Maar Lans (en al die andere politiemensen) zetten zich wel degelijk vrijwillig (tegen een beperkte vergoeding) in voor kansarme, dieren en de rest van Nederland. Als je daar respect voor hebt, begrijp ik niet dat je daar geen ontzag voor hebt.
Als je goed had gelezen las je dat ik zei dat ik ontzag heb voor Lans.
Omdat hij op een objectieve manier naar het huidige systeem kijkt.
En niet meteen overal tegen in gaat. Zoals een ‘Nog steeds Dennis’ die denken dat ze alles beter weten én kunnen.
En nee, ik heb niet ontzag voor alle politieagenten.
En zoiets is iemands mening en dat bepaalt een ieder voor zichzelf.
Misschien heb ik een blinde geleidestok nodig, maar ik kan Lans in deze discussie toch echt niet ontdekken? En inhakend hierboven in de discussie met Arie op het Amerika verhaal, kijk en vergelijk liever een behoorlijke Canadese stad met dat zieke Amerika, in de documentaire Bowling for Columbine van Michael Moore, daar kunnen wij zelfs nog wat van leren, i.p.v. blindelings die yankee's in hun hol te kruipen… Groetjes v Hyperactief
Hey Gerard,
Ik was eigenlijk niet van plan om te reageren. Mijn mening is wellicht de jouwe niet en dat zou kunnen eindigen in een oeverloos ge-pingpong.
Dat je wel respect/ontzag hebt voor de politieagent op straat, maar niet voor de politie vindt ik vreemd. De dienders op straat zijn toch het uithangbord van de organisatie.
Kennelijk ben je het niet eens met de keuzes die er soms worden gemaakt in de politietop. Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar ik bezie het (als medewerker van het concern) als een noodzakelijk kwaad. Ook zij roeien vaak met de riemen die ze hebben. Door personeelstekorten, aanblijvende bezuinigingen, een onduidelijke richting vanuit de politiek en een veelvuldig falende rechtelijke macht komt de negatieve publiciteit te vaak op het bordje van de politie neer.
Ik hou altijd voor ogen dat iedere diender, van hoog tot laag, ooit in dienst is gegaan met het idee iets bij de dragen aan onze samenleving, op zijn of haar manier.
Dat die manier soms conflicteert met de gang van zaken zoals de gemiddelde burger dat graag ziet, kan ik me ook voorstellen. Maar ik heb de ervaring dat iedere diender maar wat graag het echte politiewerk doet en in dat werk op situaties afgaat, terwijl 99% van de bevolking liever een blokje omloopt.
Ik kwam net een filmpje tegen waarin duidelijk wordt wat voor een situatie ik bedoel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?