5 agenten verdacht na strandrellen

• KlaasVaak

Nou ik zie het als een beroepsrisico. En heb nergens het woord ‘leuk’ gebruikt.

Je hebt als agent het voorrecht om geweld te mogen gebruiken, dan kan het voorkomen dat je verdachte wordt.

En als je een schoon geweten hebt wordt je daarna ontslagen van rechtsvervolging.

Bovendien kun je als je verdachte bent een raadsman toegewezen krijgen, of je kunt er zelf één nemen.

Deze is dan bij je verhoor aanwezig.

Ik geloof niet dat agenten het zien zoals jij.

Die weten dat dat erbij hoort bij strafrecht en strafrechtzaken.

Het is juist het publiek die het een negatieve lading geeft.

• sjefke975

@Klaasvaak

“Ik geloof niet dat agenten het zien zoals jij”

Nou geloof me; Dat is dus WEL het geval!

Agenten schieten liever helemaal niet omdat ze bang zijn voor de grote gevolgen die dit met zich mee brengt, ook al word je uiteindelijk vrijgesproken!

Wat dacht je van deze 5 heren.. Hoelang en in welke toestand moeten zij in onzekerheid thuis op de bank zitten bij hun gezin? En hoe zal hun directe omgeving reageren? Dat staat niet in de wet omschreven hoor….!

Natuurlijk is het onderdeel van het beroepsrisico maar vermoed dat enorm veel agenten een heroverweging maken of zij al dan niet dit vak blijven uitoefenen……Risico's,Beloning, Waardering van zowel leiding als burger…..enz.

Grt'n.

• serine

zei ik dat?

diegene die verantwoordelijk zijn zullen zorgen dat de ogen niet op hun gericht zijn maar op de mensen die het vuile werk mochten opknappen..

diegene zijn de mensen die de beslissingen moeten nemen…

en vernomen hadden dat er een groep ging rellen…en geen voorzorgsmaatregelen hebben getroffen die bij dat kaliber rellen aanwezig horen te zijn..

ze schuiven de schuld liever door naar een groep lager in rang…

ja en de rechter zal beslissen…en je moet je afvragen of dat wel helemaal fair gaat verlopen..

• Hyperactief A-P

Ik geloof niet dat agenten het zien zoals jij.

Die weten dat dat erbij hoort bij strafrecht en strafrechtzaken.

Het is juist het publiek die het een negatieve lading geeft. Aldus: KlaasVaak.

Met alle respect KlaasVaak, maar persoonlijk denk ik dat de media aandacht, schade aan de werkelijkheid en waarheidsvinding doet. Waarom? Omdat mensen door de massa, waarvan de meerderheid de procedures in zulke situatie niet kan, blindelings afgaan op wat de media ze paplepelklaar in giet. En wat je hier ook ziet, is dat dan door onkunde emotioneel i.p.v. rationeel gereageerd word, en het oordeel over al dan niet schuldig al op 3 X niets geveld is. En een verdachte in de ogen van hetzelfde onwetende publiek al gauw bij gedacht wordt waar rook is, is vuur. Het zou in mijn ogen beter zijn, om het anders te omschrijven, dus dat er geheel volgens de procedures een onderzoek gestart is, maar nog geen enkele verdenking is. Groetjes v Hyperactief A-P.

• wim76

Je gelooft niet dat agenten denken zoals ik?

Kom het even vragen aan mijn collega's dan hier in Haaglanden.

Vragen of ze het leuk vinden dat desondanks ze vrij gesproken zijn van alle rechsvervolging en toch nog de stempel dragen.

Dus nogmaals, verdachte zijn is echt niet leuk. Zeker niet met zulke zaken waar wijze heren de komende 3mnd over jou besluit gaan denken waar jij slecht een seconde of twee voor had.

Maar waarschijnlijk heb je het beter bedoeld dan je schrijft :)

• KlaasVaak

Ik ben wel benieuwd collega's dan verwacht hadden van een carierre bij de politie?

Dat zij nooit zelf verdacht zouden kunnen worden?

Dan moet je je optreden op straat staken.

Of je geweldsmiddelen afhangen.

Als zij antecedenten van personen opvragen en zij zien/horen/lezen dat de persoon in kwestie verdachte is/was is deze dan ook in hun ogen ook al schuldig?

Het zal mij aan mijn bips oxideren wat er in het politiesysteem staat

zolang ik aan het eind maar te horen heb gekregen dat ik ontslagen ben van rechtsvervolging.

Wat er in Genesis of XPOL staat staat nog niet in HKS…

• wim76

Jemig Klaas, lees je nou wel wat ik schrijf?

Ik heb het nergens gehad over het feit dat de collega's nooit verdacht zullen worden.

Ongeacht juist of niet juist handelen.

Ik heb het gehad over het feit dat het niet leuk is om verdachte te zijn. Ook niet voor je handelen waar je een split second over moest besluiten.

Ik wil nog wel eens zien of het aan jou “bips” zal oxideren als je verdachte bent van een schietpartij als je ergens ter plaatse ben geweest.

Je zit de komende tijd echt wel in de rats. Als je aan het einde van de rit vrijgesproken wordt is dat een opluchting natuurlijk.

Maar tot die tijd zal ook jou bips niet oxideren.

• KlaasVaak

1 ken één van hen…mijn maatje uit mijn team.

Hij moest die dag werken, is was vrij.

Ik maak van zeer nabij mee hoe hij erin steekt, en praat met hem hoe hij het beleeft. Toegegeven: hij kan ook alleen voor zichzelf praten.

Ik maak van zeer nabij mee hoe onze chef hem steunt en welke begeleiding hem geboden is en nog steeds wordt.

Dat zegt denk ik meer als de meesten van hier die denken te weten hoe dat zal zijn en die het invullen zoals zij denken dat het zal zijn.

• hetIsMij

**Lotje** Schreef:

——————————————————-

> Precies. ik wens ze ook veel sterkte .

> Onze zoon met vrienden waren er ook . Toen in het

> begin . Toen ze net waren was het leuk . gezellig

> . Tot dat die amokmakers kwamen . Ze voelde zich

> niet op hun gemak en zijn weg gegaan . . Moet je

> nagaan als agenten dat in de hand moet gaan houden

> en die dalken drijven ze in de hoek . . Gewoon

> dreigen in feite . Van :kom maar op. .

> Stelleke asoos lopen er rond om gezelligheid naar

> de kloten te helpen . Agenten kunnen het opknappen

> en krijgen stront voor dank dat ze de overheid van

> mensen willen redden ……..

> Groetjes , Lotje

>

>

> http://13221.freegoodies.nl/?cc=1

Dat konden ze dus niet, en daarom zijn ze nu ook verdacht.

• Fred Kleven

Politieagenten hebben te weinig vaardigheden en lef. Ook beschikken ze over onvoldoende kennis, en staan niet stevig genoeg in hun schoenen. Dit zegt hoogleraar strafrecht en strafprocesrecht Ybo Buruma in het A.D. van vandaag. Hij legt een relatie naar de strandrellen. Ik vind deze stemmingmakerij ongepast, nu 5 agenten als verdacht zijn aangemerkt.