Hulde voor zakkenrollersteam Amsterdam !!!

• - Gerard -

Laten lopen omdat de politie in de fout is gegaan. Wel even de zaken zuiver houden. Ik had het ook liever anders gezien.

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Laten lopen omdat de politie in de fout is gegaan.

> Wel even de zaken zuiver houden. Ik had het ook

> liever anders gezien.

Fout vind ik in deze net als straf een heel groot woord - Gerard -. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Prima, maar wat jij vindt of wat ik vind, doet er niet toe. Er zijn regels waar de politie zich aan moet houden. Als jouw kind iets fout doet, dan is het ook niet de bedoeling dat ik jouw zoon in elkaar trap en dat jij dan zegt: O, prima Gerard, jij hebt mijn zoon al bestraft, dan hoeft hij deze week ook niet thuis te blijven, want zo zou ik hem straffen, en kan hij gaan en staan waar hij wil. Ik denk dus eerder dat jij zegt: Prima dat jij mij er op wijst dat mijn zoon iets fout gedaan heeft, maar ik zal zelf wel even een passende straf bedenken.

Of niet soms?

Nou, zo werkt het dus bij de politie ook. Oppakken die zakkenroller en direct voorgeleiden, meer hoef, nee … mag je als een agent niet doen. Overal met je vingers van afblijven….. Het is een opsporingsinstantie en niet een wij verzinnen ter plekke wel even een straf instantie. Want dan zijn we terug in de middeleeuwen. Had de politie dat dus netjes volgens de regels gedaan, dan was mevrouw gewoon door de OvJ/rechter gestraft.

We zijn wel verder van huis als de AA agenten vinden: maakt ons geen zak uit dat de vrouw vrijuit gaat, zolang wij maar lol hebben gehad. Want dan is het echt diep treurig.

• Hyperactief A-P

De bovenste alinea ben ik met je eens - Gerard -, maar de rest niet. Nogmaals, en dan voor de laatste maal, het is een over enthousiaste ondoordachte reactie van dat succesvolle team geweest. Volgens mij niet om haar te straffen, want dan hadden ze het briefje wel aan de voorkant van haar getoond. Dat het OM dat aangrijpt om een veelpleger te laten lopen, zegt gewoon heel veel over hoe ziek of verrot dat OM eigenlijk is, en steeds meer burgers afkeer krijgen van het gezag, of wat daar nog van over is. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Dat zijn we dan niet met elkaar eens. Ik vind het optreden van het OM terecht. Mede, nogmaals, omdat KlaasVaak al schreef dat je als politie moet weten dat zo'n persoon dan strafvermindering krijgt of zelfs niet zal worden vervolgd. En als KlaasVaak dat, VOORDAT het OM ook maar iets besloten heeft, al weet, dan weten de Amsterdamse politieagenten dat ook en lijkt het er dus verdacht veel op dat de Amsterdamse politie het vieren van de 1.000 ste verdachte belangrijker vond dan een eventuele vervolging door het OM.

En als jij dan meent te kunnen beoordelen dat het hier een uit de hand gelopen enthousiasme betrof met als argument: hadden ze haar willen straffen, dan hadden ze het briefje wel aan de voorkant geplakt zie ik als een poging iemand te overtuigen van jouw gelijk maar net zoals de agent in dat reclamefilmpje: Nou kunt u wel een raar stemmetje opzetten maar daar trap ik mooi niet in

• KlaasVaak.

Het zou natuurlijk zo maar op haar rug geplakt kunnen zijn als kwajongensstreek, zoals collega's bij elkaar wel eens iets op elkaars rug plakken.

Maar daar gaat het niet om. Het is niet professioneel en niet integer bovendien hoort het niet. Punt. Welke achterliggende gedachte er ook aan gegeven wordt.

Het gaat om het feit dat de verdachte geschaad is of kan zijn.

Het OM kan moeilijk een onderzoek instellen òf iemand het gezien heeft en òf iemand er aanstoot aan genomen heeft.

Voorts zijn er beelden dat de verdachter er in het openbaar mee heeft rondgelopen waardoor de advocaat van de verdachte het aannemelijk kan maken.

Ik denk dat de agetent van het zakkenrollersteam blij mogen zijn, ja blij mogen zijn, dat het OM een verplichte gang naar de rechter in eerste aanleg heeft voorkomen.

Hoewel het de verdachte nog steeds vrij staat om vanwege smaad(/schrift) en/of laster een zaak aan te spannen tegen de agent(en).

Dat de agenten disciplinair nog aangesproken worden/werden blijft logisch.

• Hyperactief A-P

Het zou natuurlijk zo maar op haar rug geplakt kunnen zijn als kwajongensstreek, zoals collega's bij elkaar wel eens iets op elkaars rug plakken.

Maar daar gaat het niet om. Het is niet professioneel en niet integer bovendien hoort het niet. Punt. Welke achterliggende gedachte er ook aan gegeven wordt. Aldus: KlaasVaak.

Dit weergeeft alles wat het is KlaasVaak, en daar ben ik het dan ook mee eens. Laten we dit onderwerp afsluiten, met laat het een waarschuwing voor de rest zijn, dat over enthousiasme het verstand even op nul kan zetten. Oftewel eerst komt emotie dan het verstand, maar geef het verstand dus voorrang door je ervan bewust te zijn. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Ja laten we het afsluiten, want jij hebt blijkbaar besloten dat het een actie voortkomend uit enthousiasme is, maar je weet dat dus helemaal niet. Het kan net zo goed zijn: lak aan justitie, het is een bekende veelpleger, dan maar een keer niet bestraft of vervolgd.

• KlaasVaak.

Kappen nou Gerard. X(

In je hok, klaar ermee ;)

• Hyperactief A-P

Het kan net zo goed zijn: lak aan justitie, het is een bekende veelpleger, dan maar een keer niet bestraft of vervolgd. Aldus: - Gerard -.

Op zoveel domheid ga ik niet eens in - Gerard -. Groetjes v Hyperactief A-P.