parkeren , fietsen of wandelen

• KlaasVaak.

Volgens mij gelden in Nederland overal dezelfde regels.

Volgens mij is het dus overal hetzelfde geregeld.

Alleen worden niet overal de regels correct toegepast.

Zelfs niet in het westen…:P

En of het in Bellingwolde nu beter is???

In het westen gaat men hieraan voorbij, in het altijd prachtige Bellingwolde is het de talk of the ‘town’.

Maar ook daar gelden uiteindelijk de regels zoals in het westen, en in het noorden, oosten en zuiden.

• - Gerard -

Dat klopt, overal gelden dezelfde regels, maar regels zijn er om te dienen. Er moet een doel zijn regels te handhaven. En ik heb zo maar het idee dat Bellingwolde niet de beste lokatie is voor een compleet handhavingsteam. Zo kennen ze in het Westen vrijwel uitsluitend betaald parkeren, is de hele handhaving daar ook op ingericht. En dat kennen ze in Bellingwolde nou eenmaal niet. Zo kan ik mij een voorval herinneren van een mevrouw die uit Rotterdam in mijn woonplaats op bezoek was. Zoals ik al schreef, wij kennen hier alleen een blauwe zone. Mevrouw had een ‘bekeuring’ gekregen omdat ze geen parkeerschijf had gebruikt. Ze kwam verhaal halen bij de politie, in het bureau. Ik was er heel toevallig ook en hoorde mevrouw zeggen: Ik heb een briefje gemaakt met daarop precies aangegeven de tijd dat ik de auto geparkeerd heb. Waarom geldt dat niet? In Rotterdam hebben we geen blauwe zone's, ik weet niet eens wat het is. Ik heb nog nooit van een parkeerschijf gehoord.

Ik denk daarom ook dat als Nina gaat informeren bij de gemeente, de gemeente zal antwoorden: wij hebben er geen behoefte aan, men redt zich daar prima met de huidige situatie.

• KlaasVaak.

Mevrouw liegt. Rotterdam heeft wel blauwe zone's, zelfs al in 1965 en niet alleen toen maar ook recenter: 2008.

En dat mevrouw het fenomeen parkeerschijf niet kent geloof ik ook niet.

Ook die kennen ze in Rotterdam inmiddels ;-)

Ook is die kaart een vast onderdeel in Europesche verkeerswetgeving.

Het geheel zegt althans iets over mevrouw haar kennis van verkeer en wetgeving.

En Bellingwolde lijkt mij rijp voor handhaving, waarom komt Nina er anders niet uit met haar omwonenden.

Ook zijn er binnenkort gegadigden die rijp zijn voor een moderne versie van de Melkertbaan:

Kijk eens aan….dat kan nog een aardige bron van inkomsten worden hier. Ik hoorde al geruchten dat het hier een artikel 12 gemeente gaat worden,

maar een paar werklozen inzetten als parkeerwacht kan nog wel eens voor broodnodige inkomsten gaan zorgen !

En Nina schrijft dat men daar op de stoep fiets, op de rijbaan loopt, te hard rijdt, stilstaat op de rijbaan en toch is de gemeente rijp voor een artikel 12 status.

Wellicht leest er een ambtenaar van Bellingwolde mee. Die kan zich onsterfelijk maken en met de hoofdprijs van de ideeënpot gaan strijken.

• MofkaP

De opbrengsten van verkeersboetes verdwijnen in de grote bodemloze put van het rijk.

Daar heeft de gemeente niet veel aan.

Ze worden bedankt voor de moeite en ontvangen een hele kleine tegemoetkoming daarvoor.

Waarom denk je dat gemeenten zo graag willen dat de boetes die worden opgelegd door stads- en parkeerwachters (domein 1) rechtstreeks in de gemeentekas vloeien?

Dat willen ze koppelen aan bevoegdheidsuitreiding (rijdend verkeer).

De gemeenten onder bezielende aanvoering van de VNG pleiten daar al jaren voor.

God verhoede dat het ooit wordt ingevoerd.

Tot nu toe is het de minister die het verhoedt.

Hij ziet ook dat het middel (boete) dan belangrijker wordt dan het doel (verkeersveiligheid).

Enige vorm van discretionaire bevoegdheid zal dan niet meer bestaan.

Om nog maar te zwijgen over de rechtsgelijkheid binnen Nederland.

Bovendien ziet de rijksoverheid alsdan een grote stroom aan inkomsten opdrogen.

Tot nu toe heeft de minister volhard, het is een taak van de politie. Punt.

• - Gerard -

Jaja, dus een gemeenteambtenaar moet wegens een mogelijke art. 12 naar het Rijk stappen voor een forse financiële ondersteuning omdat het niet helemaal duidelijk is of je ergens mag parkeren of niet? Dus, Rotterdam gaat (indirect) meebetalen aan de altijd veel te dure nog aan te leggen parkeerplaatsen in Bellingwolde? En dan maar zeggen dat het om de verkeersveiligheid gaat en niet om het maar moeten schrijven van boetes om geld binnen te harken. Bellingwolde gaat dus geld lenen om geld te kunnen ‘verdienen’? Hoe heet dat Tv programma ook alweer? Geld over de balk?

Ik zou zeggen; zet er eventueel een geslotenverklaring neer voor vrachtverkeer en laat de rest mooi zoals het is. Als de verkeerssituatie daartoe aanleiding geeft, dan kun je best eens kijken of de weg anders ingericht moet worden maar het gaat mij veel te ver om te zeggen dat men maar handhavers moet inzetten omdat er sprake zou zijn van een mogelijke art. 12 status.

