Lans
Precies wat ik ook dacht toen ik dat nieuwsbericht las.
Wederom een prachtig voorbeeld van onkunde in Den Haag
Beste Lans, je denkt helemaal niet krom, welkom bij de minderheid die zijn verstand nog wel gebruikt. Het voorbeeld wat jij noemt dat drank nooit een reden mag zijn om een ander een pak op zijn sodemieter te geven bestaat al. Het culpa in causa principe gaat er in deze vanuit "Dat, bijvoorbeeld, dronkenschap of drugsgebruik en het benevelde bewustzijn vandien, geen reden is of van schulduitsluiting kan zijn. Het moment van schuld ligt (dan) in het moment waarop de verdachte besloot alcohol te drinken of drugs te gebruiken. Oftewel een soort gelijkheids beginsel dat straffen onder invloed altijd begint waar je nog nuchter was. Bezint eer ge begint, op zijn Hollands gezegt. Er is geen uitsluiting van straf door de invloed, dit principe omkeren door zwaarder te straffen onder invloed, is van de idiote, omdat het ook nooit hard te maken is.
Ook drugs brengt mensen zoals jezelf al terecht aangaf op een lager bewustzijnsniveau, en niet te vergeten psychiatrische drugs. Vaak is er sprake van een combinatie van gebruik, maar in het geval van alcohol wordt automatisch de psychiatrische medicatie gevrijwaard, terwijl die ook zonder alcohol tot extreme geweldsuitbarstingen kan leiden. Van de gekke zijn die zogenaamde “behandelstraffen”, waar deelnemers vaak van de ene drug op die andere gezet worden. Gesubsidieerd geweld onder het motto van hulpverlening. Dan hebben we het nog niet eens over de zeer jonge kinderen waarvan het zenuwstelsel chemisch gecastreerd wordt door psychiatrische middelen. Dus als de overheid echt geweld aan willen pakken, dan zullen ze eerst deze miljarden industrie eens moeten elimineren, i.p.v. zich door “deskundigen” voor te laten lichten die andere belangen dienen, en die dit land steeds verder naar de afgrond brengen… Groetjes v Hyperactief A-P.
Als aanvulling, onderstaande link verwijst naar een stuk uit Trouw aangaande extreem geweldadig gedrag. Waar geld spreekt, zwijgt de waarheid. En rondt deze materie is voor degeen die zich er echt in verdiepen, al vele jaren waar te nemen wie er echt krom denkt. http://antipsychiatrie.startpagina.nl/prikbord/read.php?188,5381131,5381131#msg-5381131 Groetjes v Hyperactief A-P.
Reja Schreef:
——————————————————-
>Jouw voorstel van een hoge boete,
> desnoods langdurig in termijnen te betalen, lijkt
> mij een beter plan. Dan heb je achteraf voldoende
> momenten om nog eens na te denken of je
> misstappen……
De geen die een boete moet betalen krijgt hiervoor 2 maanden de tijd is er na deze termijn nog niet betaald, dan vordert men dit bedrag uit het spaarvermogen AOW/Pensioen/lijfrentepolis etc. en kan de beboette persoon zelf actie ondernemen zijn gevorderde tegoed aan AOW/lijfrente aanvullen en blijft deze achterwegen dan merkt hij het wel als men aanspraak maakt op deze voorziening.
Kom niet aan zetten dit is administratief te duur , breng je ook in rekening-levert gelijk werkplekken op, dus dat pikken we ook even mee-
Moet je zien hoe snel deze uitvoering zijn vruchten gaat afwerpen.
Kom niet met, als ze de AOW leeftijd hebben en te weinig hebben opgebouwd zij dan aanspraak maken op Soc.zaken , aanvulling mag maar dan wel zo beperkt dat zij dan net genoeg hebben om niet de moord te steken.
Als jij je niet kon gedragen , waarom wens je dit dan nu wel van de instantie, je heb er jaren over kunnen nadenken en het is geheel aan je zelf te danken dat jij in deze situatie terecht bent gekomen.
Hoge boetes zijn niet preventief is een stelling die men te veel en vaak moet aanhoren.
Ze hebben er toch maling aan en wel om de volgende redenen. laat maar lekker oplopen, ze gaan me maar zoeken. Aldus: HJV.
Hoi HJV, preventie kan alleen hoog scoren als er van jongsafaan geïnvesteerd wordt in bewust wording, ooorzaak/ gevolg lessen etc. De realiteit is dat mensen vaak problemen niet onder ogen willen zien, en dat onderdrukken, met alle gevolgen vandien. I.P.V. probleemoplossing, heeft men als men uit de roes ontwaakt, er 1 of meerdere problemen bij. Zoiets als te laat, te laat zei Winnetou, het zaad was reeds naar binnen toe. De straf is het probleem wat jezelf veroorzaakt heb, en mee moet leren leven c.q. je ervaringen uit moet halen, om stommiteiten in de toekomst te voorkomen. Dat opnieuw straffen met hogere boetes en/ of de huidige “behandels”strategieën, is verwisselen van zitplaats op de Titanic, en leidt mijns inziens nergens toe. Om geen nieuwe slachtoffers te maken, heeft men meer aan preventief beleid wat zoveel mogelijk voorkomt, dan mosterd na de maaltijd. De huidige hulpverlening is drukker bezig zichzelf in stand te houden, dan aan echte oplossingen te werken. Om een voorbeeld van een bekende psychiater aan te halen, een wachtlijstmanager is er niet bij gebaat de wachtlijsten op te heffen, hij lost daarmee zijn eigen baan op… Nogmaals, mijn vorige onderschrift: Waar geld spreekt, zwijgt de waarheid… Groetjes v Hyperactief A-P.
