Ouders/verzorgers dus zelf ook zwakbegaafd
De raad van kinderbescherming heeft idd geen zin.
Maar de politie kan mogelijk wat ondernemen (hebben ze misschien ook wel gedaan). Namelijk de ouders vervolgen. Artikel 255 wetboek v strafrecht zegt het volgende:
Art. 255
Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie
In artikel 255 wordt gesproken van onderhoud, verpleging en verzorging. Onderhoud is levensonderhoud; verpleging betreft zieken; verzorging is alles, wat buiten levensonderhoud en verpleging nog nodig is voor hem, die niet voor zichzelf zorgen kan, bijv. voor een kind, een invalide of een krankzinnige.
Echter, het moet wel bewezen worden dat die jongen dus echt hulpeloos was. En dat is natuurlijk maar de vraag. Dan zou je de exactie situatie, tijd, hoe verging het de jongen etc moeten weten. Dat hij bv niet naar het toilet kon, zichzelf bevuilde oid zou al voldoende zijn.
Ter aanvulling.
Groetjes, Lans
Echt ongeloofelijk, dat U het voor elkaar krijgt om naar aanleiding van dit bericht de beschuldigende vinger richting politie te laten wijzen.
Kinderbescherming bij iemand van 18 jaar.
Ja, U heeft echt verstand van zaken en recht van spreken.
Misschien de volgende keer toch maar even in de materie verdiepen en dan pas commentaar geven ?
mwb,
Kennelijk snap jij de hele materie niet van verstandelijk gehandicapt zijn wat dit inhoud precies?
Misschien dat jij maar hier eens in deze materie tijd moet gaan steken?
Bij een gezond iemand die niets mankeert had ik dit topic ook echt niet geschreven, maar hier is dus sprake van een verstandelijk gehandicapte !!!!
De verstandelijk gehandicapte kan dan wel wettelijk achttien zijn (volwassen), maar in werkelijkheid is hij dat geestelijk gezien absoluut niet.
serine Schreef:
——————————————————-
> waar is hyper waneer je hem nodig hebt
>
> volgens mij weet hij hier het meeste van
Dank je wel serine, maar ik kan helemaal niets met dit Telegraaf gehalte. Ten eerste zou ik willen weten welk psychiatrisch etiketje op deze persoon geplakt is. Dan kan ik een klein beetje een beeld vormen of we het hier over een verstandelijk “gehandicapte” hebben die bij wijze van spreken van voren niet weet dat die van achteren leeft, of met een categorie die we om allerlij belanghebbenden redenen een etiketje opgeplakt hebben, omdat anders de zorgverzekeraars niet betalen. Veel jongeren die met een psychiatrisch etiketje via speciaal onderwijs in de Wajong terechtgekomen zijn, worden door dat etiketje als verstandelijk “gehandicapten” gezien, maar zijn vaak intelligenter dan de hele Haagse kaasstolp bij elkaar.
Al die Wajongers worden nu opeens weer geacht de arbeidsmarkt op te gaan, daar de Wajong (jong “gehandicapten” uitkering) de spuigaten uitloopt en onbetaalbaar dreigt te worden. Toch weten diverse zogenaamde niet verstandelijk gehandicapten hier al precies wie er wel of niet zwakbegaafd is. En alleen op zo'n dom niets zeggend stukje met een stemmingmakende kop, de politie al de zwarte Piet toe te spelen, zonder ook maar enige kennis van psychiatrische diagnonsens en wetgeving te hebben. Ik vindt het lief dat ik in deze jou vertrouwen heb, maar denk je werkelijk dat mijn kennis op een nietszeggend stukje hiertoe zal bijdragen? Nee, ik weet wel zeker van niet, en daarom blijf ik ook meer uit dit soort discussies.
Ik durf wel één ding hardop te zeggen hier. De mensen die de drastiste maatregelen alhier van de politie verlangen, trekken het hardste van leer tegen de politie als die maatregelen die ze zelf over zich afroepen zich tegen hun zelf keren. Want die “gek” is natuurlijk altijd die ander. Naar mijn mening zou het hoog tijd moeten worden dat mensen de hand in eigen boezem gaan steken, alvorens naar anderen te wijzen. Kijken in de ziel een programma over toppsychiaters (zie A-P forum omdat het hier teveel afwijkt) geeft zo'n mooi beeld over hoe dat wereldje in elkaar steekt. Als dat door mensen begrepen wordt, dan vegen ze deze zieligmakende stemmingmakende inhoudsloze kop voor altijd weg. Het programma doet mij denken aan een hele oude mop, dat twee “gekken” in de Kalverstraat lopen, en de één aan de ander vraagt of die in het midden mag lopen. Groetjes v Hyperactief A-P.
Ik snap dit helemaal.
Aan mij hoeft niets over verstandelijk gehandicapten uitgelegd te worden, ik heb er vaak mee te maken, ben zelfs met groepen op vakantie geweest.
Ik heb zicht op de instanties die er mee te maken hebben en weet dus waar ik over praat.
U reageert op het krantebericht door met de kinderbescherming te komen en te schrijven:
“Als het verhaal klopt wat in de telegraaf staat, vind ik persoonlijk dit echt een zeer slechte zet van de politie !”
Het bericht zal waarschijnlijk kloppen, maar het is mij wel duidelijk dat niet alles wat zich heeft afgespeelt, er in staat. Dat kan ook niet, een dergelijk bericht moet kort zijn en een krant (zeker de Telegraaf is daar bekend om) plaatst alleen dat wat sensationeel is.
Zijn er dan in dat geval hulpinstanties ingeschakeld?
Dat kun je aan de hand van dit bericht niet zeggen, want dat staat er niet in.
Vandaar dus mijn mening dat U onterecht de politie beschuldigd.
mwb.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?