Agent bestraft.

• Nog steeds Dennis

Ik snap werkelijk niet waar jij je over op lijkt te winden.

Agent gaat over de schreef, OM brengt de zaak uiteindelijk toch voor de rechter, rechtbank doet uitspraak en veroordeelt de agent. Volgens mij zoals het hoort (en dan heb ik het nog niet eens voor de gevolgen voor zijn baan, want die is ie waarschijnlijk kwijt). Dat het niet de straf die jij graag zou zien, is uiteindelijk jouw probleem. Ik zou zeggen: ga lekker rechten studeren en zie maar dat je rechter wordt. Tot die tijd zul je het hiermee moeten doen.

• Arie

Hoeveel krakers, voetbalsupporters en ander gespuis hebben er in het verleden niet stenen gegooid naar de politie en hoeveel daarvan zijn er uiteindelijk veroordeeld tot lange straffen?

• KlaasVaak

Voor iemand die vindt dat de rechter alleen mag oordelen heb jij behoorlijk veel (voor)oordelen.

En waarschijnlijk ook zonder rechtenstudie.

Wellicht zelf ook alleen een MEAO studie?

BTW: Er is geen agent die alleen een MEAO studie heeft.

Ze hebben in elk geval een politieopleiding gedaan van minimaal 3 jaar.

En trouwens, de politie doet niet alleen het voorbereidende werk.

Vaak genoeg, en steeds vaker straft de politie zelf.

Zie: http://www.om.nl/onderwerpen/strafbeschikking/

En: http://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/overzicht/executie_afdoening/@153071/aanwijzing_7/

• ingrid003

Ik weet niet of je laatst die documentaire hebt gezien over politieagenten die werden klaargeschoold voor het werken in achterstandswijken want er moest meer begrip komen voor minderheden in de samenleving. Een aardig inkijkje hoe het er binnen dit opleidingstraject aan toe gaat. Om te gillen ! Die mensen zouden 20 jaar doen over een MEAO opleiding en dan nog niet slagen.

• ingrid003

Die Feyenoord hooligans van een paar jaar geleden die stenen gooiden naar de ME hebben onvoorwaardelijke gevangenisstraffen gekregen.

• ingrid003

Jij vindt het begrijpelijk gedrag maar als ik een klinker gooi door de voorruit van een politieauto vindt je dat dan ook begrijpelijk of ga je dan jammeren over hoe erg het wel niet gesteld is met de maatschappij ?

• Nog steeds Dennis

Ik jammer niet zo snel.

Probeer het, zou ik zeggen. Merk je vanzelf wat de gevolgen voor je zijn.

• DePeter

De politie doet straffen? Je bedoelt de wetgever straft?

• BennieMak

Hmm, uitlokking…ik denk dat voordat de klinker door de ruit vliegt er een paar politiekogels de aanstaande gooier treffen…::o

• BennieMak

Het valt me inderdaad al een paar jaar op dat wanneer het agenten zijn die in de fout gaan, er plotseling met een andere bril naar de feiten gekeken moeten worden. Kijk, wanneer een agent slachtoffer van geweld wordt mag er zwaarder gestraft worden, en dat gebeurt ook. Wanneer een agent betrokken raakt bij een ongeluk, of iets te hard terug slaat mag van mij niet of lichter worden gestraft, en dat gebeurt ook. MAAR wanneer een agent bewust (een poging) tot zware mishandeling onderneemt, dan gaat hij wat mij betreft voor de bijl!