zelf nadenken

• rijsbergen

Als men niet zou letten op de verkeersovertredingen dan zou dat ook heel veel meer slachtoffers opleveren en dus heel wat meer kosten voor de samenleving. De verkeersveiligheid en de controle daarop is dus ook wel degelijk kostenbesparend voor de maatschappij en niet alleen een bron van inkomsten voor de overheid

• Rednas79

En de discussie is of je alleen maar de verkeersveiligheid kan oplossen door de toegangswegen op slot te gooien, dagelijks te flitsen, etc.

En of je niet beter die mankrachten kunt gebruiken voor meer veiligheid op straat.

De verkeersveiligheid is met trajectcontrole, vaste flitspalen, roodlichtflitsers al deels geautomatiseerd en kan veel beter door ‘de ’gevaarlijke plekken'

standaard van trajectcontrole of zoals het computer kenteken systeem die hardrijders direct boetes uitdeelt te introduceren.

Ik begrijp niet het nut van een diender die de hele dag (slaperig) in zijn flitsauto behoeft te zitten. Dat hij zich beter met (kleine) criminaliteit bezig kan houden.

• - Gerard -

Dat zijn vaak flits BOA's. Hebben volgens mij verder ook geen bevoegdheden.

• tistochwah@hotmail.com

Gisteravond bij Pen W…sorterteren de boetes (voldoende) effect ? of zijn er andere (efectievere) methoden…Vaak als ik naar de programma's kijk denk ik waarom niet een flinke vermaning/waarschuwing. Meestal is er geen opzet in het spel..dit vergroot mi het aanzien van agenten.

En ik denk dat agenten in hun (andere) dagelijkse bezigheden al vaak genoeg verkeersovertredingen tegen het lijf lopen…

• ingrid003

Nogmaals dat is leuk meegenomen maar de overheid boeit het niet zoveel hoeveel kosten jij of ik maken door eventuele ongelukken waar we bij betrokken rakenhet enige wat telt is dat de overheidsfinancieen op orde zijn en hierin spelen boetes een rol. Als verkeerscontroles geen geld in de staatskas zouden brengen zouden er nauwelijks of geen verkeerscontroles zijn.

• ingrid003

Nu wel ja, zowel een boete voor een snelheidsovertreding als een belasting genereren inkomsten voor de overheid, verkeersboetes zijn er om het begrotingtekort te dichten. Beiden zijn er om inkomsten te genereren want het is duidelijk dat die 15 procent extra er komt om extra inkomsten te genereren, die hebben echt geen ander doel. Een boete is officieel een geldSTRAF maar wordt zo (en is in feite al) een belasting.

• Pa-Caroni

Dat is wel het verhaal. Het O.M. volgt ook deze strategie http://www.nrc.nl/binnenland/article2619361.ece/Geldnood_bij_OM%2C_taakstraf_wordt_boete

• - Gerard -

We kunnen met z'n allen het OM anders aardig dwars zitten door geen overtredingen te maken. Kortom; bekeuring? Eigen schuld. Ik heb vrijwel nooit bekeuringen dus wat mij betreft mag die 15% 150% worden. Mij raakt het niet.

• KlaasVaak

nee dat zou betekenen dat er geen overtredingen zouden zijn, en dàt zou betekenen dat controle niet nodig is.

• Rob II

Opzet is bij het plegen van een overtreding geen vereiste. Meestal is onoplettendheid, bezig zijn met andere dingen, dromen, niet geconcentreerd zijn, laksheid etc etc de reden waarom een ovetreding wordt gepleegd.

Waarschuwen heeft alleen zin bij zelden voorkomende overtredingen denk daarbij aan in de nachtelijke uren vergeten je licht aan te zetten bij het wegrijden met de auto. Aangezien de voordelen van lichten aan voor de bestuurder aanmerkelijk groter zijn dan de nadelen zal een waarschuwing vaak kunnen volstaan.

Andere zaken als foutparkeren en door rood rijden zijn niet op te lossen door te waarschuwen mede om niet valt te controleren of de waarschuwing de volgende keer wel zijn effect heeft gehad en tevens niet valt vast te stellen of reeds eerder is gewaarschuwd.