Politieagenten in Bangkok lopen bij te klussen.

• - Gerard -

Staat niet, voor mij duidelijk, in jouw ervaring. Waar staat het dat het in het verre Oosten was?

• KlaasVaak.

Zolang het een mulderfeit is en deze binnen de termijn betaald wordt: klopt.

Tenzij die buurtagent ze uitgeschreven heeft ;-)

De (ver)werking:

De Mulderbekeuring (mini-processen-verbaal) wordt centraal afgehandeld in de regio.

In Rotterdam worden die via interne(post)bodes opgehaald en naar de afdeling CVE (centrale verwerkingseenheid) gestuurd.

Daar worden ze ingescand en verwerkt (de scan wordt door een mens visueel gecontroleerd).

Dan gaat ie ‘de systemen in’.

Mocht er iets niet (goed) zijn ingevuld of onleesbaar zijn gaat de data via een invulscherm naar de verbalisant die een correctie aanbrengt.

Daarna ‘stuurt’ deze de gecorrigeerde versie retour naar de controleur.

Dat is een kwestie van de de status in het scherm aanpassen.

De finale handeling na een wijziging en controle is: uitprinten en ondertekenen van de gewijzigde versie.

Deze gaat weer met een bode het systeem in.

De verbalisant kan wel van één of meer Mulderovertredingen in het politiesysteem BVH (aangiften/mutaties/processen-verbaal) een

aandachtsvestiging maken en dat aan het voertuig en de persoon koppelen als entiteit.

Bij het zoeken op de persoon of diens voertuig komt de aandachtsvestiging ‘naar boven’.

Als bij een verkeerscontrole dus de bestuurder of het voertuig wordt bevraagd zal de tekst van de aandachtsvestiging ‘naar boven’ komen.

Maar niet in de vorm van een totaaloverzicht op naam bestuurder, kenteken of overtredingen.

Alle niet Mulder-processen-verbaal worden in BVH opgemaakt. (basisvoorzining handhaving)

Met uitzondering van artikel 8 verbalen die via een formulier worden agehandeld.

Mulderfeiten worden via een mini-proces-verbaal opgemaakt. Dat is zo'n doorschrijf-kladje.

De gele doorslag krijgt de bestuurder of land onder de ruitenwisser.

De witte voorkant wordt ingestuurd naar de afdeling CVE en ingescand.

In de nabij toekomst wordt e.e.a niet meer geschreven maar digitaal opgemaakt en niet uitgeprint.

De agent zegt de bekeuriring mondeling aan. Adres wordt gevraagd en feit wordt ingeklopt op een zakjappanner.

De rekening volgt binnen enkele dagen.

• axel

Opvallend detail volgens Thailand-kenners is dat ze alleen de armere bevolking “pakken” zoals motortaxi's, taxi's, motorrijders en een enkele Toyota, om een BMW aan te “pakken” missen ze de ballen.

• KlaasVaak.

Wat hebben we eraan om daar op een Nederlands forum over te praten of te twisten.

Volgens het filmpje gebeurt het. Maar wat kunnen we ermee? Wat is de vraag?

Of werd er getracht een parallel te trekken met de Nederlandse Politie?

Eigenlijk had er met de volgende reactie kunnen worden volstaan:

http://www.youtube.com/watch?v=Dwse9IAlOGA

Om daarna het topic te sluiten.

• axel

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> Wat hebben we eraan om daar op een Nederlands

> forum over te praten of te twisten.

> Volgens het filmpje gebeurt het. Maar wat kunnen

> we ermee? Wat is de vraag?

>

> Of werd er getracht een parallel te trekken met de

> Nederlandse Politie?

Dit is toch niet HET politieforum BINNENLAND of vergis ik mij?

Mogen we het hier niet over buitenlandse politiezaken hebben?

En of er een parallel te trekken valt met de Nederlandse politie is natuurlijk buiten kijf daar zijn de Nederlandse salarissen debet aan in vergelijking met die in Thailand.

