Ja, precies. Heel herkenbaar
Nou, zoals ik heb uitgelegd. De verdachte besloot het goed uit zijn JAS (en niet uit zijn tas, want daar ga ik niet voor aanhouden vóór de kassa) te halen nadat hij mij opmerkte. Dan sla ik toe, om ‘t zo maar te zeggen. Dan heeft het geen zin hem na de kassa aan te houden want dan zegt hij: ’het ligt toch in de doos'.
Maar kijk KlaasVaak, je hebt waarschijnlijk gewoon gelijk dat we ongewild de politie/OM veel werk bezorgen. Dat is dan maar zo, wij van de beveiliging hebben uitsluitend te maken met de eisen van de opdrachtgever. En die eist: aanhouden, al is het een verrotte appel dat gejat wordt. Aanhouden, een winkelontzegging van een jaar en indien van toepassing, een SODA (http://www.overlastdonatie.nl/) er overheen. Wij kosten veel geld, en de winkel wil graag zo snel mogelijk van winkeldieven af maar ook van ons beveiligers af, en dat voor langere tijd. Ik had laatst een, volgens het winkelpersoneel, uiterst vriendelijke vrouw aangehouden, kwam vrijwel dagelijks winkelen en altijd vrolijk en vriendelijk. Vaste klant dus, maar ze gaf spontaan toe elke keer dat ze kwam winkelen, ook te stelen. Dikke tranen van hier tot Tokio. En mevrouw woont tegenover de winkel, dus elke keer dat ze uit het raam kijkt denkt ze er waarschijnlijk aan terug.
We hadden jaren terug in Harderwijk op 1 dag 8 (record) winkeldieven (seperate gevallen) aangehouden. Dat hou je als winkel niet eeuwigdurend vol. Dus, actie beveiliging… aanhouden, schoonvegen. Geen enkel begrip voor welk type winkeldief dan ook.
We doen in de grotere elektronicaresellers ook de beveiliging. Nou, als je 3 winkeldieven op een dag te pakken hebt is dat niet eens opmerkelijk. Er wordt gejat om het leven.
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?