Agenten leren straattuig een lesje.....

• Black Identity

Misschien moet de journalist in het vervolg dan beter schrijven, want anders krijg je inderdaad scheven verhoudingen over een onderwerp waar niemand het fijne nog steeds van weet. Ik laat het er ook maar, want het word van kwaad tot erger hier, we gaan nu mensen ook al persoonlijk aanvallen en diens leven helemaal uitspitten en daarover verder speculeren …

• Lans

Als je al bijna vanaf je 16e in die subcultuur zit, verlies je de realiteit en ontwikkel je andere waarden en normen dan de gemiddelde burger.

Ieder zijn ding hoor, geen prob. Maar dan begrijp je misschien waarom anderen denken dat je jong moet zijn gezien je reactie.

• sijlvia

omdat??

• sijlvia

ah ok duidelijk.

• A.T.

Overigens, als je met name mijn beginposting ziet dan komt het woord allochtoon er in mijn eerste reactie niet voor.

Bovendien heb ik niet alle allochtonen als straattuig bestempeld, zoals Black Identity mij in de schoenen heeft proberen te schuiven, maar slechts dat soort dat anderen de wijk uitjaagt en met stenen bekogelt of de politie het werken onmogelijk probeert te maken. Als datzelfde soort tuig dan een keer klappen krijgt kan ik er dus niet rouwig om zijn. Maar dat geldt in mijn ogen ook voor voetbalhooligans.

Degene die mij heeft zien schrijven dat alle allochtonen tuig zijn die moet mij dan maar even aanwijzen waar dat staat…..

Lijkt mij trouwens dat het kwalijker is om het heeeel vanzelfsprekend te vinden dat je verzet tegen de politie pleegt als jouw kameraad wordt aangehouden dan dat je het niet erg vindt als echt straattuig (val welke kleur dan ook…) een keer de verkeerde tegen komt…….

• BennieMak

Duidelijk, alleen die vergelijking met vuur en brandweer gaat mank omdat vuur en baldadige mensen niets met elkaar te maken hebben. Althans niet letterlijk, want zoals je weet is in L.A. jaren geleden de vlam in de pan geslagen nadat de politie iets te hoog inzette…

• De enige echte Frits

Je moet de vergelijking ook niet lezen als politie-brandweer wat dan zijn 2 wezenlijk verschillende diensten. Net zoals er een groot verschil zit tussen vuur en crimineel.

Het voorbeeld van de brandweer moet je dan ook niet 1 op 1 vergelijken met elkaar.

Ik gebruik het als voorbeeld om aan te geven hoe regels je beperken in effect.

mzzl,

Frits.

• Lans

Ik las het allemaal even terug,het is uiteraard tekst hier, maar gezien de afwezigheid van de (mijn) non-verbale communicatie, kan ik goed begrijpen dat het wat hatelijk of dinigerend overkwam, mijn vorige postings. Begrijp me goed, dat is niet mijn intentie geweest, is puur mijn visie en niet persoonlijk bedoelt richting jou.

Ter info!!

Gr. Lans

• Reja

Naast zelfspot en zelfkennis ook nog ruimte voor zelfreflectie, klasse !

• Remie

De hele topic gelezen, doe ik niet vaak.

Als beveiliger kan ik zeggen dat wij het geregeld aan de stok hebben met hangjongeren of andere vormen van misdragende jeugd.

Nu moeten we er maar vanuit gaan dat het geweld wat door de politie gebruikt is in die mate was dat het nog goed te praten is. De eerste discussie van AT slaat helemaal nergens op, als dat een politieagent is dan moet hij overwegen een andere baan te gaan zoeken.

Ik ben voor een corrigerende tik, echter zal ik dat als beveiliger niet snel doen want dan wordt je van twee kanten aangepakt, via de jongeren waar je toch elke dag tussen moet staan en via justitie die vind dat je beter had moeten weten.

Hoe zit het dan met de politie, moeten die niet beter weten. Even iets harder aanpakken oke, dat hebben die gasten vaak nodig maar iemand doorschoppen als die al op de grond ligt vind ik te ver gaan.

Grtz.