Moord op Milly Boele

• BennieMak

Ik schreef ook dat mijn vermoeden is dat agenten zich meer bezig houden met hun tekort aan salaris dan hetgeen waarvoor ze zijn aangesteld!

Politie mag niet staken???

http://www.debeurs.nl/binnenland/167339/Weer-landelijke-staking-politie.html

Dat ‘piekeren’ over hun salaris zou wel eens een oorzaak kunnen zijn van de slechte prestaties…

Ik heb ook een nieuwtje voor jou: Vele mensen in deze maatschappij kunnen niet eens gebruik maken van hun stakingsrecht. Die vliegen er dan uit vanwege ‘verstoorde arbeidsverhoudingen’ of moeten maar slikken wat hun klanten willen. Eventueel tegen kostprijs (of erger) leveren omdat de markt tegenzit. Ja, dan zijn ambtenaren plotseling niet meer zo solidair!

En ik heb nog maar twee dagen gebruikt van de mij gegunde week!

• KlaasVaak

BennieMak Schreef:

——————————————————-

> Politie mag niet staken???

> http://www.debeurs.nl/binnenland/167339/Weer-landelijke-staking-politie.html

————————————

Een bewijs dat je niet alles wat in een krant staat moet aannemen voor zoete koek.

Kies je bronnen toch eens zorgvuldiger, en blijf te allen tijde kritisch

De politieacties van rond de jaarwisseling 2008 waren geen echte stakingen in de zin van een volledige neerlegging van het werk. Het betrof het organiseren van actievergaderingen, waardoor sommige werkzaamheden niet konden worden verricht. Daarbij werd wel gezorgd voor voldoende aanwezigheid van personeel om in noodsituaties te kunnen ingrijpen. Daarmee werd het gevaar voor de openbare orde dus al gereduceerd. Ook dat soort acties, die niet een klassieke staking vormen, worden beschermd door artikel 6 van het Europees Sociaal Handvest, dat spreekt van ´het recht op collectief optreden´.

bron: http://arbeidsrechtonline.boom.nl/index.php?book=bju17102007141223&xml=xml/17100710/05032008103835.xml&view=booknews&id=bju18012008110456

> Dat ‘piekeren’ over hun salaris zou wel eens een oorzaak kunnen zijn van de slechte prestaties…

Wederom suggestief (zou wel eens), stemmingmakend en zonder enige onderbouwing.

> Ik heb ook een nieuwtje voor jou: Vele mensen in deze maatschappij kunnen niet eens gebruik maken

> van hun stakingsrecht. Die vliegen er dan uit vanwege ‘verstoorde arbeidsverhoudingen’ of moeten

> maar slikken wat hun klanten willen. Eventueel tegen kostprijs (of erger) leveren omdat de markt

> tegenzit. Ja, dan zijn ambtenaren plotseling niet meer zo solidair!

Je bedoelt: als ze staken zitten er misschien consequenties aan.

Dan staken ze wel (voor bijna iedereen een wettelijk RECHT)

En die consequenties kun je met een vakbond of (pro deo) advocaat bevechten.

En wat dat met een kostprijs te doen heeft?

> En ik heb nog maar twee dagen gebruikt van de mij gegunde week!

En nog steeds niets aangetoond….de tijd gaat dringen.

• BennieMak

Jij poogt mij duidelijk te maken hoe het juridisch in elkaar zou kunnen steken. Alsof dat de leidende draad moet zijn van waarheid of niet. Ik denk dat jij in je beroep genoeg voorbeelden kent waarvan je denkt: Juridisch is het niet hard te maken, maar mijn boerenverstand zegt iets anders. Of nog erger, juridisch is het wel hard te maken, maar mijn boerenverstand zegt iets anders.

Dan weet je meteen welke voordelen jullie als ambtenaren genieten boven de meeste burgers in dit land. Geen stakingsrecht maar toch kunnen staken, terwijl voor vele burgers geldt wel stakingsrecht maar geen mogelijkheden om te kunnen staken. Mag jij mij vertellen wie onrecht wordt aangedaan!

• mwb

Als ik HOvJ was zou ik antwoorden dat ik uitga van informatie en verklaringen zoals die bij de politie bekend zijn, en niet van geruchten in de pers.

En dat het de taak van het OM is om de moord op te lossen, niet om geruchten in de pers te bevestigen of te ontkrachten.

Jij schrijft dat een en ander de HOvJ “nog ongeloofwaardiger” maakt omdat hij “nog meer staat te liegen”.

