wie is er fout?

• BennieMak

Dit is nou typisch een vraag voor een technisch analist. Deze kan aan de hand van de gevonden sporen en verklaringen een reconstructie doen met een bepaalde tolerantie. Op basis hiervan kan bepaald worden wat er gebeurd is. De volgende situaties kunnen onderzocht worden:

1) Reed de aanrijding veroorzakende auto te hard?

2) Versnelde het aangereden voertuig hoog/laag?

3) Wat was de snelheid tijdens de aanrijding?

4) Is er geremd?

Omdat het een aanrijding van achteren betrof is mogelijkerwijs een slachtoffer gevallen waardoor zo'n analyse uitgevoerd zal worden. Indien het slechts beperkte materiele schade betreft zullen partijen zelf moeten aantonen of hun versie klopt. En dan komt meteen ook de vraag wat verstandig is, de hoogte van de schade in ogenschouw nemende…

Dus er zijn vele scenario's mogelijk over wie fout was, en wie de schade al dan niet in de schoenen te schuiven is.

BennieMak burger

• AAspirant

Ik heb ook niet gezegd dat medeweggebruikers (claxonerend of niet) je ontslaan van je verantwoordelijkheden. Maar ik heb het van de week uitgeporbeerd, auto was op 100 meter (dus nog korter dan in de casus) en ik haalde het makkelijk (zonder hard op te trekken) makkelijk om voor deze auto de weg op te draaien en deze niet te hinderen…Lang leve de reconstructie ?