Topic rellen Hoek van Holland

• HJV

Als de AEX-index je uitval basis om je gelijk te krijgen dan raad ik je aan het beurs gebouw voorbij te lopen in plaats naar binnen te gaan , want volgens mij ben je zo onnozel dat je aan de portier vraagt waar kan ik een toegangsbewijs kopen.

Gewoon erop af met het doorgeladen wapen, je blik op tunnelvisie dat alles gericht is op rotzooi gezeik en misdaad.

Stel dat deze dienders na deze oproep stantepee terplekke waren gaan knallen, dan was dat theater.

Volgens een ander media waren zij ter plaatsen met 5 voertuigen en vier moteragenten

Politie grijpt in bij theatraal ‘misdrijf’

AMSTERDAM - De politie heeft vrijdagavond in Amsterdam een experimentele theatervoorstelling beëindigd nadat omstanders dachten dat er een misdrijf plaatsvond. Twee acteurs werden opgepakt. Dat heeft een woordvoerder laten weten.

Het publiek en de acteurs zaten in een limousine, die door de stad reed. Op het Bellamyplein in Amsterdam-West werd een ‘dood kind’ - een pop - in de achterbak gestopt. Omstanders meenden dat het echt was en belden de politie. Die rukte met de nodige mankracht uit.

Ter plekke kwamen de agenten erachter dat het om een theatervoorstelling ging. Zij pakten de twee acteurs - een man en een vrouw - op. De politie verwijt hen dat ze anderen hebben uitgelokt tot het doen van een valste aangifte. Een van hen bleek bovendien een nepwapen bij zich te hebben.

De voorstelling heet Travis's Trip en is onderdeel van het Fringe Festival. Anneke Jansen, de coördinator van dat evenement, zei in een reactie dat er een vergunning was voor de show. Volgens haar heeft de politie de limousine ook in beslag genomen.

• Plukkie

Met alle respect gerard ik vind dat nogal fout gaan dan, als er zo over mensen gepraat word.

en ik denk dat de “stoere” jongens zichzelf nog wel tegen komen vaker dan je denkt.

Dat of ze zijn geen haar beter dan veel misdadigers/moordenaars

Ik heb links en recht wel eens wat militairen gesproken (waaronder 1 die iemand doodgeschoten heeft) en geloof me die was er niet trots op.

Ik wil het niet over goed of slecht hebben.

Maar gewetenloos naar de “vijand” kijken zul je weinig mee winnen, en een taliban overwin je echt niet met geweld of kills.

En misdaad bestrijd je er ook niet mee

Een trekker overhalen is makkelijk, iemand raken iets moeilijker maar het bewust doen als je iemand ziet als mens is haast niet te doen lijkt me

en het beleid mag dan wel eens wat te soft zijn maar mensen doodschieten zonder enige vorm van proces gaat mij heel heel ver

• Plukkie

Lans, ik ben nooit in zulke situaties gekomen (niet in het leger gehoeven), maar ik heb dus zelf wel een paar mensen links en rechts gesproken.

overigens kan ik me het levendig indenken, met 1 knal maak je een einde aan iemand die net als (hopelijk) jezelf dromen had, een leven voor zich, een omgeving die om hem/haar gaf.

Je pleegt een daad die je niet ongedaan kan maken.

Het lijkt me dat je daar de rest van je leven over loopt te denken of je het anders had kunnen doen..

Al moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik een keer met de Glock op schietbaan geweldig vond, gewoon ergens een kick.

Maar toen ik op die doelen stond te schieten, besefte ik wel dat zo'n klein ding makkelijk door mij heen kon gaan.

overigens kon mijn doel naderhand heel moeilijk plassen of andere activiteiten doen met dat deel van het lichaam.

Jammer dan wel dat ik op knieën mikte, maar goed als waar ik raakte aan gort lag liep die ook niet ver meer ;)

Nee ik vind dat een agent en soldaat van ons land ook wat menselijkheid heeft en daar ben ik blij om.

En stoere praatje kennen we allemaal.

Grtz Plukkie