Zondag a.s. De Vries op SBS6

• KlaasVaak

Ik ben het met je eens.

V.w.b die blackbox: die zit al in heel veel (zo niet alle) politievoertuigen, dus waarom die niet bij de KLPD in gebruik zijn begrijp ik niet.

En ook al zijn agenten net mensen…mensen worden ook gestraft bij horkengedrag.

Dus waarom deze mensen uhh agenten niet?

Ik vindt het lamzakken gedrag, vooral als je als KLPD flitsteam als hoofdtaak hebt de verkeersveiligheid te controleren en proberen te waarborgen.

• Dick

Toevallig van de week een stukje snelweg waar een ieder netjes 120 reed, komt er op de linker baan een auto aan met 2 agenten aan die minstens 150 moet hebben gereden.

Meteen daarna ontstond bij medeweggebruikers het idee om hun snelheid dan ook maar te verhogen en hup, meteen die linker baan vol.

Tja, hoezo goede voorbeeld, en nee, ik bleef zelf gewoon 120 rijden, ik ga mij niet verlagen tot dat niveau.

• KlaasVaak

Dit zijn de bekende verhalen.

Echter, ik heb het zelf ook gehad:

Even eten halen in mijn pauze, maar de auto wel netjes in een parkeervak om de hoek geparkeerd.

Wordt ik opgeroepen, omdat ik in de buurt was, en er een groep gasten wilden vechten bij een collega die een aanhouding stond te doen.

Dus ik ren naar de auto met mijn tasje met daarin mijn eten, samen met mijn collega.

De auto stond in het voorste parkeervak, en naast mijn auto, op de rijbaan 4 auto's die voor het rode licht wachtten.

Dus blauwe lampen aan, rechtdoor over de stoep en bij de hoek vd straat de rijbaan op.

Rechtsaf de hoek om……en toen hoorden we op de portofoon dat er al voldoende collega's ter plaatse waren.

Dus lampen uit en ik stopte om de hoek netjes voor het volgende rode licht.

En toen dacht ik ook….wat zullen die 4 automobilisten gedacht hebben die mij uit het parkeervak zagen vertrekken, met mijn tasje eten?

Heb ik iets verkeerd gedaan? Neen.

Denken die 4 automobilisten er iets anders van….vast wel.

Moraal van het verhaal.

Alle opties zijn mogelijk.

Je weet het niet.

Pas als je alle feiten kent kun je erover oordelen.

• Nog steeds Dennis

Aan die mensen, die nu weer allemaal met hun eigen verhaal aan komen zetten: Denken jullie nou nooit eens bij jezelf “ik bemoei me met mijn eigen zaken en wat een ander doet, moet hij of zij zelf weten”?

Als ik voor mezelf spreek: ik hoef helemaal geen goed voorbeeld te hebben van een ander. Ik weet wat wel en niet mag en handel daar naar. Daarnaast kan en hoeft de politie zich niet altijd aan de verkeersregels te houden en niemand behalve de agent(en) in het voertuig weten of ze terecht van hun ontheffing gebruik maken. Dus daar iets van vinden is totaal verspilde moeite.

Verder zie ik elke dag (voornamelijk buiten dienst), leden van het publiek moedwillig de meest asociale overtredingen plegen in het verkeer. En dat zijn er altijd vele malen meer, dan die enkele politieauto of motor die ik dan zie rijden.

Iedereen krijgt weleens een bekeuring (ook ik), maar om in je onvrede daarover te ageren tegen de politie ipv de hand in eigen boezem te steken, getuigd naar mijn mening van een wel heel simpele kijk op de wereld.

• - Gerard -

KLaasVaak, je maakt er nu een karikatuur van. Ik hoef niet eens agent te zijn om te vermoeden dat wanneer agenten onderweg zijn naar een melding die keuze naar die melding te gaan al door anderen is genomen of waarvoor toestemming is verleend dan wel dat andere politiefunctionarissen weten dat men onderweg is naar een melding. Niemand neemt het een agent kwalijk, wanneer hij onderweg is naar een melding, hij niet wordt opgehouden door een niet werkend achterlicht van een fiets, maar dat hij waarschijnlijk wel het onderweg zijn naar een melding onderbreekt voor een zwaar ongeval met ernstig letsel.

Ik maak dus onderscheid tussen wanneer de politieagent dient op te treden volgens de verwachtingen van de wetgever, justitie en waarschijnlijk de korpsleiding en de persoonlijke smaak van een (B.) OA op het gebied van vrouwelijk schoon of dat men wel of niet die dag toevallig jarig is.

• - Gerard -

Helemaal mee eens KlaasVaak.

• - Gerard -

Het meeste van jouw betoog wil ik onderschrijven, Nog steeds Dennis.

Ik vind het alleen wel erg knap dat jij aan een voertuig kunt zien dat het uitsluitend leden van het publiek zijn die moedwillig de meest asociale overtredingen plegen in het verkeer.

.

• Nog steeds Dennis

Hoe zou jij ze dan willen omschrijven, Gerard?

• - Gerard -

Als jij schrijft dat jij dagelijks de meest asociale overtredingen ziet worden begaan in het verkeer, Nog steeds Dennis, dan behoeft het verder geen toevoeging wie die overtredingen begaan. Ik zie namelijk ook veel overtredingen maar het kan heel goed zijn dat het een politieagent betreft die gebruik maakt van de vrijstelling. Geen idee, ik kan dat niet zien aan een voertuig. In een andere topic op dit prikbord valt immers te lezen dat de politie ook wel eens gebruik maakt van afgetrapte Honda Civics.

• Nog steeds Dennis

Ah, op die (vergezochte) manier. Was even vergeten dat men bij jou elk woordje op een goudschaaltje moet wegen, voordat men een reactie plaatst. Ontneemt me direct weer de lust om met jou te communiceren. Maar jou kennende, kan dat je toch niet boeien.