parkeren , fietsen of wandelen

• ¥ Lotje ¥

ik zou ze gewoon allebei eens vragen . dan weet je het zeker en vragen hoe het moet als je het niet weet . geef bij beide aan dat ( als je bij de gemeente bent dat je het ook aan de politie zou vragen . . Vraag bewijzen van je antwoorden die je krijgt . dan kan je geen boete verwachten ook8-)

• - Gerard -

Oja, Bellingwolde, prachtig dorpje in Oost Groningen. Ik heb er kennissen wonen. Kijk, als ik zo'n weg zie dan denk ik gelijk aan een Terschelling, Ameland en Texel. In geen 100 kilometer omtrek een politieagent te zien, en zo moet het ook zijn in dorpjes als Bellingwolde. Een ‘niks aan de hand’ straat. Je fietst gewoon op de rijbaan of loopt daar als het niet anders kan. Samen lossen we het wel op, geen borden voor nodig. Parkeren doe je daar waar het uitkomt en je niemand tot last bent. En als niemand me wil geloven, bel ff naar de politie in Groningen ….. die doen daar ook vast en zeker niet moeilijk over.

• mwb

Wat Klaas zegt klopt wel, bv bij de koloniestraat. Geen bord te vinden.

• ¥ Lotje ¥

Parkeren doe je daar waar het uitkomt :D

*********************************************************************************

Dat ze dat hier in het zuiden ook eens invoeren ;)

• MofkaP

Die kruising staat het bord idd niet. Foutje of een nieuwjaarsstunt?

Dat het niet tot de rijbaan behoort is wel te zien aan de plaatsing van de haaientanden.

Maar ik vrees dat de gemiddelde weggebruiker dat niet weet.

• - Gerard -

Ach, weet je. Ik woon in het Oosten van het land en in het gat waar ik woon doen ze niet aan betaald parkeren. Binnenstad is blauwe zone maar het ontbreekt aan handhavers. Wel slecht voor de verkoop van parkeerschijven, dus een enkele winkelier heeft zo'n waarschuwingsbordje op de deur met de mededeling dat zij parkeerschijven verkopen. Dat was 10 jaar geleden nuttig maar hier kennen ze alleen nog nooddienstvoertuigen. Tijdens de markt willen er nog wel eens BOA's overwaaien uit een naastgelegen gemeente maar dat volk ….. ach laat maar.

• Nina

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Oja, Bellingwolde, prachtig dorpje in Oost

> Groningen. Ik heb er kennissen wonen. Kijk, als ik

> zo'n weg zie dan denk ik gelijk aan een

> Terschelling, Ameland en Texel. In geen 100

> kilometer omtrek een politieagent te zien, en zo

> moet het ook zijn in dorpjes als Bellingwolde. Een

> ‘niks aan de hand’ straat. Je fietst gewoon op de

> rijbaan of loopt daar als het niet anders kan.

> Samen lossen we het wel op, geen borden voor

> nodig. Parkeren doe je daar waar het uitkomt en je

> niemand tot last bent. En als niemand me wil

> geloven, bel ff naar de politie in Groningen …..

> die doen daar ook vast en zeker niet moeilijk

> over.

Inderdaad een mooi dorpje, om die reden ben ik er ook gaan wonen(tu) Alleen als voormalig westerling waar alles is geregeld is in verordeningen en voorschriften kijk je hier wel even op natuurlijk!

Vooral dat parkeren werpt vragen op. Zo kijk ik nu naar een vuilnisophaalwagen die al een kwartier op die strook geparkeerd staat en ook die helft van de weg verspert.

De bevolking weet hier ook niet beter dan dat het is toegestaan dus.

Maar ik vraag me dus af: mag ik daar ook parkeren. En zet ik mijn auto dan op die strook of op de openbare weg…Voor het handjevol neringdoenden met klanten ook interessant om te weten natuurlijk.

Ik heb vanmorgen even geturfd: er passeerden 22 zware vrachtwagens per uur. Niet veel maar op zo'n lange rechte weg rijden ze vaak harder dan 50km/h.

Ik begin maar eens bij de gemeente. Het is mijn goede voornemen van dit jaar:D

• Nina

MofkaP Schreef:

——————————————————-

> Er staat toch duidelijk een aantal malen dit

> bord:

>

> http://www.autoweetjes.com/verkeersborden%20groot/

> Voetpad.gif

>

> Lijkt mij duidelijk.

> Niet parkeren en niet fietsen.

>

> Parkeren mag aan de kant van de rijbaan of in de

> berm.

>

> p.s. Parkeren kost €85, fietsen €45.

Kijk eens aan….dat kan nog een aardige bron van inkomsten worden hier. Ik hoorde al geruchten dat het hier een artikel 12 gemeente gaat worden, maar een paar werklozen inzetten als parkeerwacht kan nog wel eens voor broodnodige inkomsten gaan zorgen !

• - Gerard -

Veel plezier er mee, met de gemeente. In die tjd dat jij vrachtwagens denkt te moeten tellen, had je ook even kijken: hoe doet de rest van Bellingwolde het al decennialang? Of vraag het je buren eens. Vergeet dat westen, word je helemaal knettergek van en GENIET van de eenvoud die dorpjes als Bellingwolde nog te bieden hebben.

• - Gerard -

Helemaal de verkeerde instelling. Laat dat los, of ga terug naar het westen. :D