Starsky79 Schreef:
——————————————————-
> Maar wat ik even niet begrijp is wat het onderstaande te maken heeft met het posten:
> ———————————————————–
>> Iemand doet aangifte van een gestolen auto. Dat doet de betrokkene bij een bureau aan een balie.
>> Die aangifte gaat, wanneer het niet een heterdaad constatering betreft, via een ‘weging’, naar de plankzaken.
>> Die komt waarschijnlijk niet eens bij de recherche nadat de zaak intern is ‘gewogen’.
>> Laat staan dat ze er in de wijk waar de diefstal is gepleegd iets van horen.
>> En wie zegt dat die wijk ook de wijk is waar de auto verblijft.
> ———————————————————–
> Aan de hand van het kenteken weet je snel genoeg of een auto gestolen is of niet.
> Daar heb ik geen aangifte in mijn handen voor nodig.
Als de auto wordt gevonden zoals in deze casus door de verzekering, wordt deze van straat gehaald.
In RR wordt deze vanwege een regio afspraak (om veelplegers middels sporen te herkennen) op sporen veiliggesteld.
Er wordt niet op gepost.
De info dat die auto is gevonden bereikt de wijkteammedewerker zeer waarschijnlijk niet eens.
De melding gaat via de meldkamer naar de noodhulp die constateert dat het voertuig daar staat,
dat het kenteken gesignaleerd staat en dat de wegsleepdienst moet komen voor sporenonderzoek.
> Gelukkig wordt eigen initiatief wel gewaardeerd en volgens mij is het niet nodig om alles in overleg te doen met en chef van Dienst.
Noodzakelijk om alles in overleg te doen niet nee, maar als ik mijn gehele dienst ga posten (hoe en waar trouwens en met welke backup) dan gaat dat bij ons zeker in overleg.
>Als je maar kunt verantwoorden waar je mee bezig bent geweest.
>Ik neem aan dat als je 's nachts een persoon in de gaten houdt omdat die zich verdacht aan het gedragen is
>ook niet eerst gaat bellen om te vragen of je die mag volgen?
Ik hoop dat je inziet dat dit een appels-peren voorbeeld is?
> O en de opmerking “niet elke agent denkt zo” was niet kwaad bedoeld er zijn er namelijk zat die de
> melding netjes afhandelen zonder te wachten op een eventuele heler of dief. Dat is ook niet erg. Maar
> er zijn er ook genoeg die wel even willen posten.
Oh kijk, wel even willen posten lijkt al meer op je laatste voorbeeld in de nachtdienst en veel minder op ‘een hele dienst in een kliko’ of ‘9 uur posten’.
> Het eerste is niet slechter dan het tweede of andersom.
Slechter? Bij ons is het gebruikelijk om in de briefing te bespreken wat je gaat doen.
En als er dingen spontaan moeten gebeuren en overleg is mogelijk wordt er, hoe kort ook, overleg gepleegd.
Als was het maar voor:
a) je eigen veiligheid
(dat men weet waar je bent en waarom, en wat de mogelijke risico's zijn)
b) dat andere disciplines op de hoogte zijn dat jij daar in burger (neem ik aan) aan het posten bent en dat het niet e.o.a. crimineel is
(als de buren je doorhebben en een melding maken van een verdacht persoon)
c) dat de noodhulp of wijkteamcollega's je niet letterlijk danwel figuurlijk voor de voeten lopen of in de wielen rijden
(niets is zo irritant als op het moment supreme de buurtagent de hoek om komt en jouw actie stuk is)
> Maar eeh hoe lopen de hazen door het bos eigenlijk?
Zo dus
Gr.