wie is er fout?

• S.

Gerard Het is goed het is niet altijd zo serius bedoeld vandaar de smiley's GrS

• - Gerard -

Ja, iss goed mannn …. (dat is Amsterdams voor: oké, ik begrijp het) ;)

• ¥ Lotje ­­¥

Ik kom van een afrit van een tankstation afrijden,rechts zie ik een auto naderen(op zo’n 150/200 meter van me verwijderd) daar dit op een ruime afstand van me vandaan is besluit ik over te steken.

*****************************************************************************

Heb geduld in het verkeer . ik had even gewacht tot hij voorbij was gereden .

Is dat de zelfde auto die jou aan reed?? Kon hij dan nog wel stoppen was de afstand wel lang genoeg dan om te stoppen . ???

Ik steek over en neem de bocht naar links,(aan de linker kant van me loopt een talud deze is 15/20 meter lang) terwijl ik de afslag al even genomen heb en aan het einde van de talud ben wordt ik van achteren aangereden.

iemand die jou van achter aan rijd ,……. ik dacht dat die fout is .

Maar ligt er volgens mij ook aan . als jij die weg opschiet en hij komt er aan , dat hij misschien niet KON stoppen ineens . dus jij toch voor hem de weg overstak ineens .

• Rob II

Ik denk dat het u of uw verzekering (of beiden als u alleen WA verzekerd bent) geld gaat kosten. U verliet een uitrit en dan moet u het overige verkeer voor laten gaan en bovendien kwam de andere partij ook nog eens van rechts.

Het feit dat de andere partij u uiteindelijk aan de achterzijde raakte is mogelijk te verklaren doordat hij geconfronteerd met uw handeling heeft geremd. Zou hij niet geremd hebben dan had hij wellicht aan de zijkant geraakt.

150 a 200 meter is bij 50 km/u al erg krap om op een dergelijke onverwachte verkeershandeling van u te reageren.

• ingkie

bedankt voor alle reacties,

ik ga graag nog even op de reacties in…

ik kwam vanaf een tankstation rijden en ja het verkeer kwam van rechts…

maar omdat ik meneer van 200 meter zag aankomen lijkt me dit voldoende om te kunnen oversteken en dat blijkt ook wel…want terwijl ik al 20 meter op de rechtdoorgaande weg rij wordt ik pas aangereden.

nu ben ik zelf nog bezig met mijn rijlessen, maar mijn rijschool intructeur roept altijd voor uit kijken , waarom omdat je dan kan anticiperen op de overige weg gebruikers.

let u maar eens op als u van een afrit komt en u ziet een auto van rechts nadere op 200 meter van u dan heeft u voldoende de ruimte om de weg op te rijden en naar links te draaien..als u dan pas 20 meter verder op aangereden wordt van achteren..denk ik dat de tegenpartij niet voldoende heeft opgelet..of een te hoge snelheid heeft gehad…

denkt u nog steeds het zelfde?

of is u mening veranderd???

nogmaals dank je wel voor de reacties

• ¥ Lotje ­­¥

nu ben ik zelf nog bezig met mijn rijlessen,

oef . lees ik dat nu goed .??? je ben nog bezig met rijlessen???? heb jeje rijbewijs al?? je mag niet rijden als je geen rijbewijs heb.

Als jij pas 20 meter op de rechte weg zit zoals je schrijft . dan haal ik er uit dat die auto die er aan kwam flink op zijn rem heb moeten staan . En niet jou heb kunnen ontwijken omdat je toch de weg opgedraait ben , wat eigenlijk niet kon.

• ¥ Lotje ­­¥

En als je nog bezig bent met rijlessen vind ik het wat vreemd als een rijschool intructeur . zegt van, ga maar. Een goede zou altijd zeggen beter voorkomen dan raak . Dus je kan beter even wachten .

• S.

Hallo Ingkie,Ben je nou een voetganger of een bestuurderster? kun je het misschien tekenen? Ik denk dat het duidliker word als je het tekent. Want als je nu weer veotgnger bent gaat mijn argumentatie niet op. Gr S

• AAspirant

Volgens mij heeft niet iedereen de beginpost gelezen, want het gaat om een “verzekeringscasus”, waarbij ingkie niet heeft gereden, maar doet alsof ze is aangereden van achteren.

Naar mijn idee is 150-200m ruim voldoende afstand om een weg op te draaien, want het is bebouwde kom. Als ik hier in A'dam telkens moet wachten op meer dan 200m, dan kom ik geen meter vooruit en staat er binnen no-time een claxonerende rits achter mij (niet dat ik mij hiervan veel zou aantrekken, maar toch…). Maar was de afstand 150-200m toen er daadwerkelijk de weg opgereden werd, of maakte je toen pas de handeling om te gaan rijden ? Ik zou verder kijken naar de snelheid van diegene die achterop is gereden en of deze wel goed opgelet heeft.

Aanrijdingen zijn vaak lastig qua schuldvraag. Laatst had ik er eentje met 5 getuigen, maar daarvan stonden 4 verklaringen recht tegenover elkaar….rara

• Rob II

Inderdaad dat had ik gemist.

Druk verkeer en claxonnerende medeweggebruikers ontslaan de bestuurder niet van zijn verantwoordelijkheden die het RVV hem oplegd.

Kortom in een deze situatie zou de bestuurder die de uitrit verlaat gewoon fout zijn.