Als een burgemeester iemand vraagt om zich lasterpraatjes en beschuldingen te onthouden maakt hij niemand monddood. Aldus: KlaasVaak.
Hoi KlaasVaak, ik bedoel in gevallen dat zo'n juridische dreiging ingezet wordt om mensen maar te laten zwijgen, ook al is dat nooit voor buitenstaanders vooraf in te schatten, het blijkt altijd achteraf uit onderzoek.
Er zijn andere wegen om je gelijk te halen. Aldus: KlaasVaak.
Wacht eerst een onderzoek af.
Klopt, maar wat het eerste betreft, zijn er meer wegen voor mensen met veel geld dan die dat niet hebben.
Als familie op voorhand roept: het is de schuld van de politie, dan vindt niemand dat het een vooroordeel is…
Als de burgemeester of een of andere agent zegt dat het wel niet de schuld van de politie is dan is dat bij voorbaat een vooroordeel en wordt er iets onder de pet geveegd. Aldus: KlaasVaak.
Niet mee eens, je scheert nu iedereen over één kam, bij die schietpartij op de Spiegelgracht was ik één van de weinigen die het voor de agent die geschoten had opnam, en zo heb ik wel bij meer geruchtmakende zaken de vooroordelen tegengesproken. Dus wel veel reageerders, maar niet iedereen.
Een ieder blijft verantwoordelijk voor zijn uitspraken.
Je kunt emoties hebben en nauw betrokken zijn maar dat neemt niet weg dat je niet zomaar iets kunt roepen.
Ook niet als je: “Ik vind” er voor zet. Aldus: KlaasVaak.
Klopt, maar de wereld zou er naar mijn mening toch een stuk anders uitzien als dat wel meegenomen werd. Bij strafzaken loopt men wel rijkelijk te strooien met ontoerekeningsvatbaarheid, en daar is precies waar je het over heb als wat dan ook in emotie gebeurd. Iemand die ik vind er voor zet, doet het niet in emotie, maar maakt een bewuste keuze.
Er zijn advocaten en labs die onderzoek kunnen doen en dan kun je nog een tegenonderzoek gelasten.
Daarna mag je op basis van de resultaten een (gefundeerd) conclusie trekken. Aldus: KlaasVaak.
Dat klopt, maar is alleen weggelegt voor mensen met een flinke zak met geld, je spreekt al gauw over duizenden Euro's en meer wat er opgehoest moet worden. Groetjes v Hyperactief A-P.