Als je de reactie's onder artikelen leest in de Telegraaf en het AD, krijgt eigenlijk alleen de politie de schuld en worden de bedreigde undercovers voor lafaards uitgemaakt die behalve ontslag ook gevangenisstraf verdienen. Volgens mij stonden die undercovers daar om de “gewone” burger/feestganger te beschermen voor lui als die hooligans e.a. onverlaten en kan ik me niet voorstellen dat zij gericht hebben geschoten op anderen dan degenen die hen bedreigden. Als de kogel in Robby's nek uit een politiewapen blijkt te komen is dat vast niet met kwade opzet gebeurd en wens ik behalve de familie van Robby ook de agent die het fatale schot heeft gelost veel sterkte met het verwerken van dit vreselijke ongeval. Aldus: Reem.
Die agenten lafaards Reem, het moet niet gekker worden, dat is de omgekeerde wereld, ik wens alle direct betrokkenen en nabestaanden dan ook sterkte toe. Buitengewoon zorgelijk dat er zoveel mensen zijn die zo irrationeel denken. Net wat jij schrijft, die undercovers stonden daar om anderen te beschermen. Maar als er dan een horde snuivende/ spuitende/ slikkende en zuipende frusties op je afkomt, en agenten in hun achterhoofd weten dat er lui tussen lopen, die er niet te beroerd voor zijn om anderen het licht uit de ogen te gooien of te slaan, dan heb je een hectische situatie waar volgens mij alleen je eigen in veiligheid brengen nog maar telt.
Zoals ik de situatie op TV zag, kwamen ze ogen tekort omdat ze ingesloten waren of dat achten te zijn. Dat een niet relschopper zoals één vandaag zojuist bracht en dat uiteraard ook waar blijkt te zijn, hierbij om het leven kwam, is om en in triest, maar volgens mij in zo'n hectiek niet te voorkomen.
Ervan uitgaande dat het dodelijke schot uit een politiewapen kwam, zal de betrokken agent die het dodelijke schot gelost heb, zeker niet in de koude kleren gaan zitten. Toch ben ik van mening dat deze agent niets te verwijten valt. De enige die in deze iets te verwijten vallen, zijn in mijn ogen de hersenloze randdebielen, die overal hun negatieve stempel op drukken, door zinloos geweld e.d. Dat zijn de gasten die nu bloed aan hun handen hebben, en medeverantwoordelijk zijn voor de dood van deze jongen, alsmede het mogelijke trauma wat deze agent door hun opgelopen heeft. Bij dit soort confrontaties heb je alleen maar verliezers… Groetjes v Hyperactief A-P.