Topic rellen Hoek van Holland

• Hyperactief A-P

Als je de reactie's onder artikelen leest in de Telegraaf en het AD, krijgt eigenlijk alleen de politie de schuld en worden de bedreigde undercovers voor lafaards uitgemaakt die behalve ontslag ook gevangenisstraf verdienen. Volgens mij stonden die undercovers daar om de “gewone” burger/feestganger te beschermen voor lui als die hooligans e.a. onverlaten en kan ik me niet voorstellen dat zij gericht hebben geschoten op anderen dan degenen die hen bedreigden. Als de kogel in Robby's nek uit een politiewapen blijkt te komen is dat vast niet met kwade opzet gebeurd en wens ik behalve de familie van Robby ook de agent die het fatale schot heeft gelost veel sterkte met het verwerken van dit vreselijke ongeval. Aldus: Reem.

Die agenten lafaards Reem, het moet niet gekker worden, dat is de omgekeerde wereld, ik wens alle direct betrokkenen en nabestaanden dan ook sterkte toe. Buitengewoon zorgelijk dat er zoveel mensen zijn die zo irrationeel denken. Net wat jij schrijft, die undercovers stonden daar om anderen te beschermen. Maar als er dan een horde snuivende/ spuitende/ slikkende en zuipende frusties op je afkomt, en agenten in hun achterhoofd weten dat er lui tussen lopen, die er niet te beroerd voor zijn om anderen het licht uit de ogen te gooien of te slaan, dan heb je een hectische situatie waar volgens mij alleen je eigen in veiligheid brengen nog maar telt.

Zoals ik de situatie op TV zag, kwamen ze ogen tekort omdat ze ingesloten waren of dat achten te zijn. Dat een niet relschopper zoals één vandaag zojuist bracht en dat uiteraard ook waar blijkt te zijn, hierbij om het leven kwam, is om en in triest, maar volgens mij in zo'n hectiek niet te voorkomen.

Ervan uitgaande dat het dodelijke schot uit een politiewapen kwam, zal de betrokken agent die het dodelijke schot gelost heb, zeker niet in de koude kleren gaan zitten. Toch ben ik van mening dat deze agent niets te verwijten valt. De enige die in deze iets te verwijten vallen, zijn in mijn ogen de hersenloze randdebielen, die overal hun negatieve stempel op drukken, door zinloos geweld e.d. Dat zijn de gasten die nu bloed aan hun handen hebben, en medeverantwoordelijk zijn voor de dood van deze jongen, alsmede het mogelijke trauma wat deze agent door hun opgelopen heeft. Bij dit soort confrontaties heb je alleen maar verliezers… Groetjes v Hyperactief A-P.

• Plukkie

Sorry hoor maar het is toch van de zotte dat dat nodig is?

Iedereen weet wat je wel en niet mag, en dan zou door een relaxte toegang het uit de hand lopen?

Nee de oorzaak zijn die idiote die niet voor de gezelligheid gaan, en stoer doen als bewapend zijn of dronken.

• serine

je hoeft mij niet te vertellen wat de oorzaak was…:)

was de controle beter geweest was het niet ZOOOO erg uit de hand gelopen..

house party's conserten..(het kippen billen strand feest in schellinkhout…een dorps festival…) een consert van nick en simon….alles word goed en beter dan deze party beveiligd…om te beginnen met deur of ingang controle…

waarom doet men dat?…..waarom is het daar wel nodig?

en waarom niet bij een gratis feest? (waarvan jij vind dat beveiliging niet nodig is?)

het is wel nodig…dat zie je nou maar weer.

JUIST bij een gratis feest…mensen die een hoop geld voor een ticket betalen zullen immers minder snel hun avond verzieken.

• serine

en die agenten hebben niet gefaald…

niemand kan tegen zon menigte op…

heb je de filmpjes op u tupe al gezien…?..het was een inmense groep rel schoppers. daar had je een heel leger tegen op moeten zetten…

dus ik hoop dat hoek van holland hier van leert…geld vragen voor de toegangs bewijzen en iedereen controleren die binnen komt

• Hyperactief A-P

was de controle beter geweest was het niet ZOOOO erg uit de hand gelopen..

house party's conserten..(het kippen billen strand feest in schellinkhout…een dorps festival…) een consert van nick en simon….alles word goed en beter dan deze party beveiligd…om te beginnen met deur of ingang controle… Aldus: serine.

