voor de gek gehouden

• Pa-Caroni

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3327026/2012/10/05/Marianne-Vaatstra-vermoord-door-Irakese-asielzoekers.dhtml worden we inderdaad voor de gek gehouden met het huidige dna onderzoek, wie weet meer, en wat denken jullie van deze kwestie.

• KlaasVaak.

Ja je wordt door de gek gehouden….door Dankbaar. Althans dat is mijn mening.

Als iemand echt het land uit moet en niemand mag het weten wordt zo iemand echt niet eerst naar een uitzetcentrum ondergebracht.

Dan blijft ie in een politiecel, of op een legerbasis, of in een safehouse.

“'Ali' uit Friesland, die in het weekend van de moord onder vreemde omstandigheden werd aangeleverd bij het uitzetcentrum.”

Wat zijn die vreemde omstandigheden dan?

En dat iemand in het weekend wordt aangeleverd betekent niets.

Net alsof er in het weekend geen uitgeprocedeerde of andere met een onrechtmatig verblijf worden aangetroffen.

Die horen niet in een gevangenis- of politiecel.

Maar waarom zou Ali niet gewoon ter verantwoording worden gesteld en dus naar een rechtbank gaan?

Waarom is die suggestieve theorie van Dankbaar een logische?

En is Dankbaar een (zelfbenoemde) onderzoeker of zakenman.

• DePeter

Ik ga niet zeggen dat het zoals in het artikel omschreven gebeurt is.

Maar ik kan me voorstellen dat er dingen gebeuren die men liever stil houd om het beeld van iets levende te houden.

Ik bedoel daarmee te zeggen dat het zou kunnen (theoretisch) dat men “Ali” het land uitgebracht heeft om bvb de Glimmerveen's, Fortuyn's, Wilders enz: geen stok te geven om daarmee te slaan.

Nogmaals ik kan het me niet voorstellen maar dit zou voor mij wel een reden kunnen zijn.

grtzzz en een prettig maar vooral rustig weekend voor iedereen.

• ¥ Lotje ¥

Ik denk dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen . Eerst DNA.en dan……

hoe ik er over denk . Die man opsporen die Ali…

• DePeter

En Baba ook. :D

grtzzz

• ¥ Lotje ¥

hahah :D zotterik haha

• KlaasVaak.

Was het dan niet eenvoudiger om de rechter te instrueren een DNA test niet toe te staan?

• DePeter

Zou je wel zeggen, alleen dan had men ermee naar buiten moeten gaan terwijl (als het waar is)

grtzzz

• - Gerard -

De huidige techniek, als ik Peter R. mag geloven, in opsporing via DNA stelt de onderzoekers in staat vast te stellen uit welke regio een persoon komt. Moet ik het verder nog uitleggen of snapt iedereen dat het volstrekt nutteloos is 8.000 Friezen te vragen hun DNA af te staan als uit het op het lichaam aangetroffen DNA van iemand afkomstig moet zijn uit de regio Irak? Daar geeft toch helemaal niemand in dit land toestemming voor?

• Sietse 45

Gaat toch om de omgeving van De Westerein,

en de familie, dit is nog een mogelijkheid mocht hij daar nog zijn.

En anders roepen ze de personen op of laten waar hij/zij woont daar een test doen.