Wel eens aan gedacht dat
-de korpsbeheerder de burgemeester is
-de burgemeester
a) een eigen agenda heeft mbt politie-inzet?
b) een eigen pot met geld heeft
c) hij hierdoor (lokale) afspraken kan maken (met ‘zijn’ korps) die derhalve regiogebonden zijn.
En bottomline: Wat Jack wil wil Jack nu en niet in een tijd ergens in de toekomst.
Hij heeft voor nu en niet ergens in de toekomst gesolliciteerd.
Dan heeft hij te maken met de situatie van nu: regiokorpsen met hun eigen afdeling W&S.
Die hem bovendien als service doorverwijzing naar andere korpsen.
Vind ervan wat je wilt.
W&S zei nee. Get over it, get on with your life. Figuurlijk gesproken gaan staan stampvoeten dat je geen ‘nee’ accepteert werkt niet.
Persoonlijk denk ik dat, mede gelet op je (soms letterlijke) uitlatingen hier, en vanwege je volharding in je wil ondanks een nee,
Dat er een andere reden is dan mogelijk is gegeven of een andere reden is dan hier vertelt wordt.
Net zoals de voorstelling van zaken omtrend volontairs en opleiding en uniform niet juist was.
Stort het vuil over mij heen vanwege mijn mening, ik ben eerlijk al is het soms keihard: ‘nee’ is nee, en naar wat ik lees zal het bij een ‘ja’ vanzelf weer een keer ‘nee’ zijn geworden.
Maar (ongefundeerde) kritiek die niet voorzien is van bronvermelding dat er teveel mensen rondlopen die teveel onzinwerk aan het doen zijn kan ik niets mee.
Jack wil bij de politie zegt Gerard…hij kan wel willen maar hij beslist daar niet over maar W&S. En het kan niet altijd ja zijn.
Als we ons bij de vraag van Jack houden: ik weet geen andere manier dan via W&S van verschillende korpsen proberen binnen te komen.
En als die nee zeggen dan is het nee. Het zou arrogant zijn om te vinden van Jack dat Jack de ultieme kandidaat zijn, zelfs als je dat bent en/of vindt, beslist een ander die daarvoor is aangenomen.
Zou het misschien ook nog zo kunnen zijn dat ze je van een verkeerde keuze hebben afgehouden?
En dat je dat nu misschien nog niet inziet? Dat ze je behoedt hebben van een zinloze start van een nieuwe fase in je leven die later toch zou stranden?
Men zegt niet zomaar ‘nee’ bij werving en selectie. Of is dat uitgesloten?
Een volontair is geen politieagent. Het is eerder een M.V.A, een paar extra handjes voor hand-en-spandiensten.
Koffie halen, kopieerpapier halen, post en/of dossiers rondbrengen, auto's wassen en naar een werkplaats brengen etc.
En dat met een zelfbenoemd HBO werk en denkniveau?
Ik heb ze zien komen zoals Jack omdat ze een kans kregen, ‘de zoon van…’-figuren heb je ook bij de politie, ik heb ze evenhard zien gaan.
Toen was er wel al 100k in geïnvesteerd aan opleiding en salaris.
En een selectie is niet voor niets een selectie: daar horen afvallers bij.
Het blijft gemeenschapsgeld waar de politie van werkt ook al is het een dagvergoeding en geen salaris.
Yordi Cruijff is nog geen Johan Cruijff, Davey Blind is nog geen Danny Blind.