Ziek van geweld tegen de politie

• Plukkie

Nee hij noemt geen mening maar een feit.

en of er ontzag is, denk dat ook dat wel meevalt

• Hyperactief A-P

De heer Reutel Schreef:

——————————————————-

> Omdat ik reageer op iemand uit een andere topic

> waar Lans wel bij betrokken is.

> Een kwestie van verder kijken dan 1 topic

> tegelijk.

> Wat je bedoelt met in het hol kruipen wil ik niet

> weten. Het klink in ieder geval smerig.

Oké, maar ik vindt dat behoorlijk storend, want ook Dennis die je aanhaald zat niet in deze discussie. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

remia Schreef:

——————————————————-

> Dat je wel respect/ontzag hebt voor de

> politieagent op straat, maar niet voor de politie

> vindt ik vreemd. De dienders op straat zijn toch

> het uithangbord van de organisatie.

Ik heb wel ontzag voor een agent maar dat komt door mijn karakter en niet door de agent op straat uitsluitend om het feit dat hij agent is. Een politieagent vertegenwoordigt, wat mij betreft, het bevoegde gezag en de persoon in het uniform doet er, wat mij betreft, dan ook niet toe. Ik zal gewoon doen wat mij wordt gevraagd of wordt opgedragen.

Maar nu een voorbeeld over hoe de politieorganisatie functioneert, althans zoals dat via de media tot ons komt.

Een politiewoordvoerder komt via de media in het nieuws wanneer ze een foto van een verdachte laten zien in de zaak waarbij een eigenaresse van een kinderdagverblijf is betrokken. De dader zou gevaarlijk zijn en wat al niet meer. Dus, vooral niet zelf benaderen maar de politie waarschuwen is de boodschap. De politie kan hem niet vinden dus heel Nederland moet het blijkbaar weten. Goed, de man wordt gevonden en eigenlijk bij de politie om de hoek in een park. De man heeft, volgens zijn advocaat, geen antecedenten en is dus helemaal niet bekend bij de politie.

Nu kon men bij de politie in Hoek van Holland nog een onervaren politiechef de schuld geven en was de korpsleiding niet op de hoogte maar dit kan zelfs de korpsleiding niet gemist hebben. Wie beslist eigenlijk bij de politie dat de man zeer gevaarlijk is en op welke manier zoekt de politie eigenlijk naar een verdachte van een ernstig misdrijf als de verdachte zich vlakbij in een park ophoudt?

Kijk, en dit soort, wat mij betreft, misstanden kunnen alleen maar ontstaan door processen binnen de politieorganisatie. Ik heb ze niet verzonnen want ik begrijp er namelijk helemaal niks van als een verdachte zich in een park dichtbij het politiebureau bevindt niet wordt gevonden door de politie. Want het lijkt er nu op dat als er een moord plaatsvindt de politie veel te veel tijd neemt op alle protocollen in werking te zetten, zoals het samenstellen van rechercheteams e.d. en de dader dus ruim de tijd heeft om te ontsnappen.

> Kennelijk ben je het niet eens met de keuzes die

> er soms worden gemaakt in de politietop. Daar kan

> ik me iets bij voorstellen, maar ik bezie het (als

> medewerker van het concern) als een noodzakelijk

> kwaad. Ook zij roeien vaak met de riemen die ze

> hebben.

Remia, als de minister zegt dat de politie moet bezuinigen en dat moet doen door efficiènter te werken zonder verlies van fte´s dan kan het antwoord van de Raad van hfd. comm. niet zijn dat de bezuinigingen 3500 tot 4500 fte´s gaan kosten. Want hoe leg je dat uit? Werken er nu dan 3500 tot 4500 fte inefficient of heeft de minister het over appels en de raad het over peren?

Door personeelstekorten, aanblijvende

> bezuinigingen, een onduidelijke richting vanuit de

> politiek en een veelvuldig falende rechtelijke

> macht komt de negatieve publiciteit te vaak op het

> bordje van de politie neer.

>

> Ik hou altijd voor ogen dat iedere diender, van

> hoog tot laag, ooit in dienst is gegaan met het

> idee iets bij de dragen aan onze samenleving, op

> zijn of haar manier.

> Dat die manier soms conflicteert met de gang van

> zaken zoals de gemiddelde burger dat graag ziet,

> kan ik me ook voorstellen. Maar ik heb de ervaring

> dat iedere diender maar wat graag het echte

> politiewerk doet en in dat werk op situaties

> afgaat, terwijl 99% van de bevolking liever een

> blokje omloopt.

Ach, wat moet ik daarmee. Je hebt geweldsmiddelen bij je die 99% van de bevolking ook niet heeft. Ik denk dat 99% van de bevolking ook niet graag het werk van een patholoog-anatoom doet.

> Ik kwam net een filmpje tegen waarin duidelijk

> wordt wat voor een situatie ik bedoel.

Leuk filmpje. Lijkt mij nou politiewerk.