Hulde voor zakkenrollersteam Amsterdam !!!

• - Gerard -

Weer even terug waar het over gaat, Hyperactief. De politie houdt een verdachte aan en die verdachte dient voorgeleid te worden bij een (h)OvJ. Zo simpel is het. Deze keer is het een briefje met het getal 1.000, de volgende keer wordt iemand voor de lol gekielhaald of met pek en veren de straat doorgejaagd. Dat de politie het feit wil vieren is prima maar niet ten kostte van een verdachte. Ik vind het optreden, zoals geschreven, kleutergedrag en de politie(organisatie) onwaardig. Ga dan met z'n allen een avond gezellig uit eten om het te vieren. Mag wat mij betreft zelfs op kosten van het korps.

Ik heb ook een hekel aan justitie (niet het instituut) en inderdaad, je zou kunnen vinden dat rechters lage straffen opleggen. Maar daar heeft de politie werkelijk NIETS mee te maken, net zo weinig als jij en ik. Dus betrek die aspecten dan ook niet bij dit voorval.

• Hyperactief A-P

Weer even terug waar het over gaat, Hyperactief. Aldus: - Gerard -.

Prima - Gerard -, maar als er op de persoon gespeelt gaat worden, dan krijgen ze hem net zo hard terug. Ik heb een hekel aan mensen die aan de ene kant zeggen van het is niet aanvallend bedoeld, maar tegelijkertijd iemand tot op de grond toe af proberen te branden. Niet dat dit bij KlaasVaak zo heftig gebeurde, maar als voorbeeld dan.

De politie houdt een verdachte aan en die verdachte dient voorgeleid te worden bij een (h)OvJ. Zo simpel is het. Deze keer is het een briefje met het getal 1.000, de volgende keer wordt iemand voor de lol gekielhaald of met pek en veren de straat doorgejaagd. Dat de politie het feit wil vieren is prima maar niet ten kostte van een verdachte. Ik vind het optreden, zoals geschreven, kleutergedrag en de politie(organisatie) onwaardig. Ga dan met z'n allen een avond gezellig uit eten om het te vieren. Mag wat mij betreft zelfs op kosten van het korps. Aldus: - Gerard -.

Wat het bovenstaande betreft heb ik al aangegeven dat het misschien niet de schoonheidsprijs verdient, maar het doortrekken dat het de volgende keer verder door zou kunnen slaan is een vooroordeel en voorbarig. Dat laatste een gezellig etentje had i.d.d. wat diplomatieker geweest, dat ben ik absoluut met je eens.

Ik heb ook een hekel aan justitie (niet het instituut) en inderdaad, je zou kunnen vinden dat rechters lage straffen opleggen. Maar daar heeft de politie werkelijk NIETS mee te maken, net zo weinig als jij en ik. Dus betrek die aspecten dan ook niet bij dit voorval. Aldus: - Gerard -.

Hiervoor moet je bij KlaasVaak zijn, die haalde het papiertje als straf aan, daar haakte ik alleen op in. Voor de rest, ethisch gezien heb je zeker gelijk, maar laten we zo'n uitglijder van 3 X niets niet groter maken dan die is. Criminelen lachen zich een krul in hun lul als de politie zo over straat rolt, en dat komt geen diender ten goede. Dat is ook een soort schandpaal, en daar is niemand bij gebaat. Dat is mijn mening. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Maar van dat 3 X niks legt KlaasVaak ook uit wat de consequenties kunnen zijn voor de verdachte; lagere straf tot vrijspraak. Het zakkenrollersteam deelt nu een straf uit, hoe licht je die straf dan ook kunt beoordelen, waartoe zij niet bevoegd is. Dat is de boodschap van KlaasVaak. Gewoon nooit doen als politie.

• KlaasVaak.

Criminelen lachen zich een krul in hun lul als de politie zo over straat rolt, en dat komt geen diender ten goede.

Nee criminelen lachen zich die krul als de politie buiten haar boekje gaat.

Dat grijpt hun advocaat dan weer aan om voor strafvermindering te pleiten.

…maar als er op de persoon gespeelt gaat worden, dan krijgen ze hem net zo hard terug.

Ik heb een hekel aan mensen die aan de ene kant zeggen van het is niet aanvallend bedoeld, maar tegelijkertijd iemand tot op de grond toe af proberen te branden.

Niet dat dit bij KlaasVaak zo heftig gebeurde, maar als voorbeeld dan.

Wat verwijt je mij nou precies dan? Je haalt iets aan en zegt meteen dat ik dat niet zo deed :S

Dat is iets waar ik een hekel aan heb, noem dan waar je het wèl over wilt hebben.

