hoe ervaren politie mensen dit op straat

• Arie

Voor problemen zorgen/problemen veroorzaken. Lekker boeiend. Je snapt best wat ik bedoel.

• Pa-Caroni

als je dit weer leest !! http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/3360396/2012/12/08/Pestkoppen-maken-het-leven-van-lesbisch-stel-zuur.dhtml het is dus inderdaad geen voetbal probleem, zoals velen ons willen laten doen geloven, deze mening (voetbal probleem) komt louter en alleen voort uit politieke overwegingen.

• - Gerard -

Maar als je het gewoon goed schrijft begrijp ik ook uitstekend wat jij bedoelt. Mijn zusje was laatst op bezoek. Ze vond het Nederlands onderwijs op scholen ver onder de maat. Ongeveer een uur later vertelde ze dat ze door de politie was aangehouden omdat ze volgens een agent niet was gestopt voor een zebrapad. Ik zeg: ‘Nou, daarvoor word je niet aangehouden hoor’. Werd ze kwaad op mij ……..waar ik me druk over maak……. tsss.

En volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk te onthouden;

Is het negatief, dan is het ‘veroorzaken’, is het positief, dan is het ‘zorgen’.

KUTMAROKKANEN veroorzaken problemen, dan is het o.a. aan de politie om voor die problemen te zorgen.

• Reja

Even off topic.

Sta ik gisteren met twee kennissen in een groothandel bij een volgeladen winkelwagentje van iemand anders. Komt er een persoon aan lopen en zegt: “Excuse, maar staat dit karretje in de weg ?” Waarop één van mijn kennissen zegt: “Nee hoor, we stonden te overleggen wie er zou gaan betalen, maar als u dat wil doen, prima !”

Beleefd en toch grappig. Zo kan het dus ook.

• - Gerard -

Wat er grappig aan is. na vier keer lezen, ontgaat mij volledig. Wat ik dan wel weer grappig vind: Een kerel in de supermarkt tegen een mevrouw: ‘Zal ik voor u betalen?" Die vrouw kijkt verbaasd …. ’euh … ja, graag.' ‘Mooi, dan ga ik dus EERST mijn boodschappen betalen, en dan mag u na mij afrekenen.’.