• Nina

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Jaja, dus een gemeenteambtenaar moet wegens een

> mogelijke art. 12 naar het Rijk stappen voor een

> forse financiële ondersteuning omdat het niet

> helemaal duidelijk is of je ergens mag parkeren of

> niet? Dus, Rotterdam gaat (indirect) meebetalen

> aan de altijd veel te dure nog aan te leggen

> parkeerplaatsen in Bellingwolde? En dan maar

> zeggen dat het om de verkeersveiligheid gaat en

> niet om het maar moeten schrijven van boetes om

> geld binnen te harken. Bellingwolde gaat dus geld

> lenen om geld te kunnen ‘verdienen’? Hoe heet dat

> Tv programma ook alweer? Geld over de balk?

>

> Ik zou zeggen; zet er eventueel een

> geslotenverklaring neer voor vrachtverkeer en laat

> de rest mooi zoals het is. Als de verkeerssituatie

> daartoe aanleiding geeft, dan kun je best eens

> kijken of de weg anders ingericht moet worden maar

> het gaat mij veel te ver om te zeggen dat men maar

> handhavers moet inzetten omdat er sprake zou zijn

> van een mogelijke art. 12 status.

Hier wordt er helemaal niet bekeurd geloof ik, in ieder geval is dat geen veelgehoorde klacht. Mijn buren klagen wel al heel lang over het gevaar dat de doorgaande weg oplevert voor omwonenden. En omdat je dat verschijnsel inderdaad niet kunt afwentelen op de politie moeten blijkbaar burgers zelf in het geweer komen.

Parkeerplaaatsen aanleggen is geen optie, aanwijzen wel. Daarom ook mijn vraag: waaraan kun je zien wat de status is van die ogenschijnlijke parkeerstroken.

Inmiddels weet ik dus nagenoeg zeker dat het geen parkeerstroken zijn maar voetpaden.

En dat automobilisten in overtreding zijn als er langdurig wordt geparkeerd.

Daar kan ik dus wat mee, niet zozeer om ze te laten voorzien van een bekeuring, maar wel als argument dat deze straat steeds gevaarlijker wordt .

Een verbod voor vrachtwagens klinkt leuk maar daar houdt niemand zich aan natuurlijk. Er zitten hier een paar expediteurs in de omgeving die waarschijnlijk de weg gebruiken om naar de A31 in Duitsland te komen.

• Nina

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> Volgens mij gelden in Nederland overal dezelfde

> regels.

> Volgens mij is het dus overal hetzelfde geregeld.

>

> Alleen worden niet overal de regels correct

> toegepast.

> Zelfs niet in het westen…:P

>

> En of het in Bellingwolde nu beter is???

> In het westen gaat men hieraan voorbij, in het

> altijd prachtige Bellingwolde is het de talk of

> the ‘town’.

> Maar ook daar gelden uiteindelijk de regels zoals

> in het westen, en in het noorden, oosten en

> zuiden.

Zo is het. Wij hebben hier de politie voornamelijk nodig om de wietplantages op te rollen en de alcomobilisten aan te houden. De verkeersveiligheid moet in eerste instantie de gemeente worden geregeld .

• - Gerard -

Haha, dat doet me denken aan mijn eigen woonplaats. Er geldt hier op een weg, notabene, waaraan ook het lokale politiebureau is gelegen, een (in)rijverbod voor tractoren. En die ‘boeren’ trekken zich daar ook helemaal geen moer van aan. Gewoon fijn voor mams snel even met de ‘trekker’ boodschappen doen bij de supermarkt. En O, o, o, wat treden de politieagenten alhier daar snoeihard tegen op.

Het is toch een beetje het verhaal van: de gemeente richt het in, dus parkeerplaatsen, inrijverboden, en de politie moet dan maar handhaven. En zoals vrijwel altijd, is de politie vooral met zichzelf bezig, roept daarvoor ook regelmatig de hulp van gewone burgers in, maar als je de politie vraagt iets te doen, dan blijkt maar bar weinig van jouw vragen te behoren tot de prioriteiten van de politie, en dus heb je er geen fluit aan.

Leuk voor de gewone burger natuurlijk als je de politie liever kwijt dan rijk bent. Dus, met tegen de verkeersinrichting inrijden, waar ze hier ook heel bedreven in zijn, of dus die trekkers, fietsen zonder verlichting, fietsen over voetpaden, parkeren op invalideparkeerplaatsen, parkeren buiten de parkeervakken (doe ik zelf ook veelvuldig) enz. Kan hier allemaal vrijwel altijd ongestraft.

Gelukkig voor iedereen eigenlijk, beschikken de wijkagenten over een Twitteraccount en twitteren ze ruim van tevoren welk thema ze volgende week gaan behandelen. Vorige maand was dat fietsverlichting. Nou, weet je dat, heb je de rest van het jaar geen last meer van die agenten qua fietsverlichting.

En elke dag melden ze wel iets waarbij ze de hulp/informatie nodig hebben van getuigen. En elke keer kom ik in de verleiding om te antwoorden: “Is geen prioriteit van de gewone burger”, maar dat vind ik tot nu nog iets te flauw om te doen.

• ¥ Lotje ¥

Hier wordt er helemaal niet bekeurd geloof ik:D

Ik denk dat ik in het noorden ga wonen B)

• - Gerard -

Toch niet naar Bellingwolde Lotje, want volgens mij is iedereen daar al dood alleen moeten ze nog begraven worden. (grapje hoor Nina). Bellingwolde, daar rij je in 5 minuten doorheen en dan is het eindeloos weilanden kijken. Dus, als je naar het Noorden wilt, dan vanuit het zuiden links aanhouden en dus Bellingwolde rechts laten liggen. Klein uitstapje naar Boertange is altijd leuk, maar dat is wel einde Nederland hoor.