M.b.t. het filmpje: toen die gast met zijn dronken kop zat te blaten waren volgens mij die 2 DNA sporen nog niet gevonden.
> KlaasVaak, jij bent agent en ik gewone burger.
> Nou kom ik bij jou vertellen dat ik weet wie de dader is van een zwaar misdrijf.
> Ik geef jou een naam.
> Ga jij die persoon die ik verdenk dan uitnodigen voor een gesprek of negeer je wat ik jou te melden heb? Of schakel je Peter R. in?
Het hangt er vanaf hoe ernstig de zaak is en hoe oud.
Ik ga overleggen met de chef van de recherche.
Vervolgens zal er onderzocht en overlegt worden hoe serieus die info en de melder is.
Staat de aangifte van de melder op papier?
Mede afhankelijk daarvan wordt overlegd met een OvJ voor aanhouding buiten heterdaad (toestemming nodig)
Uitnodigen zou wel eens heel erg dom kunnen zijn en slapende honden wakker kunnen maken.
Het kan en gebeurt vaak, maar is niet altijd handig.
Waarschijnlijk had men in deze casus onvoldoende feiten en omstandigheden om aan te houden buiten heterdaad?
Misschien wilde men kijkers oproepen via PRdV in de hoop op meer (algemene) en ondersteunende (specifieke) info?
Misschien ging PRdV aan de haal en maakte er zelf een sappige uitzending van door tevens de melder op te sporen en te filmen met een verborgen camera.
En wellicht was dit niet de intensie van de politie toen ze hem vroegen voor medewerking middels zijn uitzending, maar verbieden kunnen ze hem niets.