Netwerk TV berichte heel wat anders serine, namelijk dat een grote groep relschoppers de hekwerken omtrokken, waardoor grote groepen ongecontroleerd naar binnen gingen. Daar is geen kruit tegen gewassen. En kippenbillen strandfeestjes zie ik niet zo zitten, dat is bij mij thuis een feest als die gecontroleerd in de pan en uiteindelijk ongecontroleerd in mijn maag verdwijnen.;) Groetjes v Hyperactief A-P.

• Plukkie

Theorie zou je ook hier beste met ringen werken, voorzover ik zag was dat niet.

Gerucht is dat alle kogels door de politie gevuurd waren, wat inhoud dat er dus vechtpartijen ed waren,

dat kan je niet 100% voorkomen ook niet met een goede controle (althans ik kan als ik bij ons aan de kroeg waarneem voor de portiers of bij de evenementen waar ik erzelf mee belast was moet garanderen dat ik er niet iets door heb gelaten)

Je kan niet iedereen in de kop kijken

Het fouileren zoals de beveiliging bij toegang uitvoerd is verre van zaligmakend.

Bv bij shockers wat toch een hardere stijl was moest er “productie” gedraaid worden en selectief word er gefouileerd 100% op het drukste moment is bijna niet haalbaar (je wil je bezoekers niet chargerijnig binnen en je wil ze ook volgende x bij je evenement)

Dat was allemaal een paar jaar geleden en dat is nu vast nog niet veranderd.

Je indruk is subjectief en geen garantie dat je de goede mensen selecteert om te controleren (of extra te controleren)

Dat er een of andere kind “Rotterdam hooligan” roept op een filmpje of meerdere betekend niet automatisch dat zij wat fout zullen gaan doen.

Persoonlijk denk ik als 2000 man gaan rellen op zo'n feest je gewoon een vet probleem hebt, hoe goed beveiligd ook.

(2000 man lokken reactie uit waardoor de rest wel gebeurd)

Daar doet de politie weinig tegen en de beveiliging nog minder.

De truuk is op tijd aan de (nood)rem trekken, stil leggen brengt trouwens ook risico's

Maar iig is de controle niet zaligmakend.

Nogmaals ik vind het van de zotte dat het nodig is

je gaat toch voor een feestje of iig plezier?

Grtz Plukkie

• Hyperactief A-P

Niets aan toe te voegen Plukkie, het is van de idiote. Groetjes v Hyperactief A-P.

• serine

dan is dat tv bericht fout…de hekken gingen wel om…

• Hyperactief A-P

dan is dat tv bericht fout…de hekken gingen wel om… Aldus: serine.

Nee niet fout serine, ik schreef toch dat ze omgingen, dus dat klopt. Groetjes v Hyperactief A-P.

• HJV

De politie heeft in de loop van zaterdag berichten ontvangen dat hooligans van plan waren om in de avond naar het dancefeest Sunset Grooves op het strand in Hoek van Holland te gaan. Dat heeft de burgemeester van Rotterdam Ahmed Aboutaleb (PvdA) zondag tijdens een persconferentie gezegd.

bron; http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/244103/Aboutaleb-Wij-wisten-van-komst-hooligans.htm

Waarom geen maatregelen getroffen Abo

Aboutaleb schrijft dat hij ook al geplande evenementen tegen het licht zal houden

bron; http://www.nu.nl/algemeen/2067657/voorlopig-geen-grote-gratis-evenementen-in-rotterdam-.html

Abo dat wordt hard werken en geen dienstreisjes naar de verre de komende dagen, komend weekend zijn er nog wat evenementen die ook het doelwit zouden kunnen zijn.

Veerhavenconcert op 29-08-09 toegang gratis

PANN-on-Tour op 29-08-09

House meets Hardstyle op 29-08-09

Jammer dat een stad als Rotterdam die de afgelopen jaren veel evenementen heeft doen ontstaan waar velen zelfs van buiten R'dam getuigen wilden zijn, dit door jou Abo-R'dams stadtemmer de nek wordt omgedraaid enkel omdat je in een vroegstadia al wist dat het 's avonds op stront zou uitdraaien en je heb laten blijken hier geen antwoord op te hebben en bewust de mensen in het blauw heb bloot gesteld aan wat we nu overal kunnen lezen en zien.

Hoe ga je nu de komende evenementen die wel doorgaan en waar ook mensen in het blauw aanwezig zijn deze mensen rugdekking geven zodat een herhaling achterwegen blijft.

Vraag mij toch af als je een blauwe man/vrouw bent het komende weekend en je heb dienst met welke gevoelens je de dienst aanvangt en uitvoert, ik denk met een porsie angst