HELP MIj om Politie Volontair te worden

  • KlaasVaak.

    Kan dat niet centraal? Vaak zijn er vacatures (intern) die nooit aan de buitenwereld bekend gemaakt worden. RR kan toch wel even kijken voor Jack wat ze in AA nodig hebben?

    Ze verwezen hem toch door?

    Ja, waarom doen ze dat dan?

    Servicegerichtheid? Weet ik veel. Wat is er mis mee?

    Misschien wel in het kader van bestuursrechtelijke verplichting.

    Een gemeente heeft ook zo'n verplichting.

    Als jij je wendt tot een gemeenteonderdeel en het is per ongeluk de verkeerde dienen zij je verzoek door te sturen.

    Nu kun je solliciteren niet zien als ‘een verkeerd onderdeel en dus doorsturen’ maar ik vind het gewoon netjes.

    Kruiwagens dus.

    Een kruiwagen is iemand die een goed woordje voor je doet.

    Meestal leidt dat alleen tot een (sollicitatie)gesprek. Zelden tot het matigen van de eisen.

    Dat gesprek heeft hij gehad en het antwoord was nee.

    Ik zie echt niet dat een kruiwagen tot een ander resultaat leidt.

    Het gaat niet om de juiste man niet gevonden hebben door Jack, hij heeft zich bij de juiste gewend, is gewogen en het antwoord was nee.

    Het is aan regeltjes gebonden. Dat is zo in een commerciële organisatie en bij de politie isa dat niet anders.

  • - Gerard -

    Dat is me allemaal iets te makkelijk KlaasVaak. Nee is nee. Niet altijd. Jack wil bij de politie (moet hij weten) en daar gaat hij voor. En als dat niet via werving kan, maar wel op een andere manier, dan doet werving er niet toe. Hij solliciteert niet bij de afdeling werving om een waardeoordeel van die afdeling, hij wil bij de politie.

    Tijden veranderen. Ik kan me de tijd nog herinneren dat ik in de Marine wilde en wel bij het Korps Mariniers. 15.000 kandidaten en 400 vacatures. Grote kans dat ze iets vinden om 14.600 kandidaten af te wijzen, ze zullen wel moeten. Maar wel een bureau werving op de been houden. De marine kwam zelfs bij onze school werven. Nou was mijn vader daar dekaan en dan is het optelsommetje snel gemaakt. Mijn zoon niet, maar ook die 14.600 anderen niet in de marine, dan ook niet meer welkom op deze school om te werven.

    En wat dat andere betreft, dat RR even voor Jack kijkt of AA nog wat te bieden heeft. Dan hoeven ze Jack niet door te verwijzen maar tegen Jack zeggen: Ik zie dat AA nog mensen zoekt, ik RR, ga er voor jou achteraan omdat ik, RR, inschat dat jij daar wel een kans hebt. Ik vind het onzin om Jack naar AA te sturen, daar weer een zooi politieagenten aan het werk zet als dat bij voorbaat zinloos is. En dat is mijn waardeoordeel over veel te veel mensen die onzinwerk aan het doen zijn.

  • KlaasVaak.

    “En als dat niet via werving kan, maar wel op een andere manier, ” Ik zou niet weten op welke andere manier. Jij kennelijk wel.

    Misschien als over 2 jaar politienl draait als 1 korps dat je in RR naar binnen wandelt en dat je voor een vacature in AA geholpen wordt. Ik geloof er (nog) niet in.

    Ik geloof ook niet dat er veel behoefte aan is.

    Als ik bij de V&D in A'dam wil werken moet ik naar A'dam. Dan hoef ik en Rdam ook niet aan de kop van de personeelschef te zeuren dat V&D toch V&D is.

    Als ik bij een franchisewinkel in Rotterdam iets koop en in Den Haag iets wil terugbrengen moet ik ook terug naar waar ik het gekocht heb.

    Nog een voorbeeld: Rabobank. Zelfs in Rotterdam kun je niet bij twee filialen geholpen worden. Daarom ben ik daar nu weg.

  • - Gerard -

    Kijk eens aan,

    Goed, jij bent weg bij de Rabobank omdat Rabobank in straat A. jou niet wil helpen omdat jouw Rabobank zich in straat B. bevindt. (logisch, dat was denk ik zo'n 15 jaar geleden voor mij ook de reden met die club te stoppen)

    Maar het is wel heel normaal dat RR Jack niet wil helpen als AA Jack iets te bieden heeft? (alleen mag je dan niet zeggen dat je met de politieclub, waar veel te veel nietsnutten onzinwerk aan het doen zijn, niks te maken wilt hebben?)

    Hebben we het, voor de duidelijkheid, over het gebrek aan service.

    Tsja….

    Volgens mij klopt ook van dat V&D verhaal helemaal niks, je kunt via de site werkelijk alle V&D vestigingen plus DC's selecteren om te solliciteren. Lijkt verdacht veel op een database.

  • Jack

    Beste mensen,

    Wat een discussie, daar hou ik wel van.

    Er zijn mij veel dingen duidelijk geworden en dat er inderdaad veel regeltjes zijn die het mij onmogelijk maken om Volontair te worden.

