Vraagje over inbreker

• Moeder

Marcel schreef:

>

> Zo, nu gaat Marcel wellicht te kort door de bocht, maar ga

> toch toe geven aan de neiging op basis van wat de

> topic-opener hier neer pent.

>

> De kennelijke verdachte komt bij jullie thuis, toont een

> breekijzer, biedt kennelijk gestolen waar aan.

>

> Tot dan toe is er volgens u niks aan de hand ?!!

>

> Maar als er bij u wordt in gebroken moet opeens de politie

> heel hard zijn best gaan doen.

>

> Als dit waar is:

> BAH!

Nou, vind dit dus nergens op slaan.

Hij heeft niewt aan mij het breekijzer laten zien hoor en ook niet de gestolen waar, dit hoorde ik achteraf van mijn zoon en waarstaat dat ik vind dat de politie niet hard zijn best doet?, ik zat alleen met een vraag waar ik antwoord op wilde hebben, of IK nu niets kon doen om hem op te laten pakken.

Ik had het ook van de politie hier al gehoord maar wilde een soort second opinion, kijken wat jullie er van vonden maar dit is mijn laatste bericht geweest want heb geen zin om allerlei bagger over me heen te krijgen.

Geschreven berichten komen weleens anders over maar ik heb dit echt niet over mijzelf uit geroepen hoor en heb geen zin om me te verdedigen.

Gegroet

• Lans

Juist! Exact wat ik bedoel. ;-)

• Lans

Nee, zeker niet op jou. Maar wel op degene die niets willen verklaren.

Ik vind het al sneu genoeg voor je dat je jouw spullen kwijt bent en degene die misschien iets kunnen betekenen laten het afweten.

Ik hoop oprecht dat je ze toch nog zo ver kunt krijgen!

Succes!

Lans

• ¥ Lotje ­­¥

Deze jongen kwam bij ons af en toe thuis bij mijn zoon, bood ook wel eens spullen aan, zo ook een paar weken terug waarvan hij vertelde waar hij ze gestolen had,

****************************************************************************

Moeder

De eerste zin van : hij kwam af en toe thuis bij m,n zoon , bood ook wel eens spullen aan.

Vroeg je, of je zoon dan niet , waar heb je dat gehaald of hoe kom je er aan??Of waarom doe je dat weg???Ging er toen al geen lichtje aan?

Vroeg je daarna aan je zoon eens niet:: Waar heb hij dat van daan???Of waarom doe hij dat weg???hij kwam af en toe thuis . Kan je zoon die gast al langer????

• ¥ Lotje ­­¥

Hij heeft niewt aan mij het breekijzer laten zien hoor en ook niet de gestolen waar, dit hoorde ik achteraf van mijn zoon

*****************************************************************************

Dus je zoon wist het wel en zei niks ???

Maar toen er ingebroken was, kom alles naar boven en dan verteld hij het aan uw??

Ja sorry hoor maar vind het een beetje vreemd …

• - Gerard -

mwb schreef:

>

> “Iemand oppakken en verhoren tot hij bekent” dat gaat niet.

………

> De andere kant is “iemand vasthouden tot hij bekent”. Dat is

> heel eng, dit gebeurt in bananenrepublieken, gelukkig niet in

> nederland.

Godallemachtig, hoe naïef kun je zijn.

• Moeder

Ik werk niet bij de politie he? en weet ook niet hoe zoiets in zijn werk gaat, heb gelukkig nooit eerder de politie nodig gehad.

Je zegt……hoe naief kun je zijn.

Dan is mijn weerwoord…….hoe bot kun je zijn

• - Gerard -

Prachtig land, ons Nederland. Wat mij betreft mag de politie deze meneer die rondbazuint een inbreker te zijn best eens even uitnodigen voor een gesprek ten kantore aldaar. En dan hoeft de politie nog niet eens te bewijzen dat hij daadwerkelijk een inbraak heeft gepleegd. De politie kan in een richtinggevend gesprek meneer best vertellen dat zijn oeverloos gebabbel niet direct bijdraagt aan een vreedzame wijk waar bewoners in rust met elkaar samen kunnen wonen.

Maar goed, waarom zou de politie? Heeft de politie dan een preventieve taak of is dat ook al te duur geworden en moet de gemeente daar misschien ook een omgeschoolde BOA voor inzetten? Nee, nog beter; een politievrijwilliger.

Nou, aan de slag.

• - Gerard -

Beste moeder, ik leef echt met je mee.

Ik word helemaal doodziek van een nietspresterende en volslagen onmachtige politie. Het zijn excelsheetsvullers.

Niet de schuld van de politie overigens want die heeft zich maar te schikken naar alle wijsheid die het Haagse ze brengt.

Volg mij streepje en degene die ik naïviteit verwijt is mwb.

• Sven

Tja, niet geschoten is altijd mis!

Veel succes! Ik hoop dat het wat gaat opleveren.