Vrouw bij de politie?

• Klaas Vaak

Allemaal goed en wel, maar ik heb als bestuurslid van de erkende overlegpartner (vd gemeente) gesprekken gehad over bepaalde problemen in het dorp met de plaatselijke politieagent, waar je toch echt de broek vanaf zakt. Bovendien zat ie graag snelheidsovertredingen te registreren bij wegwerkzaamheden terwijl er in het centrum drugsdealers openlijk zaten te dealen. Dan krijg je toch een bepaald “beeld” van de politie, waar je dan ook maar respect voor dient te hebben? Nee doe mij dan zijn opvolgster maar, die politie-dame , die tenminste wel pit en lef heeft en er bovenop zit waar het wringt.

Een nieuwkomer moet je onbevooroordeeld ontvangen, maar respect en waardering moet je toch echt “verdienen” lijkt mij.

• - Gerard -

Ik wil best luisteren naar het bevoegd gezag, alleen vertellen ze nooit iets. Vinden ze zelf erg professioneel, wellicht. Eerder denk ik dat het de politie onmogelijk wordt gemaakt professioneel te werken. Kijk, respect voor de agent op straat maar echt nuttig vind ik de Nederlandse politie niet. Maar dat geldt voor zo'n beetje de gehele Nederlandse overheid.

Ik ben het verder wel met je eens. Een politie zoals de Guardia Civil willen we, in theorie wel, maar in de praktijk niet. Gewoon hopeloos. Kom je nooit uit in dit land.

NU ook weer in het nieuws: UWV vooral met zichtzelf bezig en niet met wat waarvoor ze in het leven zijn geroepen. Dus, gewoon genieten van wat de dag ons brengt en je niet zo druk maken over de overheid(sinstanties).

• KlaasVaak.

I rest my case

• KlaasVaak.

Als het om een in jouw ogen niet geschikte agent gaat krijg jij “een bepaald beeld van de politie”.

Zijn opvolgster kan jouw goedkeuring wel wegdragen en dat koppel jij enkel aan die persoon.

Toch bemerkenswaardig niet?

• Klaas Vaak

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> Als het om een in jouw ogen niet geschikte agent

> gaat krijg jij "een bepaald beeld van de

> politie".

> Zijn opvolgster kan jouw goedkeuring wel wegdragen

> en dat koppel jij enkel aan die persoon.

>

> Toch bemerkenswaardig niet?

Daar heeft u dan in dit geval volkomen gelijk aan, het ging me erom dat de één wel respect verdient en de ander niet. Dat is toch niet zo vreemd?

• Klaas Vaak

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> NU ook weer in het nieuws: UWV vooral met

> zichtzelf bezig en niet met wat waarvoor ze in het

> leven zijn geroepen. Dus, gewoon genieten van wat

> de dag ons brengt en je niet zo druk maken over de

> overheid(sinstanties).

Ja maar ze maken zich wel druk om ons en om bepaalde teksten op karnavalskarren.:D

• - Gerard -

Dat zijn politieagenten. Niet de organisatie politie.

• Julia

Bedankt voor alle reacties!

Ik dacht ook een beetje van, als een man kapper of steward is vind ik dat best wel vreemd. Dus als een vrouw bij de politie of in het leger zit is dan ook een beetje raar. Maar misschien stel ik mij wel heel erg aan. Ik ga sowieso wel solliciteren:)

Alleen er is een vacaturestop las ik, weet iemand ook hoelang dat ongeveer duurt? Waarschijnlijk wil ik over 2 jaar solliciteren, zouden ze dan wel weer genoeg vacatures hebben?

• KlaasVaak.

Ik las vorige week dat alle studenten die aangenomen waren en in april moesten beginnen naar huis gestuurd waren…

Een halve dag later weer dat het onzin was.

Solliciteer en informeer op regelmatige basis.

En nog een tip: Zeg je baan pas op als je daadwerkelijk getekend hebt en een startdatum van de opleiding weet.

En dus niet als ze zeggen: “zeg je werk maar op want je kunt in juli instromen.”

Had ik ook, zeiden ze: “Zeg maar op je begint in december.”

Ik zei: “Eerst tekenen, dan opzeggen.”

Hij zei: “Geloof je me niet dan?”

Ik: “Jawel hoor, maar iets met ‘geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt’.”

Affijn, ik heb NIET meteen opgezegd in december. En wat bleek…ik kon pas in april beginnen.

Kostte me bijna 3 maanden salaris.