    Daar heb ik me erbij neer te leggen, al is het zuur. Ik werk nu al 10 jaar als een adviseur binnen de gezondheidszorg en wilde Blauw helpen. Ik ben jong en heb een heerlijke job, studeer maar wil wat nuttigs doen, dus kan gaan bowlen, uitgaan of kantklossen bij bejaarden, maar ik koos dit .. met een duidelijke reden.

    Ooit zal het lukken

  • - Gerard -

    Haha, nou succes dan maar. Volgens mij is het politiemedewerker zijn heel erg leuk maar de politieorganisatie sec….. ik zou er voor geen 3 ton netto willen werken.

  • KlaasVaak.

    Wel eens aan gedacht dat

    -de korpsbeheerder de burgemeester is

    -de burgemeester

    a) een eigen agenda heeft mbt politie-inzet?

    b) een eigen pot met geld heeft

    c) hij hierdoor (lokale) afspraken kan maken (met ‘zijn’ korps) die derhalve regiogebonden zijn.

    En bottomline: Wat Jack wil wil Jack nu en niet in een tijd ergens in de toekomst.

    Hij heeft voor nu en niet ergens in de toekomst gesolliciteerd.

    Dan heeft hij te maken met de situatie van nu: regiokorpsen met hun eigen afdeling W&S.

    Die hem bovendien als service doorverwijzing naar andere korpsen.

    Vind ervan wat je wilt.

    W&S zei nee. Get over it, get on with your life. Figuurlijk gesproken gaan staan stampvoeten dat je geen ‘nee’ accepteert werkt niet.

    Persoonlijk denk ik dat, mede gelet op je (soms letterlijke) uitlatingen hier, en vanwege je volharding in je wil ondanks een nee,

    Dat er een andere reden is dan mogelijk is gegeven of een andere reden is dan hier vertelt wordt.

    Net zoals de voorstelling van zaken omtrend volontairs en opleiding en uniform niet juist was.

    Stort het vuil over mij heen vanwege mijn mening, ik ben eerlijk al is het soms keihard: ‘nee’ is nee, en naar wat ik lees zal het bij een ‘ja’ vanzelf weer een keer ‘nee’ zijn geworden.

    Maar (ongefundeerde) kritiek die niet voorzien is van bronvermelding dat er teveel mensen rondlopen die teveel onzinwerk aan het doen zijn kan ik niets mee.

    Jack wil bij de politie zegt Gerard…hij kan wel willen maar hij beslist daar niet over maar W&S. En het kan niet altijd ja zijn.

    Als we ons bij de vraag van Jack houden: ik weet geen andere manier dan via W&S van verschillende korpsen proberen binnen te komen.

    En als die nee zeggen dan is het nee. Het zou arrogant zijn om te vinden van Jack dat Jack de ultieme kandidaat zijn, zelfs als je dat bent en/of vindt, beslist een ander die daarvoor is aangenomen.

    Zou het misschien ook nog zo kunnen zijn dat ze je van een verkeerde keuze hebben afgehouden?

    En dat je dat nu misschien nog niet inziet? Dat ze je behoedt hebben van een zinloze start van een nieuwe fase in je leven die later toch zou stranden?

    Men zegt niet zomaar ‘nee’ bij werving en selectie. Of is dat uitgesloten?

    Een volontair is geen politieagent. Het is eerder een M.V.A, een paar extra handjes voor hand-en-spandiensten.

    Koffie halen, kopieerpapier halen, post en/of dossiers rondbrengen, auto's wassen en naar een werkplaats brengen etc.

    En dat met een zelfbenoemd HBO werk en denkniveau?

    Ik heb ze zien komen zoals Jack omdat ze een kans kregen, ‘de zoon van…’-figuren heb je ook bij de politie, ik heb ze evenhard zien gaan.

    Toen was er wel al 100k in geïnvesteerd aan opleiding en salaris.

    En een selectie is niet voor niets een selectie: daar horen afvallers bij.

    Het blijft gemeenschapsgeld waar de politie van werkt ook al is het een dagvergoeding en geen salaris.

    Yordi Cruijff is nog geen Johan Cruijff, Davey Blind is nog geen Danny Blind.

  • KlaasVaak.

    Ik denk dat je het executieve werk verwart met de managers bij de politieorganisatie.

    Maar ik heb al snel problemen met managers, vooral omdat die het werk niet doen waar ze wel over oordelen.

  • - Gerard -

    KlaasVaak. Schreef:

    ——————————————————-

    > Die hem bovendien als service doorverwijzing naar

    > andere korpsen.

    > Vind ervan wat je wilt.

    Maar als de Rabobank jou in straat A. niet wil helpen en je naar Rabobank in straat B. stuurt (service?????????????????????), dan is het ineens een reden om bij de Rabobank weg te gaan?

    Misschien zegt de Rabo ook wel tegen jou: vind er van wat je wilt.

  • KlaasVaak.

    het is iets anders

    een sollicitatie (personeel willen worden) is niet het zelfde als klant worden of klant zijn en niet geholpen WILLEN worden