HELP MIj om Politie Volontair te worden

  • eob

    Als je niet weer werk dan moet volotair zijn bij de poltie,en niet als nog een volledige baan heb.

  • Roel S.

    Even een verhaaltje van mij. Ik ben na een voorbereiding van zo`n 4 maanden geaccepteerd als volontair bij het korps Rotterdam-Rijnmond. Dit heeft 3 maanden geduurd en toen was het over. Waarom?: In die drie maanden heb ik geconstateerd dat men bij de politie helemaal niet zit te wachten op vrijwilligers. Dit is ze opgedrongen door de minister. Men heeft veel liever professioneel(?) betaald personeel maar dat geeft nogal problemen wegens constante bezuinigingen op dit werk. Het hele gebeuren rond het volontairs werk is ook een lachertje vooral bij het korps Rotterdam-Rijnmond. Ik heb in ieder geval meegemaakt dat er totaal niet op vertrouwens basis gewerkt wordt. Niemand vertrouwt iemand,er heerst corruptie,men denkt over het algemeen alleen maar aan zichzelf en niemand anders en vooral het hogere personeel doet maar waar het zin in heeft. De arrogantie van dit soort mensen komt iedere keer weer duidelijk naar voren. Daarom is dat ook een reden geweest voor mij om hier weer mee te stoppen. Wil je graag bij zo`n organisatie werken waar men je niet voor vol aanziet? Denk daar maar eens over na.

  • Roel S.

    Let op: heb je een eigen mening over de politie in het algemeen uit dit dan zeker niet bij het uitoefenen van een functie binnen dat bedrijf en zeker niet als je een vrijwilliger of volontair ben.

    Ik heb dit aan de lijve meegemaakt en dit viel niet in goede aard. Daarom was mijn vrijwilligers carriere al na 3 maanden voorbij. In die drie maanden heb ik meer meegemaakt aan problemen binnen het korps Rotterdam-Rijnmond dan dat ik in mijn hele leven heb gezien van het functioneren van de politie. Wat een puinhoop is het daar. Men vraagt wel vrijwilligers en volontairs maar je wordt daar door het betaalde personeel niet voor vol aangezien. Dat hele vrijwilligers gedoe wordt alleen maar doorgedrukt door de verantwoordelijke minister zodat deze steeds meer kan bezuinigen op werkkrachten. Men is daar bij de korpsen helemaal niet blij mee en dat laten ze je regelmatig merken. Gezellig werken?: Vergeet het maar.

  • Roel S.

    Als volontair tel je niet echt mee in het politieapparaat. Je mag alle bijkomende klusjes opknappen waar de anderen geen zin of geen tijd voor hebben. Voor een vrijwilliger is dit een ander verhaal. Je bent veel meer betrokken bij het politie gebeuren. Uniformen of iets dergelijks kan je wel vergeten. Dat hoort niet bij een volontair. Deze werken hoofdzakelijk achter de schermen. Ik heb in dit wereldje gezeten als volontair. Niet aan te raden als je echt iets wil betekenen. Ik werkte voor de dienst motorvoertuigen en dan rijdt je regelmatig in politieauto`s voor halen en brengen naar bijvoorbeeld dealers voor onderhoud. Maar voor de rest stelt het niets voor. Het is misschien leuk als je zonder werk zit en iets te doen wil hebben. Er heerst vooral bij het korps Rotterdam-Rijnmond een wantrouwen tegen iedereen en als vrijwilliger en volontair zien ze je liever gaan dan komen. Dit soort werk wordt door de verantwoordelijke minister aan de korpsen opgedrongen zodat er weer kan worden bezuinigd op werkkrachten.

  • Jack

    Nog steeds na al die maanden zie ik dat de discussie onderling is door gegaan. Iedereen heeft recht op zijn mening. Het is duidelijk dat de beleving van iedereen anders is.

    Ik vind het persoonlijk jammer dat in december de stekker uit dit onderdeel ia getrokken. Inzet van vrijwilligers mag nooit ten koste gaan van betaald blauw. Het moet een en … en zijn!

    waarom zou je de Politie niet ondersteunen in hand en span diensten.

    Ik bemerk veel negatieviteit over deze organisatie, dat mag. Het is wel jammer, je zal ze maar nodig hebben