xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tsja, je mag wel onderzoeken wie in dit land wapens draagt en dat blijken dan de Antillianen te zijn maar je mag ze op basis van dat onderzoek natuurlijk niet selectief fouilleren want dat is uiteraard discriminatie. Nou, zet maar een paar politiefiguranten in en fouilleer ze allemaal.
Prachtig land hè, NEEderland.
Maar goed, een nieuwe rechtse regering is in de maak. Ik kan niet wachten. Gaat als eerste de districschef uit Assen de straat op, met een schop onder haar kont en ontslaan we 25 korpschefs en komt het beheer in handen van Den Haag en gaan de korpsbeheerders zich gewoon weer met de inrichting van het lokale parkje bezighouden. Mag hij zijn naam er ook nog aan verbinden als hij afscheid neemt.
Nee is niet noodzakelijk. Ik vind dat je mensen niet mag beoordelen op hun huidskleur, geloof enz enz enz en dan maar gaan fouilleren. Je moet tegen enige vermoedens hebben dat iemand mogelijk een wapen o.i.d. in zijn/haar bezit heeft.
En omdat er problemen zijn binnen in bevolkingsgroep vind ik het wel jheel erg kort door de bocht om te zeggen: “We gaan al die mensen prventief fouilleren”.
Gr
Nee is niet noodzakelijk. Ik vind dat je mensen niet mag beoordelen op hun huidskleur, geloof enz enz enz en dan maar gaan fouilleren.
- Als blijkt dat er bij een bepaalde groep meer criminaliteit voorkomt dan bij andere groepen vindt ik er niks mis mee om
- deze groep strenger te controleren, dat doen we bij “voetbalsupporters” toch ook.
Je moet tegen enige vermoedens hebben dat iemand mogelijk een wapen o.i.d. in zijn/haar bezit heeft.
- Om te weten of je vermoeden correct is zul je moeten controleren.
En omdat er problemen zijn binnen in bevolkingsgroep vind ik het wel heel erg kort door de bocht om te zeggen: “We gaan al die mensen prventief fouilleren”.
- Nee, kort door de bocht is het je kop in het zand te steken en te ontkennen dat er een probleem is, als je niks te
- verbergen hebt dan hoef je ook niks te vrezen.
- Zou het niet zo zijn dat er met meer controleren de burger zich veiliger gaat voelen? Waar ik woon is maar een klein
- dorp maar daar zijn zelfs wijken waar mensen s'avonds niet meer de straat op durven omdat een 30tal allochtoontjes
- de buurt onveilig maken. En dit is géén onzin maar realiteit!!
Als blijkt dat er bij een bepaalde groep meer criminaliteit voorkomt dan bij andere groepen vindt ik er niks mis mee om
- deze groep strenger te controleren, dat doen we bij “voetbalsupporters” toch ook.
* Strenger is uiteraard geen probleem. Maar luk raak mensen fouilleren nee dat vind ik niet kunnen. Dat betekend dat je als vader met je zoontje zomaar gefouilleerd kunt worden als je in de haven van Rotterdam rond loopt en naar de bootjes kijkt. Leuk dagje uit wordt dat dan.
Om te weten of je vermoeden correct is zul je moeten controleren.
* Dan zul je dus eerst een reden moeten hebben. En omdat hij van een bepaalde bevolkingsgroep is, is geen reden.
Nee, kort door de bocht is het je kop in het zand te steken en te ontkennen dat er een probleem is, als je niks te
- verbergen hebt dan hoef je ook niks te vrezen.
* moet ik het dan zo maar goed vinden als ik op straat loop, en in mijn bevolkingsgroep komen problemen voor, dat ik tegen de muur kan gaan staan en ze mij mogen fouilleren?
Nee zeg ik dan. Ik vind het te grof om te zeggen dat alle antilianen/marokkanen/hollanders crimineel zijn. Dat is niet zo en dat weet jij ook. Zo sluit je een bevolkingsgroep uit en dan ga je toch richting de appartheid zoals het was in Zuid Afrika (ik begrijp dat je dat niet bedoeld maar even als voorbeeld aangehaald). En ik denk dat we dat met z'n allen niet willen Toch?
- Zou het niet zo zijn dat er met meer controleren de burger zich veiliger gaat voelen? Waar ik woon is maar een klein
- dorp maar daar zijn zelfs wijken waar mensen s'avonds niet meer de straat op durven omdat een 30tal allochtoontjes
- de buurt onveilig maken. En dit is géén onzin maar realiteit!!
* Ik ben het met je eens dat een burger zich veilig moet voelen in zijn/haar eigen woonomgeving. Ik woon dan denk ik in een iets minder klein dorp. Daar kan ik (ook al is het in de randstad vlak bij een grote stad) rustig over straat. En in mijn wijk zijn het de hollanders die overlast veroorzaken door op hun hangplekken voor lawaai te zorgen en rotzooi trappen. Nee dat is niet het overlast waar het artikel over gaat. Dat weet ik.
Ik blijf erbij dat je iets meer moet hebben dan alleen dat hij/zij een Nederlander/Marokkaan/Antiliaan of wat dan ook is.
Gr
Starsky79 Schreef:
——————————————————-
> Nee is niet noodzakelijk. Ik vind dat je mensen
> niet mag beoordelen op hun huidskleur, geloof enz
> enz enz en dan maar gaan fouilleren.
Dat doet toch ook niemand. Als je Antilliaan bent dan is de kans groot dat je donkere huidskleur hebt maar het fouilleren vindt zijn grondslag in de uitslag van een onderzoek.
> Je moet tegen
> enige vermoedens hebben dat iemand mogelijk een
> wapen o.i.d. in zijn/haar bezit heeft.
Dat heeft het onderzoek al uitgewezen.
>
> En omdat er problemen zijn binnen in
> bevolkingsgroep vind ik het wel jheel erg kort
> door de bocht om te zeggen: "We gaan al die mensen
> prventief fouilleren".
Tuurlijk. Als er bij de politie veelvuldig onnodig geweld wordt toegepast dan gaan we dat ook niet onderzoeken. Nee, dan duwen we de agenten op straat en onderzoeken we iedereen die we in die straat tegenkomen.
>
> Gr
Zoals Benniemak al aangaf in zijn reactie: Het is een initiatief van Leefbaar Rotterdam. De politie heeft hier helemaal niets mee te maken en ik kan me ook niet voorstellen dat een korpschef dit een fantastisch idee vindt.
En volgens mij wordt er wel degelijk onderzoek gedaan naar onnodig geweld bij de politie. En dat is goed ook. Maar waarschijnlijk komen er nu weer voorbeelden van zaken die niet onderzocht zijn en door de burger worden gezien als onnodig geweld van de politie.
Gr.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?