Hoe wil je trouwens dan hoe ik zo'n iemand noem die stampij loopt te maken, agenten aanvalt etc.? Neerlands hoop in bange dagen?
Dat van die te vroeg uit de luiers enz: was alleen om te kijken wat voor reacties hierop zouden komen. Dit in het kader van de reacties op Mafkees.
Een ieder hier weet dat ik agenten een warm hart toedraag, maar dat wil niet zeggen dat ik op hun handelen geen kritiek mag hebben. Zonder kritiek is er nml geen vooruigang, en blijf je in je oude patroon hangen.
Verder heb ik mijn vraagtekens bij de fysieke gesteldheid van betrokken agenten, want hoe kan het zijn dat een persoon 3 agenten dusdanig verwond dat ze onder dokters behandeling moeten?
Nogmaals dit is niet bedoelt als afgeven op de Politie, maar is wel iets waar ik mijn bedenkingen over heb.
grtzzz
Dat heeft te maken met het feit dat wij als politie geacht worden proportioneel op te treden en volgens vastgestelde wettelijke regels. Die regels zijn er niet voor iemand die agenten te lijf gaat.
Ik durf te stellen dat ik, als ik niet proportioneel tegengeweld mag gebruiken en zonder de wettelijke beperkingen (dus met gelijkheid aan mijn tegenstander) ik hem vele malen meer pijn kan doen dan nu is toegestaan.
Maar dat mag dus niet want ik ben gebonden aan regels.
Hoe komt het, denk je, dat je in de media steevast leest dat er bij grootschalige ordeverstoringen agenten wel gewond raken en betogers/relschoppers niet? Bij optreden in gesloten verband mag ik al helemaal niet zelfstandig bepalen welk geweld ik gebruik en op welk koment. Dan ben je dus nog meer beperkt.
mzzl,
Frits.
Twee politiemensen zijn afgelopen nacht mishandeld bij een café aan de Grotestraat in Drunen. De twee kregen klappen van een vader en zijn zoon die de agenten belemmerden tijdens een hulpverlening. De verdachten zijn aangehouden.
Bewusteloos
De politiemensen probeerden voor het café een 26-jarige man uit Drunen te helpen die kort daarvoor door een onbekende bewusteloos was geslagen. Een 24-jarige man uit Elshout en zijn in Engeland woonachtige 51-jarige vader riepen dat het slachtoffer zijn verdiende loon had gekregen.
Gevecht
Nadat de 24-jarige in gevecht was gekomen met een omstander, greep de politie in en hield hem aan. Vader was daar niet van gediend en viel de agenten aan. Die liepen een opgezwollen kaak en een gescheurde en gezwollen lip op. De politiemensen hebben aangifte gedaan tegen de twee mannen. Nadat de agenten assistentie hadden gekregen konden de vader en zijn zoon worden ingerekend.
Bron: http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland/2008/03/agenten_gemept_tijdens_hulpver.html
En het gaat maar door………..
Ik heb op dit prikbord wel eens gelezen dat in GB politieagenten inmiddels wel allemaal een vuurwapen dragen maar ik volg een politieserie (The Bill) via België en ik zie daar toch werkelijk niemand van de politie daar een vuurwapen dragen.
En aangezien de politie in GB op veel gebieden het voorbeeld is voor de Nederlandse politie zou het mij niet verbazen dat Nederlandse agenten binnenkort inderdaad hun vuurwapen mogen inleveren.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?