stop drugs

• ¥ breed ­­¥

Die ego trippers in Den Haag weten niet eens wat er werkelijk onder de Nederlandse bevolking (laat staan onder de gemoederen van onze politiemensen) plaats vindt op dit moment. Ik als burger zie dat wij steeds meer van ons inkomen uuuh,… af moeten staan

als je drugs af wilt schaffen, moet je ook alcohol afschaffen (is een harddrug:))

Politiek is trouwens een grote bak met poep waar muizen en ratten met nette kleding in krioelen die door hun `` drukke werkzaamheden `` bedenken hoe ze ons nog verder uit kunnen melken om,

om hun fouten recht te breien, walgelijk gewoon !

mvg

• ietsanders

wel meer als een maar je dwaalt af van het onderwerp drugs.

• KlaasVaak.

Oh? en waar dan?

• ¥ breed ­­¥

Het is alleen nog de vraag wanneer?

De mensen in Spanje snappen er niks van en gaan de straat op …

Ze worden door de politie met rubberen kogels beschoten…

Wij worden òok` legaal bestolen en `t is alleen nog de vraag wanneer wij het niet meer pikken, ik heb nog nooit zoveel arme Nederlanders gesproken die, die helemaal aan de rand hangen van negatieve fiancieen

Als onze mede Nederlanders `t niet meer houden en vallen, dan zal er èèn gigantische grote mensenmasse op de been komen die niet meer te stoppen is.

Ik zie `t triest in

mvg

• Sven

Ik vind het wel meevallen. We zitten in een economische crisis en dat gebeurt nu eenmaal 1 keer in de zoveel tijd. Als ik kijk naar deze crisis en ook naar de arme mensen dan is dit de beste crisis ooit. Ook bij de arme mensen hangt een flatscreen aan de muur, het hele gezin is aan de smartphone en over het algemeen vult de overheid netjes aan. Nederland hoort bij de rijkste landen ter wereld.

Natuurlijk is een overheid die zijn zaken op orde heeft een randvoorwaarde voor de inwoners van een land. Maar mensen moeten ook eens goed naar hun eigen keuzes kijken. Als ik TV-programma's zie zoals ‘uitstel van executie’, dan komt daar zeer zelden iemand langs die zich in een financiële afgrond bevind welke uitsluitend veroorzaakt is door externe factoren. Ook zelfgemaakte keuzes leiden ertoe dat men financieel aan de grond raakt. Mensen die een huis kopen voor het maximale bedrag waarvoor zij een hypotheek kunnen krijgen, mensen die geld lenen voor auto's, electronische apparatuur en zelfs vakanties. Mensen die klagen dat zij geen brood op de plank hebben, maar dat wel met hun smartphone kunnen delen op Facebook. Mensen die een lege maag hebben, behalve die 9 dagen in Turkije in een all-inclusive resort. Mensen die geen 3 maaltijden per dag kunnen kopen, maar tot hun geluk op hun 52 inch flatscreen zien dat er een programma bestaat zoals ‘uitstel van executie’. Uiteraard mailen zij dat programma met de nieuwste Ipad…

Ik zie dat men zich steeds minder zelf verantwoordelijk voelt voor hun situatie. Anderen moeten maar regelen dat zij het goed hebben. Ik wil de nieuwste electronische snufjes, dus de overheid of de voedselbank moet maar zorgen dat ik genoeg te eten heb. Dat kan de overheid best regelen, maar dan heeft de overheid meer inkomsten nodig. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door softdrugs te legaliseren en daar belasting op te heffen. (zo toch nog on-topic :D )

• KlaasVaak.

In Nederland is amper een crisis.

We praten over crisis zodra we niet meer minstens 2x per jaar op vakantie kunnen.

Zodra we niet de nieuwste iPhone kunnen kopen.

We niet net als de buren een nieuwe auto kunnen rijden.

De meesten in NL hebben 1 gebrek: de tering niet naar de nering kunnen zetten.

Die hebben de slechte tijd niet eens gekend in NL.

Maar wel: Op hun 20e trouwen, een huis met dikke hypotheek afsluiten en aan de kinderen.

En die zijn hun ‘allessie’, dus in de merkkleding. Lekker showen op Facebook en Hyves.

Ondertussen naar feesten en parties gaan etc. Alles wat er aan inkomen in komt vliegt er even hard weer uit.

En dan gaat de wasmachine of -droger stuk. Of de auto.

Of er valt een inkomen weg… of één van de ouders wordt ziek en verlies een baan of moet van baan veranderen naar een baan met een lager inkomen.

Breekt er dikke stress uit… Geen buffer, niets gespaard…

Gaat dat ten koste van de relatie… Moet het huis verkocht worden… En de auto…

Maar die waren gekocht met een lening / hypotheek…

Dus zit het gezin in de crisis.

Waarom moet iedereen van geleend geld kopen? Waarom wordt er niet gespaard.

Waarom moet iedereen een koophuis en wordt er niet gehuurd?

Mijn ouders hebben bijna hun hele leven gehuurd. Zijn járen achtereen niet op vakantie geweest.

Werkten 6, en soms ook de 7e dag van de week, minstens 11 uur.

Die leenden niets maar spaarden om iets te kopen.

Spaarden voor hun begrafenis, uitzet, opleiding van de kinderen (Zilvervloot), etc.

Als ik merkkleding of -schoenen wilde ging ik er maar zelf voor werken.

Tegenwoordig is alles vanzelfsprekend.

En ‘nee’ als antwoord krijgen kan men niet verwerken, daar kan men niet mee omgaan. Dat heet een zeeer lage tot geen frustratietolerantie.

Dan denkt men dat er crisis is. JA, crisis in hun hoofd. Maar niet in de Nederlandse economie. Hooguit een dip. Zoals eens in de zoveel jaar gebruikelijk is.

• ietsanders

lees maar terug als ik vaak te snel ga

denk groot

• ietsanders

Nederland is een grote crisis alleen de mensen zijn er aan gewend en worden onderdrukt,

gezien de techniek en kennis van Nederland zou het veel beter kunnen en geen armoe meer zijn,

en zeg niet dat er geen armoe is want duizenden kinderen gaan met honger naar bed,

al op jonge leeftijd is er makkelijk aan drugs te komen en velen kinderen blijven in die eerste joint hangen of erger

dank de POLITIEK.

• KlaasVaak.

Je antwoordt niet op mijn vraag. Typerend.

En als je antwoordt dan is dat op je eigen reactie, beetje vreemd….

• KlaasVaak.

Met honger naar bed en wel drugs kunnen kopen?

De politiek verplicht geen enkele jongere drug te kopen en te gaan gebruiken. Dat doen ze zelf.

Dat is een keuze en de opvoeding is daarvoor mede bepalend.