Straatverbod zonder aanklacht?

  • Black Identity

    zie ik eruit als politieagent? NEE. Ik heb een verbod gehad via de politie die ik moest ik ondertekenen, en was een jaar geldig. Einde verhaal. Duidelijk of niet!

  • Black Identity

    politie doet zoveel dingen die niet volgens het boekje gaan, dat is al vaker gezegd en bewezen maar het gebeurd wel. Als ik zeg dat ik t verbod via de politie heb gehad dan heb ik m gehad via de politie, einde verhaal. en wat zijn beweegredenen of argumenten of bevoegdheden waren dat zal mij een worst wezen, tekenen moest ik. Contactverbod heb ik ook gehad voor de duur van 5 jaar via een civiele zaak maar dat was complexer, dus het ligt ook aan de situatie.

    Dossiers die op het verkeerde politieburo liggen een jaar lang gebeurd ook, aangiftes die niet worden opgenomen gebeurd ook, mag ook niet maar het gebeurd wel enz enz enz.

  • HM

    Nu zeg je dat je verbod hebt gehad via de politie. Dat is iets anders dan van de politie. Als ik een bekuring thuis krijg is dat ook via TPG maar die legt mij geen boete op hoor. In dit geval zijn ze boodschapper.

  • Black Identity

    Straatverbod ja dat heb ik gehad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Black Identity

    Ga je nu letterlijk elk woordje ontleden? Als je de rest van mijn posts had gelezen had je geweten dat het verbod door de politie is gegeven dat staat er letterlijk. Zal ik eens over jouw spelling vallen met je bekuring??

  • Ketel1

    Gaat niet over spelling maar over woordgebruik.

    Als je een straatverbod hebt gehad via de politie dan heeft een ander het beslist maar overhandigt de politie 'm alleen.

    Bij een straatverbod door de politie is het de politie geweest die heeft besloten én 'm heeft uitgereikt.

    Je ziet: één enkel woordje kan de hele betekenis van een zin veranderen……

  • MD

    Je kan een hoop schrijven maar zoals jij het schrijft klopt het voor geen meter.

    In plaats van jezelf voor te doen als ervaringsdeskundige zonder je te verdiepen in hoe je ervaring tot stand is gekomen denk ik dat je er verstandig aan doet eens met argumenten aan te komen. Of je alsnog te verdiepen in hoe jouw straatverbod tot stand is gekomen.

    Je kan wel geïrriteerd reageren op HM maar hij heeft wel gelijk.

    Maar zoals je zelf al zegt: einde verhaal. Je zult toch niets van een ander aannemen. Tot die conclusie kwam ik na het zien van o.a. je website. Al 14 jaar lid van de main triad crips in Den Haag. Interessant. Voor de geïnteresseerden: http://nl.youtube.com/watch?v=_fD0ksEkg5s

  • Black Identity

    En wat heeft mijn site nu weer met dit te maken? Helemaal niets.

    En nee HM heeft geen gelijk. En verder ga ik er niet meer in op, want ik heb wel wat beters te doen dat zielig over elk woordje vallen terwijl ik al 36 keer heb verteld dat het door de POLITIE ZELF IS UITGEREIKT EN ZELF IS OPGELEGD!! maar nee dat hebben jullie allang gelezen, maar sommige vinden het gewoon geweldig om de boel op te naaien.

    Have Fun en veel plezier met het kijken van het filmpje.

  • Rob II

    De politie heeft niet de bevoegdheid om een straat of contactverbod op te leggen. Daartoe is alleen de rechter bevoegd.

    Een straat- of contactverbod kan via de civiele rechter of de strafrechter “geregeld” worden. In het eerste geval heb je als slachtoffer zeker een advocaat nodig en in het tweede geval niet altijd.

    Uiteraard kan de politie wel op de “bluf” in een poging erger te voorkomen een persoon aanzeggen dat hij een straatverbod heeft. Afdwingbaar is een dergelijk verbod dan echter niet.

  • Rob II

    Inderdaad wil de politie nog wel eens als tussenpersoon optreden bij het uitreiken van contact of straatverboden.

    Ook kan het zijn dat de Burgemeester een persoon die overlast veroorzaakt voor een bepaalde periode een gebiedsontzegging geeft. Die ontzegging wordt vaak via de politie uitgereikt en soms is de politie door de Burgemeester gemandateerd om een gebiedsontzegging voor beperkte duur op te leggen.

    Ook kan een winkelbedrijf een jattende klant de toegang tot de winkel ontzeggen. Soms worden die verboden in bijzijn van de politie aan de persoon in kwestie uitgereikt.

    De politie heeft echter GEEN zelfstandige bevoegdheid tot het opleggen van contact- of straatverboden.