Zijn bussen gelijk aan vrachtwagens?

  • serine

    hier een zelfde soort situatie op 80 km weg..

    geen doorgetrokken streep..maar dubbele doorbroken streep..bord langs de kant…inhaal verbod..maar je mag wel trekkers inhalen..

    maaaaaaaaaaaar…en invalide auto dus niet?

    is immers geen trekker maar houd de boel geweldig op..

    * en wat doe je dan?…toch inhalen?

  • KlaasVaak

    Defineer invalide voertuig: is dat een niet meer zo goed werkende auto?

    Of invalidevoertuig: Je bedoelt waarschijnlijk gehandicaptenvoertuig ;-)

    Dit probleem wordt momenteel reeds onderkent en onderzocht.

    Elke weldenkende zal eieren voor zijn geld kiezen en van een 80km weg wegblijven.

    Maar soms is er geen andere oplossing of is men bewust tegendraads.

    Aanpassing regelgeving

    Er wordt gewerkt aan een aanpassing van de regelgeving voor het mogen besturen van een gehandicaptenvoertuig. Een mogelijkheid is dat een gehandicaptenvoertuig met carrosserie (Canta, Amica, Arola, Mini Cruiser City) of een ander gehandicaptenvoertuig met een constructiesnelheid van meer dan 15 kilometer per uur alleen nog mag worden gebruikt door iemand die een handicap heeft.

    Een andere mogelijkheid is dat het gebruik als gehandicaptenvoertuig wordt beperkt tot gehandicapten en dat anderen er voorlopig gebruik van mogen maken als zij de regels voor een brommobiel of bromfiets volgen. De besluitvorming daarover moet nog plaatsvinden.

    Bron

  • serine

    ja die bedoelde ik ja :D

    er loopt gewoon een 2 baans fietspad langs die weg…maar ja kennelijk wil men dat niet…brommers moeten ook op dat fiets pad..

    *ik haal ze dus ook gewoon in en zie wel of mij dat een keer een prent opleverd.

  • Planner

    KlaasVaak

    Dan ga je er wel vanuit dat in vrachtauto's geijkte tellers zitten.

    Nee, dan ga ik er van uit dat er een geijkte begrenzer in zit die op 80 staat, zoals jij dat betoogt. En ook zonder begrenzer weet elke vrachtwagenchauffeur heus wel dat zijn kilometerteller een aantal kilometer te weinig aangeeft. En

    KlaasVaak

    Omdat vrachtauto's nergens harder mogen dan 80 km/uur

    Neem nu bijvoorbeeld Belgie, lekker dicht bij huis. Hoe hard mogen vrachtwagens daar rijden op autosnelwegen en wegen met minstens twee keer twee rijstroken?

  • serine

    is het niet zo dat tellers wat van elkaar afwijken..? en dus de begrenzer ook…en dat dat de reden is van het langzame inhalen?

  • Planner

    Tellers wijken, soms wel 10% af van de werkelijke snelheid af, in het algemeen naar beneden. Begrenzers zullen denk ik wel wat nauwkeuriger zijn, maar worden volgens mij niet altijd op dezelfde snelheid afgesteld, met als gevolg dat de ene vrachtwagen net iets sneller rijd als zijn voorligger, en vervolgens gaat inhalen en dat vervolgens tergend langzaam gaat, omdat het snelheidsverschil minimaal is en er geen mogelijkheid is om even iets meer gas bij te geven en beide op de maximale snelheid blijven rijden.

  • KlaasVaak

    Gehandicaptenvoertuigen mogen rijden waar ze willen, zelfs op het trottoir.

    Echter niet op auto(snel)wegen.

    Brommobielen, hoewel die er identiek uitzien, niet.

    Die mogen niet op (brom)fietspaden, en net als gehandicaptenvoertuigen wel op 80 km. wegen.

  • serine

    die brommers mogen hier niet op de 80 km weg…(waarschijnlijk omdat er een knap fietspad langs loopt…)

    maar dan blijft de vraag nog over…

    je mag wel trekkers in halen…

    hoe zit dat dan met die gehandicapten voertuigen?..mag je die dan ook inhalen of niet?

  • luchthavenbeveiliger

    Planner

    Neem nu bijvoorbeeld Belgie, lekker dicht bij huis. Hoe hard mogen vrachtwagens daar rijden op autosnelwegen en wegen met minstens twee keer twee rijstroken?

    90 km/u?

    Ha ha, die is goed zeg. Meneer KlaasVaak doet weer eens een zeer stellige uitspraak, je zou hem bijna gaan geloven.Vervolgens wordt hij met zijn eigen uitspraak geconfronteerd en is meteen uit het veld geslagen. Wel een goede manier om hem stil te krijgen.

  • KlaasVaak

    Goh goh wat hebben we een lol.

    Ik maak 1 verkeerde veronderstelling en we vieren triompf.

    En wat roept mijnheer de luchthavenbeveiliger…“wel een manier om hem stil te krijgen”

    Is dat je doel? Waarom vraag ik me af.

    Is het omdat ik feiten noem (behoudens die ene misser, anders reageer je daar weer mee) en hier ook wat schrijf?

    Voor als nog heb ik bijna al mijn beweringen onderbouwd en roep geen loze dingen vanuit emotie of omdat ik vind dat het zo zou moeten zijn.

    Nee dàn heb je je punt gescoord.

    Vier jij je feestje, mijnheer ‘de luchthavenbeveiliger’.

    Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid.