Je hebt gelijk m.b.t. het feit dat de getuigen wel moeten gaan verklaren. Had in eerste instantie niet gelezen dat deze dat niet zouden wilen. Daarmee wordt een zaak wel te zwak.
Maar verder zie ik dat de verdachte informatie had over de gelegenheid. Ik zie een verdachte die verkondigt in te breken. Een verdachte die zijn inbrekerswerktuig laat zien. Een verdachte die in combinatie met zijn verhaal dat hij inbreekt en zijn breekijzer ook nog eens gestolen goederen aanbied en er zelfs bij verteld waar deze gestolen zijn. Dit zou voldoende moeten zijn voor minimaal een verdachteverhoor aan het bureau. De politie zou zich in elk geval kunnen inspannen om de getuigen te laten verklaren. Als deze eenmaal verklaren zou er, afhankelijk van de inhoud van deze verklaringen, absoluut genoeg reden zijn voor een verzoek tot aanhouding buiten heterdaad.
Overigens werk ik met parket Haarlem en daar ben ik blij mee.
M.b.t. je laatste alinea ben ik het eens dat de aangever wel alle informatie aan de politie moet geven. Anderzijds mag de politie zich best wel even inspannen om getuigen aan het praten te krijgen. Zo te lezen geeft de aangever in dit geval voldoende info. Althans, op dit prikbord.