Dat is jouw uitgesproken mening, daaruit blijkt wel dat je niet vatbaar bent voor redelijke argumenten die verklaren waarom hij zaken zoals die bij hem bekend waren niet geheel 1 op 1 aan de pers heeft verteld.

Je blijft constant er op hameren dat de man liegt, nou, succes met je hysterische stemmingmakerij.

Ik vond de HOvj in zijn TV optreden buitengewoon sterk, vooral in het antwoorden op suggestieve vragen van journalisten, en ik ga er vanuit dat het overgrote deel van nederland dat zo.

Vooral het zinnetje "U bedoelt alle buurmannen, op de eerste avond, ten we nog uitgingen van een vermissing"

Iedereen snapte precies wat hij daarmee bedoelde.

Nou ja, bijna iedereen, he Gerard ?

• De Enige Echte Fritsie

Ik heb ook niets meer dan lof voor het optreden van de hoofdofficier.

Journalist: “Vindt U ook niet dat er cruciale fouten zijn gemaakt?”

Hoofdofficier:“Noemt U ze mij en dan kunnen we het er over hebben”.

Journalist: “……….(stilte)”

En dat van die suggestieve gesloten vragen waarop dan het antwoord van “NEE” volgde van de hoofdofficier en hij zoekend rondkeek in de zaal naar de volgende vraag.

Ronduit geweldig.

mzzl,

Frits.

• KlaasVaak

In jouw ogen telt alleen jouw waarheid toch.

• BennieMak

Daar komen we nog wel op!

• serine

de waarheid is…dat er een meisje van 12 is vermoord …zinloos..

en door een agent nog wel..wat exstra schokt..

heel nederland daardoor even goed van slag is..inclussief de collega's van de desbetreffende agent..

er een prachtige stille toch is gehouden voor dit meisje en haar famillie…om voornamelijk de weerzinwekkendheid te kunnen uiten en het medeleven te tonen..

onderwijl dat iedereen dat heel erg vind…hier weer eens een welles nietus spelletje bezig is…en weer met bennie…

ach ja..

• BennieMak

Ik snap nu ook wel dat je niet zegt: Weer met KlaasVaak

Ik proef een beetje uit je reactie dat jij het ongepast vindt dat wij hier deze discussie aan het voeren zijn + dat ik daarvoor de schuld in de schoen geschoven krijg. Het kan zijn dat je reactie oprecht is, maar het kan ook zijn dat je de gelegenheid aangrijpt om heel geniepig een balletje op te werpen… Heb je dat ook in de gaten?

• - Gerard -

mwb Schreef:

——————————————————-

> Als ik HOvJ was zou ik antwoorden dat ik uitga van

> informatie en verklaringen zoals die bij de

> politie bekend zijn, en niet van geruchten in de

> pers.

> En dat het de taak van het OM is om de moord op te

> lossen, niet om geruchten in de pers te bevestigen

> of te ontkrachten.

>

Ben ik helemaal met je eens.

>

> Jij schrijft dat een en ander de HOvJ "nog

> ongeloofwaardiger“ maakt omdat hij ”nog meer staat

> te liegen".

> Dat is jouw uitgesproken mening, daaruit blijkt

> wel dat je niet vatbaar bent voor redelijke

> argumenten die verklaren waarom hij zaken zoals

> die bij hem bekend waren niet geheel 1 op 1 aan

> de pers heeft verteld.

Daar gaat het niet om. Het gaat niet om mij Ik zeg steeds dat als de HOvJ eerst iets zegt en het dat later weer aanpast hij zichzelf ongeloofwaardig maakt en daarmee de pers op scherp zet.

Wat mij betreft liegt een OvJ alles bij elkaar als dat tot doel heeft goed onderzoek te doen en het tot een positief eind weet te brengen. Maar de pers vreet het niet.

> Je blijft constant er op hameren dat de man liegt,

> nou, succes met je hysterische stemmingmakerij.

>

> Ik vond de HOvj in zijn TV optreden buitengewoon

> sterk, vooral in het antwoorden op suggestieve

> vragen van journalisten, en ik ga er vanuit dat

> het overgrote deel van nederland dat zo.

> Vooral het zinnetje "U bedoelt alle buurmannen, op

> de eerste avond, ten we nog uitgingen van een

> vermissing"

> Iedereen snapte precies wat hij daarmee bedoelde.

> Nou ja, bijna iedereen, he Gerard ?

Vond ik inderdaad, en dat is wel persoonlijk, ongelooflijk stom van die HOvJ. Sloeg werkelijk nergens op. Maar goed, jij vond het een sterk optreden.