Ziek van geweld tegen de politie

• De heer Reutel

In een land waar je makkelijk aan wapens kan komen en wapenbezit dus niet verboden is?

Bedoel je dat in een land met meer dan 300 miljoen inwoners, en steden met bijna evenveel inwoners als heel Nederland, dat er niet elke dag iemand wordt neergeschoten massaal is?

Ik vind het natuurlijk triest dat politie-agenten sneuvelen in hun dienst.

Maar in zo'n omvangrijk land en met zo'n beleid is het risico dus wel groter ja.

Nee, de politie in Amerika heeft zijn inwoners toch wat beter onder controle dan hier.

En de mensen denken wel twee keer na voordat ze een politie-agent aanvallen (verbaal of nonverbaal).

• Arie

Het leuke is gewoon dat je de agressie tegen agenten op het bordje van de agenten schuift en hen daarvoor veroordeelt. Terwijl jouw zorg juist zou moeten uitgaan naar diegenen die dat geweld plegen.

De formele en autoritaire houding van de agenten in landen als de USA zou hier alleen maar voor meer spanningen en geweldsuibarstingen zorgen. Wij leven immers in een land waar alles wat met gezag en leiding geven te maken heeft, bij voorbaat vies en verdacht is en van uitbuiting wordt beschuldigd. Men pikt een corrigerende opmerking gewoon niet. Niet alleen agenten hebben hier mee te maken maar ook scheidsrechters, leraren, personeel in het OV etc.

Het is daarom in mijn ogen zeer kort door de bocht om te suggereren dat agenten zich ‘maar laten uitschelden’. Als rechters vervolgens bepalen dat ‘een beetje schelden bij het risico van het vak hoort’. Maar luister ook eens naar al naar het commentaar van de omstanders als een agent zich eens niet laat beledigen op het volgende filmpje:

Zie: http://www.youtube.com/watch?v=0BdV3MDtFKg

• DePeter

Omdat zij hun nek uitsteken, iedere keer weer als er een melding binnen komt van een idioot die het nodig vindt om rotzooi te trappen. Of erger!

Daarom.

• - Gerard -

Nee, zij die hun nek uitsteken zijn de politieagenten. Leg eens uit waarom wij respect en ontzag voor de politie zouden moeten hebben. Ik zou best politieagent willen zijn maar ik zou nooit in zo'n organisatie willen werken.

• DePeter

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Nee, zij die hun nek uitsteken zijn de politieagenten. Leg eens uit waarom wij respect en ontzag voor de politie zouden > moeten hebben. Ik zou best politieagent willen zijn maar ik zou nooit in zo'n organisatie willen werken.

Ok bedoel je het zo!

Heb je wel gelijk in, maar als niemand politieagent zou willen zijn/worden dan zal het systeem nooit veranderen.

• De heer Reutel

Daar worden ze voor betaald. Heb jij ook ontzag voor de aanvuller van de supermarkt?

• DePeter

Ontzag is een groot woord, maar ik heb wel respect voor hetgeen hij/zij doet.

Een putjesschepper krijgt van mij net zoveel respect als een hartchirurg, ik zie geen reden waarom ik daar onderscheid in zou maken.

• De heer Reutel

Respect heb ik net zoveel voor de putjesschepper als voor een chirurg.

En ook voor polieagenten en mititairen heb ik veel respect.

In principe heeft respect met je opvoeding te maken.

Maar ontzag? Nee, wel voor mensen die zich vrijwillig (dus zonder betaling) inzetten voor kansarme, dieren, etc.

Maar voor Lans heb ik inmiddels ook ontzag gekregen ;)

• Petrus

Nee, dan houdt het systeem op te bestaan. Maar juist omdat mensen eraan meewerken en het nog verdedigen ook zal een systeem gewoon doorgaan.

• Petrus

Omdat men een dikkere huid verwacht.