Goede dag, kan iemand me vertellen of ik, als ik vanaf een tank in mijn bus water transporteer via een slang naar een punt verderop om daarmee werkzaamheden te verichten val onder laden en lossen ?
alvast bedankt
Laden en lossen is:
“de tijd die nodig is voor het onmiddelijk in- of uitladen van goederen van meer dan geringe omvang of betekenis”
Dus grote(re) zaken waarbij de betekenis minder relevant is, of
kleine zaken (die je gemakkelijk zou kunnen dragen) waarvan de betekenis wellicht groot is (reistickets of waardepapieren bijvoorbeeld)
Met “draagbare goederen” is het dus het vanuit de auto verplaatsen van die goederen naar buiten de auto of omgekeerd.
Dus niet buiten de auto plaatsen en dan naar elders brengen of parkeren en goederen van elders naar de auto brengen om vervolgens in te gaan laden.
In theorie betekent het dat een ander (dan de bestuurder) de goederen in ontvangst moet nemen na het buiten de auto plaatsen zodat de bestuurder met de auto meteen kan vertrekken.
Water dat via een slang ‘vervoerd’ wordt is slecht te ‘gieten’ in de definitie van hierboven.
Het is geen ‘goed van meer dan geringe omvang of betekenis’.
Maar ik zou ook niet kunnen zeggen hoe je dat anders zou moeten doen.
Als oplossing kun je voor de toekomst bij de gemeente in kwestie (afdeling parkeerbeheer/parkeerzaken/parkeerwinkel) een ontheffing aanvragen.
Doe dat wel ruim van te voren want die krijg je niet aan een loket. Daar moet over geoordeeld worden.
Als ik dat water wederrechtelijk wegneem en mijzelf toeeigen dan denk ik toch dat er sprake zou zijn van diefstal. Het lijkt mij dat het water wel degelijk aangemerkt kan worden als goed. Gezien de omvang van het water in de tank lijkt het mij een goed van meer dan geringe omvang. Gezien de aard van dit goed is het niet mogelijk om deze direct naast het voertuig uit te laden en verder te verplaatsen. Het wordt echter wel direct uitgeladen.
Naar mijn mening is er dus wel sprake van laden en lossen.
Mocht nico2 er een bekeuring voor gehad hebben dan lijkt het mij dat een rechter dat maar eens moet uitzoeken.
In theorie betekent het dat een ander (dan de bestuurder) de goederen in ontvangst moet nemen na het buiten de auto plaatsen zodat de bestuurder met de auto meteen kan vertrekken.
Dat is dan jouw theorie, want rechters denken daar toch echt anders over, bijvoorbeeld:
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AT9731
Hierin wordt verwezen naar uitspraak van de Hoge Raad (12 mei 1999, nr 33 286 BNB 1999/257) die je veelvuldig in allerlei uitspraken terug vind. Ik kan deze uitspraak van de Hoge raad niet op internet vinden, maar de kern van deze uitspraak lijkt te zijn dat de tijd die nodig is om de goederen van/naar de los/laad plaats naar/van de bestemming te brengen volgens de Hoge Raad wel onder het begrip “onmiddellijk laden en lossen” valt, evenals de tijd die nodig is om het aantal goederen te controleren en het vervoersbewijs af te tekenen.
Dit zie je vaak bij rioolontstoppingbedrijven en ik kan me niet voorstellen dat wanneer je je auto dusdanig “Parkeerd” dat er zo min mogleijk overlast is er ook maar een agent is die je daarvoor gaat bekeuren.
Soms kan het gewoon niet anders dan, iets anders is het als je hem bvb midden op straat of de stoep zet dan heb je wel grote kans op een bekeuring.
Lijkt me niet. Je zou eerst eens wat duidelijker moeten uitleggen waarom je water vanaf een laden en losplaats m.b.v. een slang transporteert naar een punt om daar vervolgens werkzaamheden te verrichten. Ik zie een wagentje voor me met een watertank, met daaraan een slang en aan het einde van die slang een, ja wat zal het zijn, een hogedrukspuit. Dus, leg even uit wat de werkzaamheden inhouden want volgens mij stel je de vraag op zo'n manier dat je een antwoord krijgt dat jij kunt gebruiken in jouw voordeel. Maar ik trap er in ieder geval (onder voorbehoud) NIET in.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat jij vraagt of het transporteren van water vanaf een laden-en losplaats naar een punt, onder laden-en lossen valt. Want dat is uiteraard laden-en lossen. Zet je na het transporteren van dat water naar dat punt jouw watertankwagen weg, dan is er niks aan de hand.
Dus, even duidelijker maken wat je precies doet/deed.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?