Straatverbod zonder aanklacht?

  • Black Identity

    Ik kan me niet herinneren dat hier een officier van justitie en of burgermeester bij is geweest of een ander tussenpersoon. En dat doet er ook voor mij niet toe ik heb m van de politie gehad en niet van de rechter, of officier van justitie of civiele procedure, want daar ging het onderwerp over. Mischien dat er wel een hoger iemand van de politie is ingeschakeld maar het komt van de politie en niet van de rechter, de burgermeester

    Vraag was of er een straatverbod opgelegd kan worden zonder rechtzaak, het antwoord is dus JA dat kan en ja daarvoor moet je wel een aangifte indienen

    er is namelijk ook een verschil tussen een klacht en aangifte.

  • Black Identity

    ow hij liet mij een nep straatverbod tekenen, wil je dat zeggen dan kan ik ze namelijk aanklagen voor valsheid in geschrifte, het is toch van de zotte dat dat gewoon kan als het waar is.

    Nee de agent zei het verbod gaat in ook al teken je niet. Dus…

    en nog iets voor allebei is het beter om een advocaat te hebben als slachtoffer.

    Wat is dat nu voor onzin voor het tweede heb je het niet nodig. Juist in beide gevallen zal een slachtoffer een advocaat nodig hebben. zowel civiel als strafrechtelijk is het van belang dat het slachtoffer een advocaat in de arm neemt.

  • Black Identity

    Bovendien ga ik niet hier mijn hele zaak bloot leggen waarom ik een straatverbod krijg wie me heeft aangeklaagd want dat gaat niemand hier iets aan. Ik hoef niet met argumenten te komen ik ben geen agent. Ik ben op het buro geroepen kreeg een verhaal te horen een papiertje onder mijn neus met een verbod, ik moest ervoor tekenen en naar huis. Zo tevreden? Wat wil je nu nog meer horen?

    en ja op het gebied van strafrecht kan ik een hoop uit ervaring spreken, dat klopt.

    ik hoef hier niet alle details uit de doeken te doen. Als iemand iets vraagt en ik weet het antwoord dan geef ik die, als ik het niet weet dan zeg ik niets wat de meeste mensen ook eens zouden moeten doen inplaats van dingen te zoeken die er niet zijn.

  • Lans

    Ben je niet in de war dat er een ontzegging (winkel/pand/terrein) namens de rechthebbende via de politie is uitgereikt?

    Want dat kan dus wel. Iedere rechthebbende mag iemand ten alle tijden zijn grond/pand ontzeggen. Deze ontzegging hoeft inderdaad niet getekend te worden om rechtsgeldig te zijn.

    Dit komt vaak voor, persoon wordt bv aangehouden voor winkeldiefstal, de eigenaar schrijft een ontzegging uit en deze wordt dan vaak aan de politie meegegeven. Ook om mede te delen dat als je toch een winkel/pand/gebied wat een ander toebehoort betreedt, je je direct strafbaar maakt aan artikel 138.

    Zoals al verteld, de politie heeft zelf niet de bevoegdheid om iemand een “verbod” op te leggen. Enige mogelijkheid is dat als je gevorderd wordt, op grond van een strafbaar feit, een bepaald (bv horeca) gebied te verlaten. Maar dat is dus niet een jaar geldig ofzo. Daaraan moet je meteen voldoen.

    Heb je dat “straatverbod” nog liggen? Een kopie ervan?

  • Black Identity

    Nee die heb ik niet liggen aangezien ik m verscheurd heb en verscheurd teruggestuurd heb naar degene om wie het ging, maar goed dat is 5 jaar geleden.

  • A.T.

    Tssss, wat een stelletje niet interessante lui.

  • Lans

    Ok, maar het zou dus een ontzegging geweest kunnen zijn?

  • Black Identity

    Als je niets zinnigs te melden hebt zeg dan niets, want je vind het zo interessant dat je toch nog even moest reageren zeggen om iets te kunnen zeggen, of anders gezegd een ontzettende B reactie

    groet

  • Black Identity

    Tegen mij werd gezegd een straatverbod, en een ontzegging komt in mijn ogen op hetzelfde neer

  • Lans

    Straatverbod of ontzegging zit nogal wat verschil in hoor.

    Straatverbod word door tussenkomst van de rechter opgelegd. Die verbiedt jou dan in een bepaald gebied te komen binnen een straal van wat meters ofzo en legt daar een dwangsom op of zet de eventuele voorwaardelijke straf om tot onvoorwaardelijk.

    Een ontzegging wordt uitgereikt door de degene die eigenaar is van een gebied/pand/winkel of wat dan ook. Met die ontzegging wil deze zeggen dat je niet welkom bent in dat gebied/pand/winkel. Nu jij dat weet en je gaat er toch naartoe, dring jij volgens de wet binnen in dat gebied/pand/winkel tegen de wil in van de eigenaar en maak je je direct schuldig aan art. 138.

    Ook jij mag een onzegging uitreiken voor je eigen woning, stel jouw buurman komt geregeld binnenvallen en je bent dat spuugzak, ontzeg je hem de toegang.

    Geen aanklacht en geen rechter of politie hoeft hieraan te pas te komen. Wel handig om de politie in kennis te stellen, maar in principe hoeft dat niet.

    Duidelijk zo?

    Groetjes, Lans