Ja daar dacht ik ook al aan. Bij nader inzien denk ik dat het te dunnetjes is om dat artikel te gebruiken.
Groetjes, Lans
Zo Hyper!
Eerlijk gezegd was ik benieuwd bij het openen van jouw bericht wat voor een betoog er zou komen al dan niet met verwijzingen naar boeken
Maar ik moet zeggen, dit is de beste reactie die ik in tijden van jou heb mogen lezen. Chapeau!
En met name:
Ik durf wel één ding hardop te zeggen hier. De mensen die de drastiste maatregelen alhier van de politie verlangen, trekken het hardste van leer tegen de politie als die maatregelen die ze zelf over zich afroepen zich tegen hun zelf keren. Want die “gek” is natuurlijk altijd die ander. Naar mijn mening zou het hoog tijd moeten worden dat mensen de hand in eigen boezem gaan steken, alvorens naar anderen te wijzen. Kijken in de ziel een programma over toppsychiaters (zie A-P forum omdat het hier teveel afwijkt) geeft zo'n mooi beeld over hoe dat wereldje in elkaar steekt. Als dat door mensen begrepen wordt, dan vegen ze deze zieligmakende stemmingmakende inhoudsloze kop voor altijd weg
Een woord: Amen!
(tu)
Zelf heb ik namelijk ook een aantal jaren gewerkt voor verstandelijk gehandicapten.
Het artikel in de telegraaf zou zeker niet compleet zijn realiseer ik mij ook wel 100 %.
Maar waar ik over viel is deze tekst:
De politie nam de tiener mee naar het bureau waar hij pas uren later en na vele verzoeken van de politie tot betaling door zijn ouders werd opgehaald.
Door deze zin ben ik dit topic alhier gestart, dat ik dit dus heel erg vreemd vind, na vele verzoeken en dan toch nog mee geven. Hieruit kan je dus ook duidelijk opmaken dat het een doel bewuste actie is geweest van die ouders.
Als je als ouder zijnde je kind pas komt ophalen bij de politie na vele verzoeken, sorry, maar dan ben je in mijn ogen gewoon weg geen ouder meer waard, en hoort de politie de verstandelijk gehandicapte niet aan zijn ouders mee te geven en mochten de ouders Voogd zijn over de verstandelijk gehandicapte, dan direct hieruit zetten.
Hier is maar 1 verzoek voor nodig lijkt mij om het kind op te halen.
De politie kan ter plekke niet vaststellen of deze persoon handelingsonbekwaam is/ geestelijk wel of niet volwassen is etc.
En hoewel er niet door de ouders gehandeld wordt zoals we allen zouden wensen:
Er zijn regels die gevolgd moeten worden. Doe je dat niet steek je een stok in je eigen wiel en valt het hele vervolgtraject onderuit.
Stel: die ouders zeiden ‘we zijn hem even helemaal vergeten’ wat kun je dan nog dan die mensen onder een vergrootglas leggen voor de toekomst?
De politie kan denk ik alleen ingrijpen bij ernstige verwaarlozing.
Dan moet er wel meteen een beoordeling volgen.
En dat doet de poltie niet zelf maar Jeugdzorg/Kinderbescherming.
De politie maakt wel een PV op waarin zei hun bevindingen rapporteren en daar zal JZ/KB ook naar kijken.
Hoe banaal het ook is: het kind vergeten is niet voldoende. Het fungeert slechts als een signaal in het hele traject.
Acute verwaarlozing (en dan moet je meer denken aan stelselmatig en aan gezondheidsrisico) zal wel leiden tot meenemen van het kind.
Maar een goed-doorvoede meerderjarige met het verstand van een minderjarige is geen stelselmatige verwaarlozing.
Hoeveel mensen raken hun kind niet kwijt in de binnenstad of in een pretpark.
Als die allemaal meegenomen en weggehaald worden bij de ouders dan staat JZ en KB stil.
Als die al die zaken moeten beoordelen steek je de stok in hun spaken.
Wil je dit wel zal er een veelvoud van belastinggeld naar dit soort instanties toe moeten.
Hoi KlaasVaak,
Snap je punt geheel, hier heb je ook normaal gesproken helemaal gelijk in.
Maar hier staat nog eventjes uitgelegd om welke zin ik dit topic hier begonnen ben en in mijn ogen gaat door die ene zin (herhaaldelijk verzoeken door politie): jouw verhaal niet op.
http://politie.startpagina.nl/prikbord/9646397/9657757/re-ouders-laten-verstandelijk-gehandicapt-kind-achter-in-restaurant-zonder-eten-te-betalen#msg-9657757
Maar of die zin klopt in de telegraaf kunnen wij uiteraard niet controleren, maar als het wel klopt, vind ik het in ieder geval niet kunnen wat de politie hier gedaan heeft.
“Als het verhaal klopt wat in de telegraaf staat, vind ik persoonlijk dit echt een zeer slechte zet van de politie !”
Zij vingen de jongen toch op?
en er word over uren gepraat, hoelang duurt het dan om wat anders te regelen?
(daarbij weet je ook niet welke alternatieven er al klaargestoomd waren, want daar word geen woord over gerept)
neem aan dat voor de dingen die “gevraagd” worden procedures staan
Grtz Plukkie
Bedankt voor het compliment Lans. Ik kom zoveel mensen tegen die een grote mond hebben dat er nooit politie te zien is, en ze nooit wat doen. En als ze er dan zijn en ze doen wat, dan is Nederland te klein, want een overtreding geldt natuurlijk alleen voor een ander, zelf hebben zulke schreeuwers een vrijstelling, teminste dat dachten ze, totdat ze ontwaken uit hun eigen gecreëerde wereld. Als zulke mensen zich bij mij beklagen dat het schandelijk is dat ze een bon krijgen, dan geef ik ze voor de volle 100 % gelijk. Ik zeg er dan achteraan, dat het zeker schandelijk is dat ze er maar 1 gekregen hebben, van mij hadden jullie er 2 gehad, al had ik verbalisant geweest, met hun zogenaamde klaagzangvoorbeelden. Groetjes v Hyperactief A-P.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?