook niet? Groetjes v Hyperactief A-P.

• Weduwe

Nu bijna 4 weken geleden verloor ik mijn man, 46 jaar oud, na autopsie bleek aan hartfalen. Hij heeft een paar jaar flinke doses Ritalin gebruikt. Ik ben zelf op dit spoor gekomen maar kan er weinig over vinden. Binnenkort heb ik weer een gesprek met de dokter en ik zou graag wat degelijker voor de dag komen dan alleen met “ik heb weer zitten googlen”.

Enig idee waar ik meer informatie kan vinden? Of is deze informatie hierboven ook gegoogled?

Alvast dank

• Hyperactief A-P

Weduwe Schreef:

——————————————————-

> Nu bijna 4 weken geleden verloor ik mijn man, 46

> jaar oud, na autopsie bleek aan hartfalen. Hij

> heeft een paar jaar flinke doses Ritalin gebruikt.

> Ik ben zelf op dit spoor gekomen maar kan er

> weinig over vinden. Binnenkort heb ik weer een

> gesprek met de dokter en ik zou graag wat

> degelijker voor de dag komen dan alleen met "ik

> heb weer zitten googlen".

> Enig idee waar ik meer informatie kan vinden? Of

> is deze informatie hierboven ook gegoogled?

> Alvast dank

Vreselijk Weduwe er zijn er helaas velen, de expert op dat gebied met nog een ouderwetse scheikundige medicatieopleiding, die de miljardenindustrie proberen monddood te maken, is Fernand Haesbrouck uit België. Bericht mij anders even privé via dit prikbord, of mail mij even via het antipsychiatrieprikbord van Startpagina in het midden onderaan. Het wordt pas in de avond voor ik daarop kan reageren. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Weduwevanviv

Hallo hyperactief,

Heel erg bedankt voor je bericht. Ik begrijp niet zo goed hoe deze site werkt, ben er toevallig op terecht gekomen, al googelend. Ik heb die haasbrouck ook opgezocht en ik ben weer een stuk wijzer.

Of het me nu lukt een privé bericht te sturen weet ik niet. Ik dacht dat ik al wat gestuurd had, maar blijkbaar niet?

Ik hoop van wel. Volgende week maak ik een afspraak bij de dokter, ik ben heel benieuwd wat zij zegt. Ik heb haar de site gemaild. Mijn zoon is19 en heeft gelukkig nooit heel konsekwent Ritalin geslikt. Ik wil hem er heel graag van overtuigen dat Ritalin gif is zodat hij het ook NOOIT meer slikt, en hoe meer argumenten en gezag ik daarachter krijg, hoe beter. Als ik onderweg nog een hoop anderen kan overtuigen, mooi meegenomen.

Ik hoop dat jij mij nu ook een privebericht kunt sturen, als je dat tenminste wilt.

Vriendelijke groet, Anja