Straatverbod zonder aanklacht?

  • Black Identity

    Ja hoor duidelijk zo

    Groet

  • Lans

    Goed om te horen. Omdat je nogal standvastig overkwam met jouw visie is het goed te horen dat je ook openstaat voor andere opties. ;-)

    Groetjes, Tim

  • Black Identity

    Nu ik het zo lees kun je inderdaad weleens gelijk hebben mbt straatverbod en terreinverbod en contactverbod en ontzegging. Een contactverbod dat ik in van mijn posts noemde kwam ook van een politierechter en borduurde voort uit een civiele procedure. Dat andere dat kan dan inderdaad een ontzegging zijn geweest maar dan heeft de politie het op dat moment gewoon verkeerd gezegd om misschien wel druk erachter te zetten of om een andere redenen. Ik weet het niet.

    Bedankt voor je duidelijke uitleg in ieder geval

    Groet

    Danielle

  • HM

    ik val je niet aan op je spelling maar op je woordgebruik. Dar zit nogal verschil in namelijk. Als we een dagvaarding uitreiken doen we dat wel zelf maar feitelijk komt het verzoek om die uit te reiken van een ander. We reiken uit meer niet. Maar ik heb ondertussen al gelezen dat je je foutje toe gegeven hebt. Dus op naar de volgende topic

  • Lans

    Graag gedaan!

  • Rob II

    In een ander antwoord gaf ik al aan dat het mogelijk is dat de politie in opdracht van een andere instantie het straatverbod heeft uitgereikt.

    Verder blijf ik bij mijn eerder gegeven antwoord.

    Wil je in het civiele recht iets bij de rechter voor elkaar krijgen dan heb je, tenzij je zelf jurist bent op dat gebied, een advocaat nodig.

    In het strafrecht heb je als slachtoffer eigenlijk geen advocaat of raadsman nodig tenzij je absoluut niet in contact wil komen met de dader of als het schadeverhaal gecompliceerd is.

  • Rob II

    In een ander antwoord gaf ik al aan dat het mogelijk is dat de politie in opdracht van een andere instantie het straatverbod heeft uitgereikt.

    Verder blijf ik bij mijn eerder gegeven antwoord.

    Wil je in het civiele recht iets bij de rechter voor elkaar krijgen dan heb je, tenzij je zelf jurist bent op dat gebied, een advocaat nodig.

    In het strafrecht heb je als slachtoffer eigenlijk geen advocaat of raadsman nodig tenzij je absoluut niet in contact wil komen met de dader of als het schadeverhaal gecompliceerd is.

  • Black Identity

    Ik ben het niet eens met je laatste argument, ik denk dat voor ieder slachtoffer anders is en het er ook aan licht wat voor delict het bij strafrecht is, slachtoffers hebben steeds meer spreekrecht en maken ook vaker gebruik van een advocaat die hen bijstaan dat heeft niets met schadeverhaal of het niet willen zien van de dader te maken. Een slachtoffer kan ten alle tijden worden opgeroepen als getuige om als nog te verschijnen op de zitting.

  • Patricia

    Wie kan er dan een plaatsverbod opleggen

  • Patricia

    Wie kan er dan een plaatsverbod opleggen