Vraag aan de politie plus antwoord

• joopc

vond em wel leuk

joopc

• BennieMak

Met alle respect Frits, het zijn de politie-agenten zelf die deze verhalen naar buiten brengen in allerlei intervieuws. Ook is deze informatie gewoon te vinden in wervingscampagnes van de politie zelf. Dus een betere voorlichter kun je je niet wensen.

Dan je bewering over die paar mensen uit het bedrijfsleven die jij kent:

Je geeft het zelf al aan, ze hebben een avondstudie aangeboden gekregen van hun werkgever. Nu weet ik niet of jij weet wat dat betekent naast 40 uur fulltime overdag in touw te zijn geweest, maar veel mensen trekken dit niet!

Ik heb ze eens even opgeteld, al die dagen op kosten van de baas op cursus en in de tijd van de baas: Totaal 1 week over ruim 15 jaar!

Wel kan ik mij nog een baasje herinneren wat mij eruit heeft getrapt omdat ik de kennis die ik in eigen tijd vergaard had niet aan hem wilde geven. Het heeft hem uiteindelijk zwaar geld gekost, maar toch…

• De enige echte Frits

Nogmaals, veruit de meeste vervolgstudies die ik op kosten van de baas gedaan zijn, waren in eigen tijd.

Dus ook voor mij bovenop mijn 40 en 38-urige werkweek,

mzzl,

Frits.

• BennieMak

Veruit de meeste politie-medewerkers (80%) hebben een opleiding gedaan aan de politie-academie. Daarbij krijgen ze minimimaal het wettelijk minimumloon terwijl een burger het met een studiebeurs moet zien te redden.

Uit mijn ervaring denk ik dat maximaal 20% van de medewerkers in de markt voldoet aan het door jou geschetste beeld.

De meesten in de markt hebben een voorwaarde aangaande studies op kosten van de baas (als ze die al krijgen): Binnen een jaar vertrek betekent zelf de kosten vergoeden. Dus al die verworvenheden waar ambtenaren per definitie recht op hebben, moeten in het bedrijfsleven verdient worden/de baas daarvan overtuigd worden!

• De enige echte Frits

Tja, ambtenaar zijn heeft soms zijn voordelen.

mzzl,

Frits.

• BennieMak

Eufemisme…