En sluiten van een discussie is de taak van de moderator niet van ene KlaasVaak want als je niet wilt reageren doe het dan niet zou ik zo zeggen.

• KlaasVaak.

axel Schreef:

——————————————————-

> Dit is toch niet HET politieforum BINNENLAND of vergis ik mij? Mogen we het hier niet over buitenlandse politiezaken hebben?

Ja hoor.

> En of er een parallel te trekken valt met de Nederlandse politie is natuurlijk buiten kijf daar zijn de Nederlandse salarissen debet aan in vergelijking met die in Thailand.

Wat bedoel je nou precies.

Als iets buiten kijf staat, is het zonder twijfel zo. Dus er zijn parallellen. En vervolgens zeg je dat de schuld te wijten is aan de Nederlandse salarissen.

Zijn de Nederlandse salarissen gelijk aan die in Bangkok?

Wat bedragen de Bangkokse politiesalarissen dan?

Man man man…. je schrijft alsof je weet waar je het over hebt, gebruikt allerlei ‘dure woorden’ maar spreekt jezelf tegen.

Bovendien kledder je alleen maar feiten neer maar weet volgens mij niet eens waar je het over hebt.

> En sluiten van een discussie is de taak van de moderator niet van ene KlaasVaak want als je niet wilt reageren doe het dan niet zou ik zo zeggen.

Ik wil wel reageren. Daarom deed ik het.

Meer een openingstopic neerplempen met een discutabele titel, zonder een richting aan te geven, zonder feiten: te gemakkelijk en onzinnig.

Is een laag Bangkoks politiesalaris de reden betalen door de bestuurders van de auto's?

En dat geld KAN in de zak van die mogelijke agent verdwijnen maar dat zegt het filmpje niet. Die suggestie wordt door jou gedaan.

Het is wellicht corruptie. En volgens mij is corruptie niet (alleen) te wijten aan laag inkomen. Er kunnen vele oorzaken aan ten grondslag liggen.

Ik zie iets wat lijkt op een agent. Ik zie dat deze persoon aanstalte maakt iets op te schrijven, mogelijk een bekeuring.

Ik zie dat de bestuurder geld geeft en er niets meer wordt opgeschreven.

Kennelijk wil de bestuurder niet opgeschreven worden.

Je conclusie zou dus ook kunnen zijn dat de bestuurders schuld erkennen en liever niet geregistreerd worden.

Heeft dat dan met de hoogte van het salaris van die agent te maken?

Het rammelt aan alle kanten. Suggestie ten top.

Daarom zei ik: zonder richting aan te geven, zonder feiten te kennen kunnen we het net zo goed ter kennisname aannemen en meteen op slot.

Als je op een DISCUSSIEforum iets plaats moet je met feiten komen en een richting aangeven waar je het over wilt hebben.

Niet zonder vraag iets suggestiefs neerplempen en dan suggereren en later in een rare zin een parallel aangeven met de Nederlandse politie.

• axel

Prettig weekend KlaasVaak, ik zette het alleen maar neer ter kennisname. :D

Hier nog een stukje met commentaren van Nederlanders binnen- en buiten Thailand:

http://www.thailandblog.nl/opmerkelijk/corrupte-politie-bangkok-betrapt-video/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=corrupte-politie-bangkok-betrapt-video

• KlaasVaak.

Dus als er kritische vragen komen is het alleen ‘ter kennisname’. Dus toch meteen een slotje erop?

Alleen als iemand reageert heb je wel commentaar.

Zet er dan bij dat je het alleen plaatst ter kennisname en er verder niet op wilt reageren, dan doet de rest dat ook niet.

• axel

Man waar maak je je toch druk om, lees de commentaren daar van de “kenners”. B)

• Planner

Gerard

Voor de gordel een waarschuwing. De volgende keer, weer geen gordel maar verder alles netjes. Mijn wijkagent zet mij aan de kant en weet van jouw eerder gedane waarschuwing voor het niet dragen van de autogordel helemaal niets?

Zo iets?

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=65306.msg1160535#msg1160535