“Je mag me een lul noemen, maar heb dan het lef om te zeggen waarom. Dan ben je een vent, en ga ik graag met je in discussie.”

Alle goede politie inzet gaat verloren als je zo je boekje te buiten gaat.

Het aantal van 1000 was een absurd hoge score maar krijgt bij mij ineens een groot vraagteken als je deze actie normaal vind.

En natuurlijk zou ik dit soort lage figuren het liefst met pek en veren of een sandwichbord de hele dag over de markt laten lopen….

Alleen het verschil is dat ik het wil maar niet doe. Iets met integriteit en ambtsbelofte.

• Hyperactief A-P

Ik snap zijn boodschap wel - Gerard -, maar ik ben het niet eens met zijn vooroordeel, er is in deze nog niet eens recht gesproken, wordt dus vervolgd. Dat laatste in de zin van een vervolg op deze zaak.;) Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Wat verwijt je mij nou precies dan? Je haalt iets aan en zegt meteen dat ik dat niet zo deed :S

Dat is iets waar ik een hekel aan heb, noem dan waar je het wèl over wilt hebben.

“Je mag me een lul noemen, maar heb dan het lef om te zeggen waarom. Dan ben je een vent, en ga ik graag met je in discussie.” Aldus: KlaasVaak.

Niet alleen eruit halen wat jou uitkomt KlaasVaak, met het “pilletje” iemand feitelijk "gek' verklaren verwijt ik in deze jou, dat heb ik ook geschreven, gewoon recht voor zijn raap. Dat wat jij quote was een praktijk voorbeeld van een ander.

En natuurlijk zou ik dit soort lage figuren het liefst met pek en veren of een sandwichbord de hele dag over de markt laten lopen….

Alleen het verschil is dat ik het wil maar niet doe. Iets met integriteit en ambtsbelofte. Aldus: KlaasVaak.

Duidelijk, ikzelf heb ook het woord integriteit bij een eerder antwoord geschrapt voor ik hem plaatste, omdat ik besefte dat het daarmee in strijd was. Maar ik hoop dat je ook mijn punt begrijpt, waar ik aanhaalde dat een even ondoordachte actie nu verschrikkelijk groot opgeblazen wordt, terwijl dat absoluut geen goed doet. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, wie geen fouten maakt is tot niets in staat. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Arie

Een en ander heeft de zakkenrolster geen windeieren gelegd: vanwege de actie van de agenten wordt zij niet vervolgd:

De vrouw die afgelopen zondag als duizendste zakkenroller werd gepakt door het zakkenrollersteam van de Amsterdamse politie, zal niet worden vervolgd. Het OM heeft de zaak tegen de zakkenrolster geseponeerd.

De reden voor het sepot is dat de vrouw “al genoeg gestraft door de media” is, zo laat het OM aan AT5 weten. De Amsterdamse stadszender meldde eerder al dat de politie niet blij was met de manier waarop het zakkenrollersteam het jubileum had gevierd. “We gaan degenen die dit hebben hierop aanspreken. Het is heel jammer want het is een heel succesvol team en dat dit zo gevierd wordt doet daar een beetje aan af”, aldus een woordvoerder.

De vrouw werd op heterdaad betrapt bij het stelen van geld, paspoorten, een fototoestel, tassen en een bak met druiven.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/10/geen_straf_voor_jubileum_zakke.html

• - Gerard -

Zie je nou wel ….. het is allemaal de schuld van Hyperactief …..:D:D

• Hyperactief A-P

Kijk Arie, dankzij dat soort ambtenaren gaat Nederland dus naar de kloten. Dat hele OM aldaar neem ik allang niet meer serieus. Mensen zwaar mishandeld zoals in Amstelveen op een buurtfeestje afgelopen zomer, en de daders liepen al snel weer in afwachting van hun proces op straat. Overvaller waarbij die beveiliger in Amsterdam geraakt werd, mocht snel weer naar huis, etc. etc. Er zitten daar gewoon een stelletje softe slapjanussen die bij twijfelachtige zaken wel tot het uiterste straffen, sorry ik heb er geen andere woorden voor… Je zou bijna hopen dat ze slachtoffer worden van hun eigen beleid, maar dat gaat me net iets te ver… Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Dat geintje daar kan ik wel om lachen - Gerard -, maar het beleid in dit land dus niet. Wat een slap aftreksel daar, dat is precies waar het aan schort in dit land, bah. Groetjes v Hyperactief A-P.