Ik deel je mening dat er al op jonge leeftijd van kinderen wordt begonnen deze vol te stouwen niet enkel met medische chemie maar ook via het voedsel, dat dit gedrag veranderingen ten opzichte uit het verleden toen deze producten werden geweerd of nog niet waren bedacht is duidelijk aantoonbaar, maar we kunnen overtreders van gedrag en wetgeving niet voor de volle 100% aanwijzen door gebruik van chemie.
Er bestaat ook een groot gedeelte die binnen het bestel “schijt hebben aan dronken Naatje” - als mokummer-goj moet jij deze uitdrukking kennen, weet het zeker-
Wat doen we daarmee, ik zou zo één twee drie dit niet weten,
Van die voedsel is i.d.d. een goede en juiste aanvulling HJV. Klasse, veel mensen zien die link nog niet, terwijl diverse onderzoeken bevestigen dat voedsel tot gedragsstoornissen kan leiden. En schijt hebben aan, of gewoonweg een avondje weggaan om te zieken komt ook zeker voor, waar dat precies vandaan komt is denk ik kwa optreden niet belangrijk. Alleen daarom al zou je alcoholgebruik of beter gezegd misbruik e.d. hier niet aan moeten koppelen, fout is fout en vervolgen zo simpel zou het moeten zijn. Ik erger me mateloos aan de status aparte, weinig duidelijke wetgeving goed handhaven en naleven, is beter te handhaven dan steeds weer nieuwe regeltjes erbij. Ik las in een tijdschrift dat je momenteel zo'n 2 levens nodig heb om alle wetgeving 1 X te kunnen overtreden. Wat volgens mij aangeeft, dat het meeste de open haard in kan. Groetjes v Hyperactief A-P.
Ga maar eens hier kijken, welk voedsel we gebruiken en welke fabrikanten voor het keurmerk zich hebben in gespannen om ons te doen geloven dat een groen klavertje gedrukt op de verpakking met chemische inkt dat dit nu juist is wat wij moeten nemen om tot een gezondvoedsel patroon te komen.
http://www.bouillonmagazine.nl/lezingenWillJansen.php
Maar de geest van de HOMO Sapiens is een niet te ontwarren massa, als ze op de pot hebben zitten te bouten grijpen ze gelijk naar de fles met bleek, het moet proper en rein zijn daar waar zij vergeten dat het voedingkanaal- de mond - vol gestouwd wordt met de meest gore chemische additieven in het voedsel en juist die stank en kleffe plak stront doen ontstaan en ons doen grijpen naar de bleek.
De natuur heeft zoveel andere stoffen die de chemie vervangen in ons voedsel o.a Cojibessen zie;
http://gojibes.tigtips.nl/gojibes/
Moderator u zal wel denken wat heeft dit op dit forum te maken, naar mijn mening zeer veel het is de chemie die ons doet veranderen en die veranderingen komt die dagelijks binnen u werkzaamheden tegen en worden zelf met de dag erger en onbegrijpbaar, men zoekt naar de oplossing in een gebied waar men niet moet wezen, boetes en straffen verdrijven niet de voedsel-chemie en laten we nog maar niet spreken over de medische-chemie die zo goed is voor de beurs van de fabrikanten maar niet voor ons.
Bedankt HJV, die eerste link kon ik overigens al, heb het boekje wat zit er in uw eten dstijds meteen aangeschaft. Maar ik zie niet snel oplossingen komen. Wat veel mensen niet weten, is dat de hele voedselindustrie in handen is van de farmaceutische industrie. De kassa blijft dus dubbel rinkelen, eerst creëerd men een probleem, om vervolgens uit dezelfde hoed met de “oplossing” te komen… En de controleur controleerd in deze zichzelf. Groetjes v Hyperactief A-P.
Je kiest zelf voor het gebruik van alcohol en bent als persoon ten alle tijden verantwoordelijk voor je gedrag na consumptie van alcohol.
Uit diverse onderzoeken is naar voren gekomen dat mensen die alcohol en/of drugs tot zich hebben genomen veel lichtgeraakter zijn en ook veel sneller overgaan tot agressief gedrag dan mensen die dit niet doen.
Niemand vraagt erom of jij als persoon je overmatig te buiten wilt gaan aan welk genotsmiddel dan ook en ga je je daarna te buiten aan welke vorm van geweld dan ook dan hoor je verantwoordelijk te worden gehouden voor je gedrag, en dan hoor je nog harder te worden aangepakt dan iemand die niet heeft gedronken, geblowd, paddo's heeft verorberd, heeft gesnoven, gespoten of pillen heeft geslikt.
Keihard aanpakken dat soort onverantwoordelijke eikels, niets boetes, maar forse celstraf, vervolgens een horecaverbod met meldingsplicht en een proeftijd daarnaast.
Als we het geweld willen inperken dan zullen we drastisch te werk moeten gaan dus zero tolerance, niets meer gedogen, maar een lijn trekken en iedereen die zijn verantwoordelijkheid probeerd te ontlopen keihard confronteren met zijn of haar gedrag
De grootste fout van het kabinet is geweest dat softdrugsgebruik zijn gaan tolereren en ook de grip op alcoholgebruik onder jongeren is kwijtgeraakt
En het is goed dat men nu dit soort zaken keihard wil gaan aanpakken, dat hadden ze al jaren eerder moeten gaan doen
Dan hadden we nu met z'n allen veilig uit kunnen gaan en was er vermoedelijk ook geen sprake geweest van de term ZINLOOS GEWELD !!!!
the Gentlemann1961
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?