Waar is de politie en Boa's in godsnaam mee bezig?

• - Gerard -

Bla bla. Maar ondertussen nergeren wat swat schrijft en, wie dan ook denken te overtuigen, dat jij het beter weet. Mag best maar verder volstrekt zinloos.

• Sfred+

Ik heb allang al antwoord gegeven. Maar voor u speciaal nog een keer.

Jij bent een man naar mijn hart met een goed inlevingsvermogen. We hebben het hier zo ver bekend over een toerist die ergens fietst waar het niet mag. Zeer goede reclame voor Nederland.

• Sfred+

Blauwen helden is toch minder provocerend in vergelijk wat ze dagelijks naar hun hoofd krijgen van het gemiddeld straattuig in Amsterdam. En daar, laten we eerlijk zijn wordt toch zeer weinig tot niets tegen gedaan, mede omdat ze bang zijn voor hun eigen hegje cq familie, als bekent wordt bij deze jongeren waar de desbetreffende agent woont.

• Boris

“Ik schat in, want de film laat dit niet zien, dat de heer met de fiets een bekeuring ging krijgen van de BOA's. Dat de heer daaraan niet wilde meewerken en vervolgens werd aangehouden. Daartegen kennelijk verzet bood of wellicht zich aan die aanhouding wilde onttrekken waarna de boa's de heer wilden gaan boeien. Dit is het moment waarop kennelijk is begonnen met filmen.”

Inderdaad, een inschatting van je. Is dus niet gezegd dat het zo is. Ik zie iets heel anders wanneer ik het filmpje bekijk. Ten eerste gaat het hier over toeristen die dus waarschijnlijk niet wisten dat je daar niet mocht fietsen. De situatie ter plekke schijnt erg onduidelijk te zijn. En hoe zou hij aangesproken zijn? In het Nederlands of in het Engels? Tijdens de molestatie wordt er voortdurend Nederlands tegen hem gesproken, dus wanneer dat ook het geval is geweest toen de “overtreding” is geconstateerd dan is de kans groot dat hij in eerste instantie gewoon doorfietste.

Ik kan niet anders concluderen uit de beelden dat het optreden en het daarmee gepaard gaande geweld van de boa's en de politie buitenproportioneel is.

• Adpattaya

Heb jij een opleiding gehad? Want je Nederlands is ook niet wat het zou moeten zijn.

Wat een onvriendelijke reactie zeg, ik zag je in een ander topic nog een voltooiddeelwoord foutje maken, lekker belangrijk ;)

• Adpattaya

Het “aan de verkeerde kant fietsen verhaal” is een verhaal dat om het filmpje heen zweeft maar in geheel niet uit het filmpje blijkt.

Uit de verontwaardiging van de omstanders valt zeker niets op te maken ofzo :S? Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit goedkeuren (td)

• Boris

Ik mag doodsbedreigingen uiten en zolang de persoon die ik bedreig daar geen aangifte van doet ben ik niet strafbaar. De politie kan niet aanhouden in de verwachting dat de (niet aanwezige) bedreigde wel aangifte zal gaan doen.

Hoe kom jij hier in hemelsnaam bij? Nog nooit van artikel 285 gehoord?

http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht/artikel%20285.html

• Adpattaya

Hoe kom jij hier in hemelsnaam bij? Nog nooit van artikel 285 gehoord?

Dat is een klein detail, niet zeuren :D

• Boris

Inderdaad onbegrijpelijk. Bekijk het filmpje en zie hoe de hulpeloze man gemolesteerd wordt.

Vanaf 3:00 wordt hij met zijn hoofd op de grond geduwd en blijft maar roepen “my glasses, my glasses”

Ook onbegrijpelijk dat iedereen maar in het Nederlands tegen hem blijft praten (schelden) terwijl ze kunnen weten (mag ik hopen) dat hij dat niet verstaat.

Het is toch duidelijk te zien dat die man volslagen radeloos is, ik heb werkelijk geen goed woord over voor die boa's en politie. Schoften zijn het. (Dit zal ik wel niet mogen zeggen, maar dat vind ik dus wel).

Het is een Italiaanse toerist die vanwege de zeer onduidelijke verkeerssituatie ter plekke in de verkeerde richting fietst.

Ook al blijkt dat niet uit het filmpje, het staat duidelijk vermeld in het krantenartikel.

• Boris

Afwachten wat swat hierop te zeggen heeft. En nogmaals, ik vind zijn reactie op de beelden werkelijk niet normaal. Volgens hem is het allemaal de schuld van de man zelf en had hij maar beter moeten meewerken….

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.