het moet niet gekker worden

• De enige echte Frits

Bij mijn weten zijn de Bobby's nog steeds niet uitgerust met een vuurwapen.

De andere politiediensten wel.

En overigens moet je het in Engeland dan ook niet in je hoofd halen om lelijk te doen tegen zo'n Bobby. Daar weten ze wel raar met mensen die agenten mishandelen.

mzzl,

Frits.

• De enige echte Frits

En terwijl ik zocht naar de bewapening van de politie in Londen stuitte ik toevallig op een boekje met arbeidsvoorwaarden die men een agent in Londen biedt.

Gratis OV, sportfaciliteiten, kortingen her en der, toeslagen, flexibele werktijden, gesubsidieerde bedrijfsrestaurants…..leuk pakket! Hoewel in Londen het werk van de agent wel zwaarder te noemen is vanwegde de grotere terroristische dreigingen vergeleken met hier. Dan verdien je ook wel wat meer.

Voor de geinteresserden: (mw ter Horst wellicht?)

http://www.metpolicecareers.co.uk/media/doc/benefits%20of%20belonging%20police%20officer.pdf

mzzl,

Frits.

ps: overigens kon ik op de site niets terugvinden over wel of niet bewapend zijn.

Zal wel te snel bij de arbeidsvoorwaarden zijn blijven hangen… :D

• - Gerard -

Sla ik de plank mis? Ik heb hier ook gelezen dat politieagenten in GB tegenwoordig wel met vuurwapens bewapend zijn terwijl ik dat nooit heb gezien.

Als jij dan schrijft dat ze niet bewapend zijn…….. wat zeg ik dan anders dan jij?

• - Gerard -

Dat moet haast wel Frits, want ze komen bij mij over als simpele beveiligers. Ik snap ook niet goed dat die verdachten doen wat zo'n agent zegt, want wat kan hij nou eigenlijk uitrichten zonder ‘de dreiging’ van het beschikbaar hebben van een vuurwapen?

• - Gerard -

Nou Frist, man van de wereld, europaburger ….. stap over naar GB. Dat linksrijden heb je zo onder de knie.

;)

• De enige echte Frits

Het is juist dat links rijden wat mij ervan weerhoudt! :D

mzzl,

Frits.

• De enige echte Frits

De dreiging zit het hem in de flinke straffen die in GB worden uitgedeeld.

mzzl,

Frits.

• - Gerard -

Is dat zo? Ik kijk ook vaak (wat kijk ik toch vaak realiseer ik mij) naar politieachtervolgingen e.d. Daar zie je dezelfde overtredingen als hier, maar ook daar stellen de straffen weinig voor.

Je ziet dan politievoertuigen tot flinke schade gereden worden bij een achtervolging en dan krijgt zo'n vandaal een boete van 60 pond. Dan denk ik: wie gaat voor die schade opdraaien maar dat zal de politie zelf wel zijn, denk ik.

Die gasten van de police hebben trouwens wel een geweldig gevoel voor humor. Beter dan die droogkloten uit Nederland. Hoewel daar verder ook niks mis mee is.

• wim

Ik heb toch geen kont met de Britse agenten te maken.

Als zij daar willen dat ze hun diensten in een teletubbiepak willen doen moeten ze dat zelf weten.

• De enige echte Frits

Ik doelde meer op de straffen voor het aanvallen van een agent of een bobby.

Dat doe je ceht maar 1x daar….of singsing moet je echt goed bevallen…

mzzl,

Frits.