Agenten leren straattuig een lesje.....

• A.T.

Pak ransel voor allochtoontjes

door Jeroen Ketelaars

AMSTERDAM - Politieagenten hebben in de Sirtemastraat in de Haagse wijk Kortenbos een groepje allochtone jongeren afgerost, omdat die hun het werken onmogelijk zouden hebben gemaakt.

Buurtbewoners reageren geschokt op de handelwijze van de agenten, die de jongens geschopt en geslagen zouden hebben, terwijl zij al op de grond lagen.

“Dit soort gedrag verwacht je niet van de Nederlandse politie”, zegt de verbouwereerde Dineke Waakop Reijers, die bij de politie haar beklag heeft gedaan over het ongekend harde optreden van de agenten. “Het kón echt niet. De agenten waren compleet de controle over zichzelf kwijt en waren puur hun frustratie aan het afreageren.”

Volgens een politiewoordvoerster gaat het om jongeren van wie de politie vermoedde dat zij de aanhouding hadden belemmerd van een andere jongen, die zonder helm achter op een brommer zat.

“De agenten voelden zich in het nauw gedreven ”, aldus de politiewoordvoerster. “Het was een heel hectische en verwarrende situatie.” Of de agenten onjuist hebben gehandeld, kan zij nog niet zeggen. “Er is intern melding gemaakt van het geweld. Het onderzoek loopt nog”.

Bron: www.telegraaf.nl/binnenland/3958697/_Pak_ransel_voor_allochtoontjes__.html?p=14,1

Kijk, soms word ik wel eens blij van het nieuws. Vooral na de tv-beelden van de weggejaagde Prem door eenzelfde soort tuig. En het mooie is (let op Roy): het staat niet op film, dus het is niet gebeurd ook en dus kunnen ze de agenten niets maken! Fantastisch. :D

• sijlvia

ja dan kun je trots zijn op jezelf.

• A.T.

Doen ze het niet en laten ze zich uitschelden/ringeloren/dwars zitten dan is het geleuter weer dat ZE wel bonnen schrijven voor nette mensen maar dat ZE bang zijn voor- en niets doen aan overlastgevende Marokkanen. Enig opportunisme is de ‘kritische burger’ immers af en toe niet vreemd………

• Skywalker

Dus je bedoelt het LAF principe?

Leugen + Ambtseeds = Feit.

Ik heb geen idee of je agent bent A.T., maar mocht dit zo zijn dan vraag ik me ernstig af hoe het gesteld is met jou integriteit.

Skywalker

• Skywalker

Ach, het staat in de Televaag, de roddelkrant van Nederland.

Skywalker

• sijlvia

ik ben niet kritisch maar wel tegen slaan in welke vorm dan ook.

zou je ook in de hallelujah-sferen zijn als het een blanke medeburger zou zijn??

• sijlvia

ah kijk dat verklaart veel.

• A.T.

Nee, jij bent natuurlijk dol op tuig.

• HM

Ach, als ze niets doen zijn het inderdaad watjes en doen ze wel iets dan wordt het ze dat ook kwalijk genomen.

Van mij mogen ze alle lastveroorzakende hangjongeren wel eens koekje van eigen deeg geven

We zullen de bewijzen maar afwachten dan.

• A.T.

Nee, daar ben ik gewoon eerlijk in. Ik zie gewoon te vaak dat die ratjes met hun gedreig en geintimideer ermee weg komen. Hoe vaak ik al op tv niet heb gezien hoe journalisten een wijk uit moesten vluchten wegens ratjes die de boel liepen te bekogelen en bedreigen. Dan vind ik het zeker niet erg als dat soort types eens van hun trekken thuis krijgen. Op een gegeven moment is het begrip voor achtergronden op.

Ik vind dat die lui die de overlast bagatelliseren en tot in het eeuwioge maar de fluwelen handschoen willen hanteren niet van deze tijd zijn en er indirect aan bijdragen dat overlast en criminaliteit door die etters in stand gehouden wordt.

Maar wees blij: als het echt zo gegaan is zoals in de Telegraaf staat dan zullen die arme, onschuldige slachtoffers van dat brute politiegeweld wel hun gelijk gaan krijgen en weer eens op kosten van de staat naar de Ardennen mogen of zo. Want hier in Nederland zijn we wars van stevig optreden. Liever besteden we miljoenen na miljoenen aan kansloze projecten om die ‘arme jongeren’ in het gareel te houden….